Män har mer sex än kvinnor?

Be om vetenskapliga förklaringar till upplevelser, fenomen och anekdoter som du funderat på.
Användarvisningsbild
Matte

Re: Män har mer sex än kvinnor?

Inlägg av Matte » mån 21 jun 2010, 14:08

Också ett sätt att praktisera sexuell aktivitet:

- Ha telefonsex? Aldrig begripit vitsen. Det går ju ändå inte att höra vad dom säger..
(Babben?)
Es gibt keine Landstrasse für die Wissenschaft, und nur diejenigen haben Aussicht, ihre lichten Höhen zu erreichen, die die Mühe nicht scheuen, ihre steilen Pfade zu erklimmen.

K. Marx

Indian

Inlägg av Indian » ons 23 jun 2010, 13:24

Det som diskuterats handlar om en undersökning från 90-talet, då sexköp inte var förbjudet i Sverige och sexköpsresor till Thailand mm redan förekom. Sexköpare är främst män med adress och telefon - så en del sexköpare kan ha kommit med i den slumpmässiga undersökningen. Alla utlänska kvinnliga sexsäljare och ev. svenska kvinnliga sexsäljare kanske däremot ingick i bortfallet, svårnådda på vanliga tider eller utan fast telefon. Detta med att få kvinnor står för en stor del av många mäns sex kan förklara en del av skillnaden, men förmodligen beror den största delen av skillnaden på att männen överdriver - eller på att kvinnorna inte fann deras insatser värda att minnas :)

Användarvisningsbild
agsel

Inlägg av agsel » tis 20 jul 2010, 13:00

Att ingen verkar ha tänkt på trekanter eller för den sakens skull gangbangs!

Då kan ju flera män ha sex på en enda gång medan kvinnostatistiken bara ökar med 1 tillfälle (eller inget alls).
agsel

Atheism is a non-prophet organization
-George Carlin

Användarvisningsbild
Hedning

Inlägg av Hedning » tis 20 jul 2010, 13:22

För att en man ska kunna ha sex måste ju oundvikligen en kvinna ha sex (om det gäller heterosex).
Har en kvinna sex med 5 män får vi 5 tillfällen då en kvinna har sex, samt 5 tillfällen då en man har sex, således fortfarande lika mycket sex hos män som kvinnor.
Har däremot en man sex med en annan man blir det mer manligt sex i statistiken om samtidigt ingen kvinna har sex med en annan kvinna.

Om män därför statistiskt sett har mer sex än kvinnor beror det på att det är fler män som har sex med män än kvinnor som har sex med andra kvinnor, vilket jag absolut inte tror stämmer?

Eller också, som tidigare påpekats, ljuger män och överdriver mer än kvinnorna.

Beror ju också på hur man väljer att definiera sex, men jag utgår från att man menar, som någon sa, "knullar".
"Om Gud hade funnits hade han väl inte varit så dum att han skapat hedningar"
Tage Danielsson

Användarvisningsbild
agsel

Inlägg av agsel » tis 20 jul 2010, 13:47

En kvinna kan ju faktiskt på en och samma gång ha sex med tre-fyra män samtidigt, åtminstone på film. Frågan är bara om hon i motsvarande undersökning skulle uppge det som ett tillfälle eller fyra, jag gissar på ett.

Det är den enda rimliga förklaringen. Det och statistiskt betydande mängd homosexuellt samliv mellan män.
agsel

Atheism is a non-prophet organization
-George Carlin

Användarvisningsbild
Urquhart

Inlägg av Urquhart » mån 26 jul 2010, 09:29

Hedning skrev:Eller också, som tidigare påpekats, ljuger män och överdriver mer än kvinnorna.
Kvinnor kan väl också ljuga?
"I hate everybody irrelevant of other issues" John F. Hickory

Användarvisningsbild
Linda Kall
Kontakt:

Inlägg av Linda Kall » mån 26 jul 2010, 09:46

Urquhart skrev:Kvinnor kan väl också ljuga?
Nej. Du är bättre än hennes förra kille.

Användarvisningsbild
Urquhart

Inlägg av Urquhart » mån 26 jul 2010, 10:46

Linda Kall skrev:
Urquhart skrev:Kvinnor kan väl också ljuga?
Nej. Du är bättre än hennes förra kille.
Hehe.
"I hate everybody irrelevant of other issues" John F. Hickory

Sensemaker

Re: Är det bara jag som är korkad...

Inlägg av Sensemaker » mån 04 okt 2010, 10:24

piotrr skrev:Jag saknar fortfarande länkar till den intressanta undersökning som jämförde svar mellan människor som bara fick frågan, människor som fick frågan och ett löfte om anonymitet, och människor som både lovades anonymitet och som sades vara kopplade till en lögndetektor. Det var intressant. Synd att jag inte ens länkar till den själv.
Jag har hittat den. Här är den.

http://researchnews.osu.edu/archive/sexsurv.htm

Resultatet tolkades som att när kvinnor kände sig mindre anonyma var de villiga att skarva med sanningen för att bättre uppfylla folks förväntningar och normer. “Women are sensitive to social expectations for their sexual behavior and may be less than totally honest when asked about their behavior in some survey conditions,”

Det är nog riktigt men jag kan inte undgå att göra följande reflektion; hade det varit tvärtom föreställer jag mig att man använt mindre diplomatiskt språk och helt enkelt sagt: "män ljuger mer".

Det förefaller alltså som att diskrepansen mellan hur mycket sex män och kvinnor påstår sig ha till största delen beror på att kvinnor hanterar sanningen mindre varsamt.

Sensemaker

Skriv svar