Kan bikarbonat bota cancer?

Be om vetenskapliga förklaringar till upplevelser, fenomen och anekdoter som du funderat på.
Medvetandet

Inlägg av Medvetandet » sön 22 nov 2015, 21:53

Jag har läst lite grann om bikarbonat och dess verkningar. Man kan tydligen använda det till lite allt möjligt.

Jag har drabbats av en envis hosta som pågått i 4 veckor,och blivit rekommenderad att prova bikarbonat.

Läste på en site om att det finns folk som provat bikarbonat mot hosta har blivit bättre och även till och med symptomfri. Läste även på ett ställe att en läkare till och med började injicera sina cancersjuka patienter med bikarbonat direkt i blodet. Det ska ha givit mycket gott resultat då denne läkare valde denna metod framför cellgifter.

Finns det belägg någonstans som styrker bikarbonatens välgörande effekter mot exempelvis i detta fall cancer?

Är det någon här i forumet som till och med prövat bikarbonat i en längre tid och kan bekräfta dess positiva effekter?

Skulle vara intressant att veta,då jag själv nu planerar att utöka mitt skafferi med bikarbonat och skall prova det mot både min hosta och dom bananflugor (läste att det även skall fungera mot ohyra,dålig lukt och smuts)som stör mig.

Låt höra och delge gärna ert kunnande i denna för mig mycket angelägna fråga.

*Not: Kanske inte direkt "bota" cancer,men åtminstone häva/mildra dess vidareutvecklande?
//Medvetandet

Där okunnigheten avlägsnas upphör det s.k "onda"att existera.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Re: Kan bikarbonat bota cancer?

Inlägg av kipphebel3 » mån 23 nov 2015, 07:39

Om du googlar på " hosta bikarbonat" så hittar du ett antal artiklar. Högst uppe kommer NewsVoice och sanna Ehdin.- Redan där borde varningsklockorna ringa. Gällande cancer så lär gärna:

https://www.sciencebasedmedicine.org/an ... he-making/
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
Anders G

Inlägg av Anders G » mån 23 nov 2015, 08:24

Svaret på frågan är NATURLIGTVIS INTE.

Bikarbonat är delvis neutraliserad kolsyra, den syra som bildas då man löser koldioxid i vatten. Koldioxid vet du väl vad det är? Finns naturligtvis ingen som helst möjlighet.
They don't like it up'em, you know!

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » mån 23 nov 2015, 13:38

Med tanke på hur ofta bikarbonat omnämns som undermedel på olika stollesajter så gissar jag bikarbonat har en ovanligt stark placeboeffekt, förmodligen starkare än både homeopati, tallsåpa och jordningslakan tillsammans.

Användarvisningsbild
Spiring

Inlägg av Spiring » mån 23 nov 2015, 15:27

Dess förmåga att neutralisera magsyra är i alla fall verklig. (Hjälper dock knappast mot magsura kommentarer.)
FABRICATI DIEM, PVNC.

Törs du titta in i sal nr 5
Som ska bli ditt nästa hem

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » mån 23 nov 2015, 16:23

Om det är i Sverige en läkare injicerat bikarbonat istället för cellgift mot cancer, så innebär det att läkeren numera skulle vara före detta läkare. Att det skulle gett bra resultat lär vara lika bra belagt som alla som blivit botade med religiös utdrivning. Några journaler lär inte vara förda.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Användarvisningsbild
KA67

Inlägg av KA67 » mån 23 nov 2015, 17:40

Blafsen skrev:Om det är i Sverige en läkare injicerat bikarbonat istället för cellgift mot cancer, så innebär det att läkeren numera skulle vara före detta läkare. Att det skulle gett bra resultat lär vara lika bra belagt som alla som blivit botade med religiös utdrivning. Några journaler lär inte vara förda.
Ibland tycker jag att det verkar som att före detta läkare (de som blivit av med sin läkarlegitimation) blir mer hyllade av vissa människor, som om de helt plötsligt blir mer trovärdiga - t.ex. Annika Dahlqvist (fast hon har väl fått tillbaka sin, iofs) och Erik Enby.

Medvetandet

Inlägg av Medvetandet » mån 23 nov 2015, 22:29

kipphebel3 skrev:Om du googlar på " hosta bikarbonat" så hittar du ett antal artiklar. Högst uppe kommer NewsVoice och sanna Ehdin.- Redan där borde varningsklockorna ringa.
"Varningsklockorna ringa"?

Menar du att bikarbonat rent av (jag förstår att allt i för stora mängder blir farligt)kan vara farligt,eller vad?
kipphebel3 skrev: Gällande cancer så läs gärna:

https://www.sciencebasedmedicine.org/an ... he-making/
Är inte alltför engelskspråkig tyvärr.. Blir då ännu mer tungrott att traggla igenom fackengelska avsedd för studiefolk och högre legitimerade personer.

Visserligen kan jag använda google översätt,men den översättningen (under nuvarande transformerings-metodik)lämnar ju också en del övrigt att önska..
//Medvetandet

Där okunnigheten avlägsnas upphör det s.k "onda"att existera.

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » mån 23 nov 2015, 23:18

KA67 skrev:Ibland tycker jag att det verkar som att före detta läkare (de som blivit av med sin läkarlegitimation) blir mer hyllade av vissa människor, som om de helt plötsligt blir mer trovärdiga - t.ex. Annika Dahlqvist (fast hon har väl fått tillbaka sin, iofs) och Erik Enby.
Blev Dahlqvist någonsin av med sin legimitation? Det har jag missat i så fall.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Användarvisningsbild
KA67

Inlägg av KA67 » tis 24 nov 2015, 00:06

micke.d skrev:
KA67 skrev:Ibland tycker jag att det verkar som att före detta läkare (de som blivit av med sin läkarlegitimation) blir mer hyllade av vissa människor, som om de helt plötsligt blir mer trovärdiga - t.ex. Annika Dahlqvist (fast hon har väl fått tillbaka sin, iofs) och Erik Enby.
Blev Dahlqvist någonsin av med sin legimitation? Det har jag missat i så fall.
Nej usch, jag ber om ursäkt - det var nog bara så att hon fick sparken från Västernorrlands landsting.

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » tis 24 nov 2015, 11:00

Medvetandet skrev:
kipphebel3 skrev:Om du googlar på " hosta bikarbonat" så hittar du ett antal artiklar. Högst uppe kommer NewsVoice och sanna Ehdin.- Redan där borde varningsklockorna ringa.
"Varningsklockorna ringa"?

Menar du att bikarbonat rent av (jag förstår att allt i för stora mängder blir farligt)kan vara farligt,eller vad?
Nej, han menar att Newsvoice och Ehdin inte är pålitliga källor.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » tis 24 nov 2015, 15:52

En annan viktig sak att komma ihåg när man talar om cancer, är att det är skillnad på att förebygga cancer och bota utvecklad cancer. Det finns mycket som är belagt att förebygga cancer, men det betyder inte att det botar när cancern har utvecklats. Många som läser om nya upptäckter om kostråd som förebygger cancer sätter likhetstecken med botar cancer.

Om bikarbonat möjligen förebygger nån sorts cancerform vet jag inte.

Användarvisningsbild
Anders G

Inlägg av Anders G » tis 24 nov 2015, 15:58

Jo, Blafsen, det skall du veta.
Bikarbonat är bara delvis neutraliserad kolsyra.
They don't like it up'em, you know!

Användarvisningsbild
Vitnir
Kontakt:

Inlägg av Vitnir » tis 24 nov 2015, 17:53

De menar troligen att cancerceller dör i provrör om man häller i bikarbonat. Men cancerceller i provrör dör också om man skjuter sönder provröret med hagelgevär, det betyder inte att människor blir botade från cancer om man skjuter människor med hagelgevär, på samma sätt blir inte människor botade från cancer med bikarbonat.
There is no spoon.

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » tis 24 nov 2015, 19:26

Anders G skrev:Jo, Blafsen, det skall du veta.
Bikarbonat är bara delvis neutraliserad kolsyra.
Ja, men det är väl mer än vatten med inget annat, förutom vattenminnet? Och det sägs ju bota cancer.

Skriv svar