Tråden för riktigt dålig och pinsam musik
- Globus
Re: Tråden för riktigt dålig och pinsam musik
Tidningen Total Guitars läsare utsåg nyligen Celine Dion och Anastacias cover på AC/DC-låten You Shook Me All Night Long till den sämsta covern någonsin. Dions inledande imitation av Angus scenrutin fick mig att avundas dövblinda, så länka på egen risk.
Celine Dion/Anastacia - You Shook Me All Night Long
Celine Dion/Anastacia - You Shook Me All Night Long
-
Per Gessle. Fyfan!
- Verdandi
- Avstängd
All dansbandsmusik borde förbjudas och Christer Sjögren borde få livstidsstraff för den permanenta skada han har orsakat vårt land!
Nä, jag skojar inte...
Nä, jag skojar inte...

Äsch, det var inget...
- swooch
Nä, så kan du ju inte säga! Det är skillnad på dansband och dansband. Riktigt dansmusik skall göras med hjärta och smärta och inte några neo-schlager fasoner...Nej, men seriöst, vissa dansband skulle kallas rockabilly eller countryband på andra sidan atlanten. Och sedan finns det en hel del riktigt bra låtar som skulle klara sig utanför dansbandsdjungeln.Verdandi skrev:All dansbandsmusik borde förbjudas och Christer Sjögren borde få livstidsstraff för den permanenta skada han har orsakat vårt land!
Nä, jag skojar inte...
edit: och för att säga någon riktigt dålig musik, så kan jag för allt i världen inte se vad folk ser i Slayer. Extremt dålig sång, inga vidare texter, genomgående mesig produktion, riff som bara består av mollterser, tritonusintervall och tuggande på den lägsta gitarrsträngen. (Tacka vet jag Death i så fall.)
Senast redigerad av 1 swooch, redigerad totalt 0 gånger.
- Verdandi
- Avstängd
Ha-ha, stor humor!swooch skrev:http://www.biceps.se.

Äsch, det var inget...
- swooch
Jag har föreslagit det. Dansband kan ju turnera över rike runt och spela 6 dagar i veckan. Det blir nog en slant det. Plus att dansbandslyssnarna nog inte är de som hänger på piratebay.Verdandi skrev:Ha-ha, stor humor!swooch skrev:http://www.biceps.se.Fast det förvånar mig inte om deras musik trots detta går hem i vissa läger...
- Anders H
- Avstängd
- Kontakt:
Jag uppskattar dansmusik. Kanske inte på samma sätt som jag uppskattar John Lennon, men på ett charmigt "undrar va fan dom tänker sjunga om nu"-vis.Verdandi skrev:All dansbandsmusik borde förbjudas och Christer Sjögren borde få livstidsstraff för den permanenta skada han har orsakat vårt land!
Hemsida - Radio Houdi - Blogg - Evolutionsteori.se - Bright
Homeopaty devides, controls and deludes. ...or was that religion?
- dokken
Du kommer ändra dig efter du sett Vi har vatt i Öja med Skånska Brogrens.Verdandi skrev:All dansbandsmusik borde förbjudas
the pulse is alive
making me sane
making me sane
- Verdandi
- Avstängd
He-he, fantastiskt!dokken skrev:Du kommer ändra dig efter du sett Vi har vatt i Öja med Skånska Brogrens.Verdandi skrev:All dansbandsmusik borde förbjudas

Äsch, det var inget...
- candy
Tillåt mig instämma. Jag vill även slänga in (eh... slänga bort, helst...) James Blunt.nakkonox skrev:Per Gessle. Fyfan!
- Victor_Von_Doom
Fyfan för dig... Urkh.. Sen är det sjukt att ni kallar det för dansmusik. Något som annars brukar associeras till House, Techno mm.Anders H skrev:Jag uppskattar dansmusik. Kanske inte på samma sätt som jag uppskattar John Lennon, men på ett charmigt "undrar va fan dom tänker sjunga om nu"-vis.Verdandi skrev:All dansbandsmusik borde förbjudas och Christer Sjögren borde få livstidsstraff för den permanenta skada han har orsakat vårt land!
Insanity is thinking either that "no one is like us" or "everyone's the same"
-
- Avstängd
Lite hårdrock från slutet av 50-talet kanske kan smaka?
http://youtube.com/watch?v=N_T-XpHBUck
"Den rockande samen" Sven-Gösta Jonsson.
--
http://youtube.com/watch?v=N_T-XpHBUck
"Den rockande samen" Sven-Gösta Jonsson.
--
- Anders H
- Avstängd
- Kontakt:
Det beror väl på hur gammal man är. Innan House och Techno fanns, var det inte många som använde termen "dansmusik" om den.Victor_Von_Doom skrev:Fyfan för dig... Urkh.. Sen är det sjukt att ni kallar det för dansmusik. Något som annars brukar associeras till House, Techno mm.
- Verdandi
- Avstängd
Är det så mycket att undra över egentligen? Det brukar väl utan undantag antingen vara något överdrivet klämkäckt eller pinsamt fjantigt? Det enda temat är kärlek, antingen bedyrande sådan eller hjärtekrossad dito.Anders H skrev:Jag uppskattar dansmusik. Kanske inte på samma sätt som jag uppskattar John Lennon, men på ett charmigt "undrar va fan dom tänker sjunga om nu"-vis.
Nej, in i finkan med hela bunten!

Äsch, det var inget...
- Anders H
- Avstängd
- Kontakt:
Om rätt ska vara rätt så skrev jag "uppskatta", inte att jag undrade. Ok, in med dem i finkan.
Härmed ber jag officiellt om ursäkt till mina vänner som spelar i dansband. Jag vill också be om ursäkt till de dansband som jag provspelat för.
Härmed ber jag officiellt om ursäkt till mina vänner som spelar i dansband. Jag vill också be om ursäkt till de dansband som jag provspelat för.