Varför kröka föräldrarygg, när sopkvastar/skyfflar finns?

Be om vetenskapliga förklaringar till upplevelser, fenomen och anekdoter som du funderat på.
Användarvisningsbild
Blafsen

Re: Varför kröka föräldrarygg, när sopkvastar/skyfflar finns

Inlägg av Blafsen » mån 15 apr 2013, 13:52

kaxiga Z skrev:Jo. Dom är idioter.
Känns som att du sitter på ett embryo till en ny het tråd.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Användarvisningsbild
Catweazle

Inlägg av Catweazle » mån 15 apr 2013, 14:31

kaxiga Z skrev:ok, sorry att jag off topic-ar min egen tråd till att bli ett bantningsmedel att läsa i.

Seriöst, är det inte onödigt att böja sig ner till golvet för varenda leksak/pryl?
Ett råd när de blir äldre är att skaffa en hundvalp. Bästa sättet att lära barn att plocka upp sina leksaker själva. När jag var liten blev jag snabbt varse om att alla relativt mjuka leksaker som låg kvar på golvet, gnagde valpen sönder.
kaxiga Z skrev:Jo. Dom är idioter.
Rapport om hur det går för din väninna anbefalles.
Några anspråkslösa ord från en konsensuscomalobotomerad stackare.

Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inlägg av kaxiga Z » mån 15 apr 2013, 21:11

Du undrar kring den fåfänga väninnan som hade frågor om träning och huruvida den kunde ge tjocka vader? Nae, hon är inte längre oroad för detta, hon har insett att sådant kan ha med t ex skelettbyggnad att göra, och hon råkar ha benknotor modell tunna.

Användarvisningsbild
Catweazle

Inlägg av Catweazle » mån 15 apr 2013, 21:14

kaxiga Z skrev: Nae, hon är inte längre oroad för detta, .
Ska jag tolka detta som att hon inte oroar sig för att träna, eller att hon har hittat en "bra" bortförklaring för att låta bli?

Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inlägg av kaxiga Z » mån 15 apr 2013, 21:22

Catweazle skrev:
Ska jag tolka detta som att hon inte oroar sig för att träna, eller att hon har hittat en "bra" bortförklaring för att låta bli?
oj, nej...hon tar ett bestämt antal lyfta-karusellrundor med sina tunga barn varje dag, har jag för mig. Och eftersom hon väl börjat så blir barnen väldigt kinkiga om de inte får lika mycket karusellande varje dag. Dock är hon som sagt inte alls rädd för att spänna vaderna många ggr.

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » mån 15 apr 2013, 22:11

Man kan förbättra sopkvastmetoden genom att placera det som ligger kvar på golvet i en kasse/sopsäck (beroende på volym) och placera utom synhåll i lämplig garderob/förråd. Förhoppningen är att kopplingen

lämnat på golvet -> försvinner

så småningom etableras i de små liven.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Användarvisningsbild
Catweazle

Inlägg av Catweazle » mån 15 apr 2013, 22:13

kaxiga Z skrev:
Catweazle skrev:
oj, nej...hon tar ett bestämt antal lyfta-karusellrundor med sina tunga barn varje dag, har jag för mig. Och eftersom hon väl börjat så blir barnen väldigt kinkiga om de inte får lika mycket karusellande varje dag. Dock är hon som sagt inte alls rädd för att spänna vaderna många ggr.
Gör hon det ofta är det ju lika bra som träning. Huvudsaken att hon inte lär sina barn att bli lika kreativa som sin mamma att hitta bortförklaringar av bekvämlighetsskäl. Sådant kan även omsättas till när de ska göra läxor, städa undan leksaker mm mm. Detta är en egenskap som har en tendens att gå i arv.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » tis 16 apr 2013, 07:00

Man kan förbättra sopkvastmetoden genom att placera det som ligger kvar på golvet i en kasse/sopsäck (beroende på volym) och placera utom synhåll i lämplig garderob/förråd. Förhoppningen är att kopplingen
Bifalles. Tror du det fungerat på äkta hälftens "floordrobe" med? :)
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Skriv svar