Vilddjurets eventuella förmågor

Be om vetenskapliga förklaringar till upplevelser, fenomen och anekdoter som du funderat på.
Vilddjuret

Vilddjurets eventuella förmågor

Inlägg av Vilddjuret » mån 26 aug 2013, 20:26

Avknoppat från "Börje Peratt och Torbjörn Sassersson startar nytt woo-forum"
/Trilobite

Om det verkligen finns Övernaturliga krafter som Vilddjuret påstår, varför
har då ingen bevisat det i ett vetenskapligt test, exempelvis JREF Million Dollar Challenge.

Skulle Vilddjuret klara ett vetenskapligt test? Eller skulle Vilddjuret skämma ut sig...?

Kan det vara så att Vilddjuret lider av Psykotiska Vanföreställningar... O_o

VAD TROR DU?(Vilddjuret bryr sig om DIN åsikt!)

Användarvisningsbild
B Hellqvist

Re: Börje Peratt och Torbjörn Sassersson startar nytt woo-fo

Inlägg av B Hellqvist » mån 26 aug 2013, 20:29

Att referera till sig själv i tredje person brukar vara ett tecken på att lampan inte är riktigt iskruvad... ;)
Reason is always a kind of brute force; those who appeal to the head rather than the heart, however pallid and polite, are necessarily men of violence. We speak of touching a man's heart, but we can do nothing to his head but hit it. Chesterton

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » mån 26 aug 2013, 21:06

Vilddjuret skrev:Om det verkligen finns Övernaturliga krafter som Vilddjuret påstår, varför
har då ingen bevisat det i ett vetenskapligt test, exempelvis JREF Million Dollar Challenge.

Skulle Vilddjuret klara ett vetenskapligt test? Eller skulle Vilddjuret skämma ut sig...?

Kan det vara så att Vilddjuret lider av Psykotiska Vanföreställningar... O_o

Svårt att uttala sig om dina förmågor innan du har förklarat vad du kan. Enda sättet att få svar på frågan är att du ställer upp på ett vetenskapligt test.

Annars tycker jag att du ska anmäla dig på HK -forumet också och nu raljerar jag inte. Du skulle nog lyfta forumet och de är ju intresserade av övernaturliga förmågor. Skulle vara intressant att se hur de tar emot nån som har förmågor som inte ens de själva hanterar.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » mån 26 aug 2013, 21:46

Vilddjuret skrev:Kan det vara så att Vilddjuret lider av Psykotiska Vanföreställningar... O_o

Det finns massor förklaringar som inte behöver inbegripa "psykotiska vanföreställningar".

En vad jag tror, trolig förklaring, är att du inte känner till de felkällor som finns när du själv försöker se samband, eller att du inte tar tillräcklig hänsyn till dom.

Mitt förslag är att du, innan du försöker få en miljon dollar, så seriöst du kan försöker finna fel i det du gör, finna andra möjligheter än att det är något övernaturligt. Ta gärna hjälp av andra, det är inte alls omöjligt att din egen övertygelse påverkar och ger det resultat som du vill ha snarare än ett korrekt resultat.

Önskar dig verkligen lycka till om du väljer att ta reda på så mycket som möjligt om dina eventuella förmågor på ett bra sätt.

Skriv svar