Vad har de vilda rovdjuren emot hundar?

Be om vetenskapliga förklaringar till upplevelser, fenomen och anekdoter som du funderat på.
ingsve

Re: Vad har de vilda rovdjuren emot hundar?

Inlägg av ingsve » fre 12 jun 2015, 07:16

TomasT skrev:
ingsve skrev:Läste igenom den gamla diskussionen i början av tråden och fick en tanke.

När en varg ser en hund som i stort sett är en varg men som kan se väldigt annorlunda ut så är det nästan som om en människa skulle träffa på en utomjording såsom de ofta avbildas i filmer och serier. Alltså som humanioder men med väldigt udda utseende.

Hundar är med andra ord utomjordiska vargar.
Du anlägger ett klassperspektiv mellan fin och ful-vargar ,inbillar jag mig?!
Kan det vara så att äkt/ursprungs-vargarna vilka valt att säga nej när de tycker att de får nog ser sina domesticerade,tillgjorda,fjantiga,onaturliga kusiner som några att bekämpa och utrota i klassrevolutionen?
Nej, det är en teori du får stå för. Jag håller mig till idén att hundar är perfekta representationer av utomjordingarna i vargarnas kiosklitteratur. Sånt som Ulv Ron Hundard skrev på sin tid innan han startade Schnauzerologikyrkan som säger att alla vargar är infekterade av själar från miljarder hundar som fördes till jorden från Hundstjärnan Sirius för 75 miljoner år och dödades med vätebomber.
“A new scientific truth does not triumph by convincing its opponents and making them see the light, but rather because its opponents eventually die, and a new generation grows up that is familiar with it” - Max Planck

Användarvisningsbild
Anders G

Inlägg av Anders G » fre 12 jun 2015, 09:25

Vår berguv hemmavid gör processen kort med andra rovfåglar, en veritabel mördarmaskin. Kan vara samma mekanism med varg/hund.
They don't like it up'em, you know!

Användarvisningsbild
fråntaiga

Inlägg av fråntaiga » fre 12 jun 2015, 10:57

Lite märkligt är det ju att situationen blir den omvända ibland. Både varg och björn jagar man med hundar. Stövare som ofta blir tagna av vargar kan också vara utmärkta "varghundar"!

Skriv svar