Nej, du glömde som vanligt bort att svara på min fråga/uppmaning . Vi tar det igen.MBY skrev:Glömde visst bort din förmåga att förneka inlägg även i närtid, ja t.o.m. inlägg som citeras i det du just citerade.
På kort tid har du ägnat mer tid åt att förklara för oss andra vad våran hållning skulle vara än vad du har diskuterat det du påstår dig vilja diskutera (för tillfället, dvs):manifesto skrev:Ja, om man som du a priori utesluter att det kan finnas spår av ETI på andra planeter/himlakroppar, så blir ju varje tanke på motsatsen löjeväckande.
Du har fortfarande inte förklarat det sunt vetenskapliga i den hållningen.manifesto skrev:Nja, det är en sammanslutning av personer som inte vill utesluta a priori att det kan finnas tecken på ETI främst på Mars och Månen (mest fotomaterial).
Det vill du.manifesto skrev:Att du och din mainstream vägrar att ens ta del av innehållet i studier vars ämne är tabu så länge du och din mainstream vägrar att ta del av innehållet i studier vars ämne är tabu?
Berätta hur jag "ljuger."
Fast det har jag ju inte påstått. Nu hittar du på igen.Du tror att det finns någon sorts vetenskaplig mainstream-hållning att det inte finns intelligent liv på andra platser i universum och att alla vi andra tyr oss till den. Så är det inte.
Här, däremot, är vi löjligt överens när du visar ett snyggt och prydligt exempel på just den hållning jag kritiserar dig och andra självutnämnda "skeptiker" i tråden för.Skillnaden mellan intelligenta civilisationer på andra planeter och icke-mänskliga artificiella artefakter på vår måne är dock ungefär som skillnaden mellan egyptisk arkeologi och von Däniken.
Tack.