Hur fungerar Bemer 3000?

Be om vetenskapliga förklaringar till upplevelser, fenomen och anekdoter som du funderat på.
Alternatjustice65

Re: Hur fungerar Bemer 3000?

Inlägg av Alternatjustice65 » lör 22 feb 2014, 14:25

Nä hä ok. Då förstår jag att du saknar vidsynthet på detta område. Behöver inte heller vara sjuk för att använda Bemer o annat. Du mår säkert inte perfekt i allt. Rygg nacke mage stress livsglädje osv. Få gör det nämligen. Kinesisk medecin akupunkt. Är väl iallafall något känt hoppas jag.

Användarvisningsbild
MBY

Inlägg av MBY » lör 22 feb 2014, 14:40

Alternatjustice65 skrev:Snacka om one liners. Bemöda dig m lite längre svar o lägg ner klagande om stafning det är inte de viktigast här utan rak kommunikation. Kom med något s har med min text att göra innehållsmässigt. Det här liknar mer makt tjaffs än vetenskaps seriositet :roll:
Larv. På vilket sätt ökar Bremer energin i mitokondrierna?

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » lör 22 feb 2014, 14:41

Som sagt. Dina ord väger lätt. Nasas tyngre. Det är inte helt ovanligt att olika mirakelförsäljare hänvisar till Nasa. Jag tror det då jag hör det från dem.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

RicoIsacsson

Inlägg av RicoIsacsson » lör 22 feb 2014, 14:53

Alternatjustice65 skrev:Då förstår jag att du saknar vidsynthet på detta område.
Min brist på "vidsynthet" som du skrev i ditt halvdryga svar grundar sig i avsaknaden på belägg för grundpåståendet att BEMER påverkar 80-85% av alla sjukdomstillstånd. Eller som du skrev i ditt tidigare inlägg att du tyckte vi skulle ta det som sannolikt att NASA med avsikt implementerar ett magnetfält i sina rymddräkter (som drar nödvändig energi från andra livsuppehållande system samt kan påverka mätinstrument). Nej, man accepterar inte såna påståenden som "sannolika" förrän de som kommer med påståendet presenterar belägg för sin position.

Om det vore fallet kan man lika gärna påstå vilket irrationellt argument som helst och bestyrka det med att "bevis kommer – jag vet för jag har inside-information". Tidpunkten att acceptera påståendet är när belägg presenterats och accepterats som styrkta. Innan dess är det fullt rättfärdigat att håna personer likt dig som vill påstå att ligga på en elektromagnetisk madrass botar (eller "behandlar" som BEMER-säljare är noga med att påpeka) cancer.

Det sagt. Så när du presenterar belägg (eller i det här fallet JAG eftersom du verkar vara oförmögen att producera de beläggen) för att NASA använder BEMER-teknologi i sina rymddräkter kommer jag vara den första att byta åsikt i frågan.

RicoIsacsson

Inlägg av RicoIsacsson » lör 22 feb 2014, 15:11

Alternatjustice65 skrev:Tack no f question.whait & See Skeptiks.
Ja vi väntar. Och om du har stöd för ditt påstående så kommer vi acceptera ditt påstående.

Alternatjustice65

Inlägg av Alternatjustice65 » lör 22 feb 2014, 15:14

Läs Ricoisaksson world dokument där framgår tydligt den ni ej förstått. vill ni förstå det är frågan kanske Ric. Signat. Viljan att överbevisas finns tydligen.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » lör 22 feb 2014, 15:16

Vilket dokument? Vi vill helt enkelt ha litet mera hållbara bevis än tillverkarens reklam.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Alternatjustice65

Inlägg av Alternatjustice65 » lör 22 feb 2014, 15:37

Bemöda dig Kipphebel3 med att scrolla upp under sign. RickoIsacsons brev till Nasa där finns fullt begriplig fakta Skrivet av eldsjälen Anders. Han har gott om patient bevis. Jag har provat o fått se effekt. Nära vänner har provat o visat på förbättr. De räcker för mig tills ni får Nasa bekräft. Bemer har en lång beprövad story finns i 47 länder miljonen anv. Ca. Bemer används av både OS atleter o andra sportande. Sverige är ofta efter i sådan här hälso utveckling. Vi har tröga bromsklossar läkemedelsverket(biverkn.verket) o socialstyrelsen. Men det är fler o fler som provar o är nöjda m komplementär/alternativmedec. behandl. o trötta på symptombeh. biverkande medec.

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » lör 22 feb 2014, 15:42

RicoIsacsson skrev:Eller som du skrev i ditt tidigare inlägg att du tyckte vi skulle ta det som sannolikt att NASA med avsikt implementerar ett magnetfält i sina rymddräkter (som drar nödvändig energi från andra livsuppehållande system samt kan påverka mätinstrument).
Om det nu skulle vara så att rymdfarare skulle må bra av Bemer så vore det inte så klyftigt att placera maskineriet i en rymddräkt, eftersom dessa används under så kort tid och av så få. Det vore ju betydligt klyftigare att ha det någonstans där det är åtkomligt av många. Rymddräkter passar inte heller alla utan är gjorda för viss kroppsstorlek, och det tar någon timme att få på sig dem.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » lör 22 feb 2014, 15:43

Då väntar vi på svar från NASA. Under tiden kan du öva dig på särskrivningar.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » lör 22 feb 2014, 15:47

Du har således inget annat att komma med än tillverkarens reklam? Bra att du redde ut den frågan. Marlboromannen ändrade visst åsikt även han...

Alternatjustice65

Inlägg av Alternatjustice65 » lör 22 feb 2014, 15:57

Malboromannen? :roll: vet inte vad du menar då. Jag vi väntar då. Kalla info vad du vill det är välforskat hur Bemer fungerar. Ok Nu har samtliga av dem j mötte här på forum senast i novemb13 fått sagt sitt. Utmärkt då drar j mig tillbaka o gör något vettigare ett tag. Läs wordokument. Ovan tills dess Nasa bekräftat var o hur Bemer utrustn. Kommer finnas med rymdfararna. :D

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » lör 22 feb 2014, 16:23

Googla på marlboromannen och vådan av att tro på tillverkares reklam och försäkranden. Hittills har du inte presenterat ett endaste hållbart stöd för dina påståenden, men jag kan säkert ändra uppfattning om tex nasa om du gör det.

Användarvisningsbild
Hippieungen

Inlägg av Hippieungen » lör 22 feb 2014, 16:53

RicoIsacsson skrev:
Hippieungen skrev: Du länkade väl sidan i din förfrågan till NASA? Om det skulle vara påhittat kan ju NASA:s advokater bli lite intresserade av att prata med denne Anders Östman. Är det sant är det ju inget problem alls för honom.
Min förfrågan till NASA:

--------------------------------------

I have been told that NASA has started a partnership with the Bemer-group.
Ref: http://www.bemer-partner.com/bemerGroup ... 8dc0b47d1/

And basically I’m wondering if there is any truth to this claim? And if so is there any more information available on how their technology is used by NASA?
Their claim is that their technology is to be implemented in space suits to compensate for lack of microcirculation (in blood cells) during space walks.

--------------------------------------

Jag kommer vara återhållsam med mina tankar kring hela NASA-samarbetet förrän jag får svar från NASA. Jag är skeptiskt inställd att OM det finns något samarbete så är det antagligen inte på det sättet som är beskrivet i den här tråden.

Angående återförsäljaren så har jag bjudit in honom till Linköping så kan han få föreläsa för mig. Men bara under förutsättning att jag får spela in hela presentationen och lägga upp på nätet. Samt att han ska ta med stöd för alla medicinska påståenden som han gör under presentationen.

... Men tveksamt om det blir av. Han "litar" inte på mig plus att han tror jag är avlönad av läkemedelsindustrin. Jag fick förresten ett långt word-dokument som verkar beskriva ingående hur Bemer skulle fungera. Men har inte orkat läsa igenom det hela i detalj ännu. Har laddat upp det här så kan den som är intresserad läsa: http://www.rikardisacsson.se/images/doc ... ikard.docx
Tack för att du gjort detta. Nu kanske vi slipper vänta lika länge på belägget som om Alternatejustice65 skulle ta fram det. Vi får väl se om h*n komer att försöka skriva så många inlägg som möjligt på så kort tid som möjligt nu, ifall svaret kommer tidigare än h-n hade räknat med?

Jag tror inte att Anders Östman någonsin ställer upp på en föreläsning där han inte kan kontrollera vilka frågor han ska få, av samma anledning som rekryterare till MLM-företag inte vill hålla sina värvarmöten utan att ha full kontroll på vilka frågor som får ställas och rätten att kasta ut den som ställer "fel" frågor.

Verkar inte det här likna lite MLM-verksamhet?
"Du kann inngenting och vet inngenting och är bara en tjock kossa som planckar andras innlägg och stavar som en gris. Du är bara en simmpel hippyunge"

Min dom på ett annat forum. Fast ett fel. Jag är jättesmal.

Användarvisningsbild
MBY

Inlägg av MBY » lör 22 feb 2014, 16:58

Alternatjustice65 skrev:Jag har provat o fått se effekt.
Jag är mer sugen på att höra dig stödja det påståenden du gjorde tidigare om mitokondrier och leukocyter. Har du lust att utveckla vad du menar? Eller vill du kanske hellre backa från påståendet?

Skriv svar