Vad orsakar högt blodvärde?

Be om vetenskapliga förklaringar till upplevelser, fenomen och anekdoter som du funderat på.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Re: Vad orsakar högt blodvärde?

Inlägg av micke.d » ons 12 nov 2014, 00:19

Skulle i så fall vara om du får/fått astmatiska besvär.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Medvetandet

Inlägg av Medvetandet » lör 15 nov 2014, 23:00

Inte ännu,men det kan ju utvecklas?

Det är inte direkt doft av parfym man möts av när man öppnar dörren till min lägenhet. :O=

Luktar som en unken gammal betongkällare som ingen vistats i på 500 år.. Var ungefär samma typ av lukt när jag jobbade tillfälligt åt ett skogsbolag för ett tag sedan och vi skulle föra ned dokumentering från kontoren som vi samlat ihop till en källarförråd,så möttes man av en urgammal unken lukt av ett källarförråd som verkade ha varit stängd i decennier..

Nä,hela lägenheten måste totalrenoveras. Men det är svårt (nästintill omöjligt)att hitta ersättningsbostäder här.

Jag föreställer mig att mögel kan ha ungefärlig/likartad påverkan på hälsan som nikotin?
//Medvetandet

Där okunnigheten avlägsnas upphör det s.k "onda"att existera.

Användarvisningsbild
Vitnir
Kontakt:

Inlägg av Vitnir » sön 16 nov 2014, 10:57

Medvetandet skrev:
Jag föreställer mig att mögel kan ha ungefärlig/likartad påverkan på hälsan som nikotin?
Den kopplingen förstår jag inte men man skall inte behöva bo i en fuktskadad lägenhet.
There is no spoon.

Medvetandet

Inlägg av Medvetandet » ons 19 nov 2014, 13:47

Vitnir skrev:
Medvetandet skrev:
Den kopplingen förstår jag inte men man skall inte behöva bo i en fuktskadad lägenhet.
Jag tänker mig att den luft man inandas i en mögeldrabbad lokal kan vara ungefär samma "gifthaltig"eller likvärdigt "gifthaltig" som tobaks/nikotinrök..?
//Medvetandet

Användarvisningsbild
Vitnir
Kontakt:

Inlägg av Vitnir » tor 20 nov 2014, 17:46

Nikotin är centralstimulerande, kan ge illamående i hög halt. Rök kan man må illa av även i små mängder. Mögelsporer kan man reagera på om man är allergisk mot mögel, det blir även ofta en unken otrevlig lukt vid fuktskador. Så det är båda ja och nej på den frågan.
There is no spoon.

Medvetandet

Inlägg av Medvetandet » mån 24 nov 2014, 10:40

Undrar om mögel kan trigga igång allergier/astma även om man aldrig tidigare haft allergiska och astmatiska symptom?
//Medvetandet

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » mån 24 nov 2014, 10:42

Medvetandet skrev:Undrar om mögel kan trigga igång allergier/astma även om man aldrig tidigare haft allergiska och astmatiska symptom?
Ja, det kan det.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Skriv svar