Radarindikerade UFO:s

Be om vetenskapliga förklaringar till upplevelser, fenomen och anekdoter som du funderat på.
Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Re: Radarindikerade UFO:s

Inlägg av pwm » ons 15 maj 2013, 20:00

Du fick bra svar på det där för över ett år sedan, så varför traggla igenom det igen?

malen
Avstängd

Inlägg av malen » ons 15 maj 2013, 20:46

Det kom inte riktigt till sin rätt förra året. Den undertecknade rapporten förtjänade en repris.

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » ons 15 maj 2013, 20:54

malen skrev:Det kom inte riktigt till sin rätt förra året. Den undertecknade rapporten förtjänade en repris.
'Jag lyckades inte imponera på någon förra året och gör ett nytt, identiskt, försök'?

malen
Avstängd

Inlägg av malen » sön 19 maj 2013, 18:40

Det är inte undertecknad som skall imponera, det är fallen i sig. Vad anses om detta fall som inträffade under en civil flight mellan Island och Alaska den 17 november 1986:

http://www.nicap.org/861117alaskadir.htm

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » sön 19 maj 2013, 21:08

malen skrev:Det är inte undertecknad som skall imponera, det är fallen i sig. Vad anses om detta fall som inträffade under en civil flight mellan Island och Alaska den 17 november 1986:
http://www.nicap.org/861117alaskadir.htm
Du tycks lite väl lättimponerad när det gäller saker du redan tror på...
VETENSKAP: Ett sätt att komma underfund med saker och ting och sedan få dem att fungera. Vetenskapen förklarar det som händer runt omkring oss. Det gör även RELIGION, men vetenskapen är bättre eftersom den har begripligare ursäkter när den har fel. -Terry Pratchett, Vi flyger

malen
Avstängd

Inlägg av malen » mån 20 maj 2013, 06:04

Har du någon åsikt om det som inträffade mellan Island och Alaska 1986?

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » mån 20 maj 2013, 06:28

malen skrev:Har du någon åsikt om det som inträffade mellan Island och Alaska 1986?
Ja, min åsikt är att det inte finns någon grund för att dra slutsatsen att det är några utomjordingar eller "främmande intelligenser" inblandade.
Att 6 av 9 av länkarna till "källorna" går till Youtube ökar inte direkt trovärdigheten...
VETENSKAP: Ett sätt att komma underfund med saker och ting och sedan få dem att fungera. Vetenskapen förklarar det som händer runt omkring oss. Det gör även RELIGION, men vetenskapen är bättre eftersom den har begripligare ursäkter när den har fel. -Terry Pratchett, Vi flyger

akooha

Inlägg av akooha » mån 20 maj 2013, 07:47

Flabbergasted skrev:
malen skrev:Har du någon åsikt om det som inträffade mellan Island och Alaska 1986?
Ja, min åsikt är att det inte finns någon grund för att dra slutsatsen att det är några utomjordingar eller "främmande intelligenser" inblandade.
Att 6 av 9 av länkarna till "källorna" går till Youtube ökar inte direkt trovärdigheten...
Glöm inte att en av länkarna går till 'ufologie.net' och en är ett mail som själv har källan 'The UFO Evidence: A Thirty Year Report (Section: Pilot and Aircrew Sightings), pages 142-143, Hall'. Mycket bra källor; folk(män) som säger att de såg ett flygande tefat och en datoranimation på det.

malen
Avstängd

Inlägg av malen » mån 20 maj 2013, 11:24

Det är de bästa och trovärdigaste källorna som oftast ignoreras och hamnar i skugga. Förresten; att John Callahans statement exploateras på U-tube sänker väl inte hans seriositet?

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » mån 20 maj 2013, 15:12

malen skrev:Det är de bästa och trovärdigaste källorna som oftast ignoreras och hamnar i skugga.
Vad har du för belägg för det? Låter som en typisk konspirationsteori i stil med sånt du gillar.

malen
Avstängd

Inlägg av malen » mån 20 maj 2013, 15:53

Överdriv inte, flabbergasted, det handlar endast om att man ser det man vill se (ömsesidigt). Själv är jag trött på att se det jag sett så ofantligt mycket av genom decenier, nämnligen allt slagg som riskerar att kväva de guldkorn som finns där att se. Renodla den kategori som indikerar okända fysiska flygande objekt och lägg myter, tomtar och troll i sin egen kategorilåda. Och, för vilken gång i ordningen, vi vet inte var dessa UFO:s hör hemma. :idea:

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » mån 20 maj 2013, 17:25

malen skrev:Överdriv inte, flabbergasted, det handlar endast om att man ser det man vill se (ömsesidigt). Själv är jag trött på att se det jag sett så ofantligt mycket av genom decenier, nämnligen allt slagg som riskerar att kväva de guldkorn som finns där att se. Renodla den kategori som indikerar okända fysiska flygande objekt och lägg myter, tomtar och troll i sin egen kategorilåda. Och, för vilken gång i ordningen, vi vet inte var dessa UFO:s hör hemma. :idea:
Ja, du är ju rätt person att be någon att inte överdriva... :roll: Jag repeterar, vad har du för belägg för:
malen skrev:Det är de bästa och trovärdigaste källorna som oftast ignoreras och hamnar i skugga.
Det klingar för övrigt ganska så illa när du i varannan mening hävdar "vi vet inte var dessa UFO:s hör hemma" och i nästa medger att du själv är övertygad om att det är utomjordingar och "främmande intelligenser". Din trovärdighet sjunker liksom till botten då... Och, för vilken gång i ordningen, det är inte klarlagt att de fall du lägger fram som "bevis" alls är oförklarade. Vi har visat att flera av dina "bevis" har visat sig ha en fullt normal förklaring. Alla dessa förklaringar har du helt ignorerat och inte låtsats om, utan glatt hoppat vidare till nästa fall som du tycker är "väldigt intressant". Det är dåligt argumenterande och rakt av oförskämt.

malen
Avstängd

Inlägg av malen » mån 20 maj 2013, 18:10

Vem påstår att en mörkläggningskonspiration är gällande praxis? Inte jag. Så, där överdriver du, Flabbergasted.
Min personliga tro spelar ingen som hels roll när vi sakargumenterar. Begriper du inte det, Flabbergasted? Trovärdigheten svarar de framlagda UFO-rapporterna själva för. Och, vad har (NI) du visat som får de sammantagna fallens bevisbörda till en fullt normal förklaring? Kan du svara på det? Vad för bra förklaringar har jag ignorerat och nonchalant gått vidare inom detta nutidsfenomen? Kan du så utförligt som möjligt svara på det, Flabbergasted? Kan du inte svara på dessa frågor på ett intelligent och utförligt sätt, ja då är det du, Flabbergasted, som har svårt för att argumentera och är oförskämd.

Användarvisningsbild
djembelelle

Inlägg av djembelelle » mån 20 maj 2013, 22:20

malen skrev:
Thomas P skrev:
Vitnir skrev:Jag antar att du har minst ett sådant exempel på lager komplett med källor och allt.
Malen refererade i tidigare tråd till denna incident:
http://en.wikipedia.org/wiki/1976_Tehran_UFO_incident
Även detta fall tål att upprepas:
http://www.nicap.org/681024minot_dir.htm
Ja du malen, du har ju en förmåga att hoppa vidare hela tiden. Men vad är din kommentar till det som länkades till innan du hoppade till den senaste upprepningståliga länken?
Detta:
http://skeptoid.com/episodes/4315
Det är trevligt att utreda något färdigt innan man går till nästa.

malen
Avstängd

Inlägg av malen » tis 21 maj 2013, 04:29

Tja, vi kan väl börja med en punkt, vilket räcker för visa att denne skeptiker, Brian Dunning, inte är att ta på allvar:

Ekostyrka

"Den sk ekvivalenta radarmålytan bestämmer hur starkt radarekot kommer att bli. Denna beror bland annat på storleken och materialet på målytan samt målets vinkel och struktur. Ett stort, högt och kantigt bilfartyg av stål som ligger med bredsidan till ger helt naturligt ett kraftigare eko än en liten bullig plastbåt som stävar från det egna fartyget."
BN, marin elektronik.

http://www.bnmarin.se/marin/radar

Skriv svar