Hur fungerar Bemer 3000?

Be om vetenskapliga förklaringar till upplevelser, fenomen och anekdoter som du funderat på.
Alternatjustice65

Re: Hur fungerar Bemer 3000?

Inlägg av Alternatjustice65 » lör 22 feb 2014, 17:27

MBY eftersom du har så svårt att hitta själv. Scrolla upp på sign. ricoisacson o läs nedanför hans brev till Nasa ett word dokument. Detta är skrivet av någon som begriper det här o för mig låter detta rimligt, kommer från välforskade studier. Kan du klara detta själv ta hjälp av de andra skeptikerna s är skärpta här tex Kephebel3 e PW

Användarvisningsbild
MBY

Inlägg av MBY » lör 22 feb 2014, 17:43

Alternatjustice65 skrev:MBY eftersom du har så svårt att hitta själv. Scrolla upp på sign. ricoisacson o läs nedanför hans brev till Nasa ett word dokument. Detta är skrivet av någon som begriper det här o för mig låter detta rimligt, kommer från välforskade studier. Kan du klara detta själv ta hjälp av de andra skeptikerna s är skärpta här tex Kephebel3 e PW
Nu var det DIG jag frågade. Men jag kollade lite i texten du åsyftar. Och nej, den är inte skriven av en kunnig person.

Här är ett citat:
Alla livsprocesser i vår organism är baserad på omvandling av energi.
I varje cell finns en eller flera mitokondrier som är kroppens kraftverk eller sköter energiproduktion. Varje frisk mitokondrie har 32 vridningar per sekund och vid varje vridning bildas 1mol ATP (adenosintrifosfat). ATP bildas i kroppens celler via en biokemisk process som en oxidativ fosforysering. Det innebär att det krävs syre till alla dessa 32 processer per sekund.
Det här är helt bisarrt. För det första, vadå "vridningar"? Är det ATP-syntaset i andningskedjan som åsyftas med "vridningar"? Oavsett vad så stämmer inga siffror. En mol ATP???? Det är helt bisarrt, så mycket får inte plats i en cell. En mol ATP väger över 500 gram! Inte en nuffra är rätt. Varje ATP-syntas genererar i storleksordningen kanske 100 ATP-molekyler per sekund. Det är inte i närheten av en mol! Syret används dessutom så att säga i steget innan, det s.k. komplex IV.

Det finns heller inte alls någon klar beskrivning i texten om vad Bremer 3000 skulle ha med saken att göra, hur den skulle
påverka. Bara lite löst snack om vårt cirkulationssystem.

Jag frågar dig igen, på vilket sätt påverkar detta mitokondrierna och leukocyterna? Det är också rätt oklart om det är bra att påverka dessa system alls, speciellt när inte påverkan är specificerad.

Tro mig, texten är bara trams.

RicoIsacsson

Inlägg av RicoIsacsson » lör 22 feb 2014, 17:48

Alternatjustice65 skrev:... o för mig låter detta rimligt, kommer från välforskade studier. Kan du klara detta själv ta hjälp av de andra skeptikerna s är skärpta här tex Kephebel3 e PW
Var hittar du i textdokumentet om studierna? För jag kan inte hitta en enda referens till en riktig studie. Visst han säger att det finns många studier. Men jag har haft kontakt med Bemer på ett eller annat sätt i över 2 år nu och har varken fått skickad eller hittat EN enda studie som stödjer deras påståenden om att det skulle hjälpa mot allvarliga sjukdomstillstånd.

RicoIsacsson

Inlägg av RicoIsacsson » lör 22 feb 2014, 17:51

MBY skrev: Det här är helt bisarrt. För det första, vadå "vridningar"? Är det ATP-syntaset i andningskedjan som åsyftas med "vridningar"? Oavsett vad så stämmer inga siffror. En mol ATP???? Det är helt bisarrt, så mycket får inte plats i en cell. En mol ATP väger över 500 gram! Inte en nuffra är rätt. Varje ATP-syntas genererar i storleksordningen kanske 100 ATP-molekyler per sekund. Det är inte i närheten av en mol! Syret används dessutom så att säga i steget innan, det s.k. komplex IV.

Det finns heller inte alls någon klar beskrivning i texten om vad Bremer 3000 skulle ha med saken att göra, hur den skulle
påverka. Bara lite löst snack om vårt cirkulationssystem.

Jag frågar dig igen, på vilket sätt påverkar detta mitokondrierna och leukocyterna? Det är också rätt oklart om det är bra att påverka dessa system alls, speciellt när inte påverkan är specificerad.

Tro mig, texten är bara trams.
MBY kanske skulle vara du som träffar återförsäljaren istället för mig som inte är insatt i biologi för 2 öre.. :)

Användarvisningsbild
MBY

Inlägg av MBY » lör 22 feb 2014, 17:55

Mer nonsens från texten:
Människan består av 80 - 100 biljoner celler. Cellen är det minsta "livgivande" enheten i vår organism. Förutsättningar för livet är reproduktion, tillväxt, ämnesomsättning, läkning, förmåga att reagera på stimuli och mutagenicitet (anpassningsförmåga). De molekylära strukturen som finns i cellerna uppfyller delvis eller inte alls förutsättningar för liv. Cellen i vår kropp är den första strukturen som fullständigt uppfyller alla betingelser för liv.
Å ena sidan är cellerna de minsta "livgivande" enheterna (not even wrong - celler ÄR liv). Å andra sidan uppfyller inte strukturerna i cellen "förutsättningarna för liv". Not even wrong igen.
Cellerna i VÅR kropp är tydligen också de första att vara liv. Så mycket för 3,8 miljarder år av liv varav sisådär 2 miljarder av enbart prokaryoter.
För att dessa celler ska fungera korrekt , måste de både bli försörjda och rengjorda. Oräkneliga transportprocesser mellan cellerna och blodet måste löpa ostört för att cellernas arbete ska kunna fungera och att vi ska hålla oss friska. Alla dessa processer äger rum i mikrocirkulationen. Detta visar tydligt vikten av mikrocirkulationen för vår hälsa.
Ostört? Jaså, men då gör alltså Bremer 3000 snarast skada, eller?

Texten är bara full med påståenden som var för sig kan vara korrekta eller helt felaktiga. Någon röd tråd finns inte och någon förklaring till självmotsägelserna eller hur Bremer 3000 skulle fungera finns förstås inte. Bara en massa ordbajseri av termer som författaren troligtvis inte begriper själv. T.ex. den ofattbart orimliga uppfattningen att enskilda celler skulle omsätta 500 gram ATP per sekund. Och samtidigt påstår texten att kroppen omsätter sin egenvikt av ATP per dygn...

Den senare siffran råkar vara lite mer rimlig, men är fortfarande överdriven. Säg att vi omsätter kanske 10-20% av vår egna kroppsvikt i ATP per dygn.

Alternatjustice65

Inlägg av Alternatjustice65 » lör 22 feb 2014, 18:07

Vilket ordmärkeri från din sida. Disekrering ord för ord. Troligen kommer orginaltext från annat språk ovdå kan de bli lite så så härNej din misstro är tramsig inse det. Ta in vad där står även om det inte överensstämmer med din kanske ålderstigna verklighet. Texten berättar om modern forskning som utvecklats med år o tid. Vad har du för bakgrund som utger dig förstå allt om mitokondrier vad som är möjligt e inte.Inse att det finns saker som övergår ditt vetenskaps kunnande. Bemer används också på djur o på dom funkar behandling behövs inget annat än bevisade patientfall o detta finns det gått om hos de som använt Bemer. Börja bli trött på tjaffsa m dig som inte ens vill förstå det som skrivs. Men någon siffra föll hern i god jord alltid något.Scientologerna kör utmattn. Teknik för att irritera o förarga människor. Det här liknar något j inte upplevt överhuvudtaget någon slags verbal makt ego tripp vad är er vinst m hålla på så här? :roll:

Användarvisningsbild
MBY

Inlägg av MBY » lör 22 feb 2014, 18:24

Alternatjustice65 skrev:Vilket ordmärkeri från din sida. Disekrering ord för ord. Troligen kommer orginaltext från annat språk ovdå kan de bli lite så så härNej din misstro är tramsig inse det. Ta in vad där står även om det inte överensstämmer med din kanske ålderstigna verklighet. Texten berättar om modern forskning som utvecklats med år o tid. Vad har du för bakgrund som utger dig förstå allt om mitokondrier vad som är möjligt e inte.Inse att det finns saker som övergår ditt vetenskaps kunnande. Bemer används också på djur o på dom funkar behandling behövs inget annat än bevisade patientfall o detta finns det gått om hos de som använt Bemer. Börja bli trött på tjaffsa m dig som inte ens vill förstå det som skrivs. Men någon siffra föll hern i god jord alltid något.Scientologerna kör utmattn. Teknik för att irritera o förarga människor. Det här liknar något j inte upplevt överhuvudtaget någon slags verbal makt ego tripp vad är er vinst m hålla på så här? :roll:
Jo, för "mol" heter säkert "molekyl" på ett annat språk och "gram" betyder "mol". :roll: Nejdå, du har fel, och dessutom var de siffror jag själv kollade upp (antalet ATP per APT-syntas per sekund) från högst moderna källor. Så nej, ingen nyare forskning har plötsligt ändrat energiomsättningen med en faktor 10²¹-10²³... :D

Mitokondrier är inte supernovor...

Edit: Sluta tjafsa då om det är vad du vill. Tala i stället om hur Bremer påverkar mitokondrier och vita blodceller. Glöm inte att det var du som påstod saker. Nu visar du att du faktiskt vet vad du talar om eller så kan du vara tyst. Begrips?
Senast redigerad av 1 MBY, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » lör 22 feb 2014, 18:25

Alternatjustice65 skrev: Det här liknar något j inte upplevt överhuvudtaget någon slags verbal makt ego tripp vad är er vinst m hålla på så här? :roll:
Äh, det är allra mest du som vill hålla igång tråden, när det enda som behövs nu är att invänta NASA:s offentliggörande av affären. Annars tycker jag att det är bra att nån vill diskuterar det här vetenskapligt. När tråden bara växer är det ju viktigt att inte de viktigaste frågorna glöms bort. Nån vill ju säkert att de ska hamna längre bak och drunkna i oväsentligt tjafs på de senaste sidorna.

En kul fråga är hur de som tror att månlandningen var en bluff skulle lita på NASA? Vet inte varför jag tror att många av den sorten är potentiella kunder (och försäljare) till Bemer.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Användarvisningsbild
MBY

Inlägg av MBY » lör 22 feb 2014, 18:41

RicoIsacsson skrev:MBY kanske skulle vara du som träffar återförsäljaren istället för mig som inte är insatt i biologi för 2 öre.. :)
Tack för förtroendet, men nej, det skulle jag inte våga!

Alternatjustice65

Inlägg av Alternatjustice65 » lör 22 feb 2014, 19:19

Förstår ni att microcirculation är viktigt i vårt kropps system. Att det behövs både mackrocirc. Som kan påverkas av träning o att microcirculation är svårare att påverka i vanligt fall som vi lever här o nu. Vibbrationer kraftiga o knappt märkbara påverkar våra celler. När vi är sjuka nedsatta är blivit äldre funkar detta sämre o sämre. Film från bemers labb visar hur de vita blodkropparna blir aktiva frÅn att ha varit ganska tröga o inaktiva pga av dålig cellkraft. Den finns bra tydliga filmer på youtube om detta. Om ni inte kan tänka er dessa påstående så är det lönlöst samtala vidare innan Nasa bekräftat samarbete m Bemer.Slutligen jag o dom j brukar samtala med använder både EQ o IQ när vi samtalar om hälsa kost alternat. Medecin o andlig personlig utveckling. Vad j förstod så är det inte så här. Ni kan vräka ur er vad som först når skallen om jag inte följer era intellekt. Regler för hur man skriver o hur man uttrycker sig. Jag uttrycker hellre från hjärtat o vad j känner än uppstyltat ordregel tjaffs makt utövande o förminsk. Av det som inte passar er på forumet. Därför är de troligast j avlägsnar mig härifrån för jag blir mest frustrerad o heligt upprört förbannad som sällan tidigare. Det finns kunniga personer tex Pwb o RicoIsaksson o någon till m det finns okså några rejäla egostolta typer här inga namn. Ni har säkert drivit vettigt folk till vansinne tidigare. Det är väl det s är vinsten m att va med i den här skepsism klubben.

Alternatjustice65

Inlägg av Alternatjustice65 » lör 22 feb 2014, 19:39

Johnsson space center houston är involverade i rymddräkterna enl. Info som finns på Bemer partner se sight här på tråden angiven.

Användarvisningsbild
MBY

Inlägg av MBY » lör 22 feb 2014, 19:50

Alternatjustice65 skrev:Vibbrationer kraftiga o knappt märkbara påverkar våra celler.
Tala om vad du menar med begreppet du inte ens kan stava till.
Alternatjustice65 skrev:vita blodkropparna blir aktiva
Vadå aktiva? Motilitet för monocyter? T-minnesceller skapas för ännu ej närvarande sjukdomar? Fler antikroppar genereras? Vad menas?
Alternatjustice65 skrev:frÅn att ha varit ganska tröga o inaktiva pga av dålig cellkraft.
Lol. Vad är "cellkraft"?
Alternatjustice65 skrev:Den finns bra tydliga filmer på youtube om detta.
Jaså? Visa mig en youtubevideo som passerat peer-review som visar hur en Bremer 3000 "aktiverar" vita blodkroppar. Det ska vara med mikrofotografiska metoder.
Alternatjustice65 skrev:Om ni inte kan tänka er dessa påstående så är det lönlöst samtala vidare
Ja, det är det. Dina påståenden betyder nämligen ingenting utan är bara rent knas.
Alternatjustice65 skrev:Bemer.Slutligen jag o dom j brukar samtala med använder både EQ o IQ när vi samtalar om hälsa kost alternat. Medecin o andlig personlig utveckling.
Är det din EQ som får dig att spamma så många personangrepp? Att vi är dumma, oförstående, "egostolta" etc...

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » lör 22 feb 2014, 20:04

Johnsson space center houston är involverade i rymddräkterna enl. Info som finns på Bemer partner se sight här på tråden angiven.
Men snälla söta... Tror du verkligen på detdär utan att kolla upp det?

Att Johnson Space Center i Houston är involverade i utvecklingen av rymddräkter är väl inte så konstigt, men vad har det med Bemer att göra?
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Alternatjustice65

Inlägg av Alternatjustice65 » lör 22 feb 2014, 22:22

Snälla söta själv ja jag tror jag har träffat o tagit i hand m Anders j känner igen en ärlig man i det här fallet. J sätter mina ärliga ganska intensiva ögon o på sätt avslöjar jag falska människor. Psykopater däremot är svårare o illvilliga personer. Svar ja jag tror på det jag hört o läst om Bemer. Jag har som sagt provat o användt alternativ behandl. Under många samt har själv bla akupunkt. Trycks utbildn o annan kroppsfysioutb. Läst anatomi patologi o träningslära kost o hälsomedelslära o en del annat inom träningsfysiologi. Vad ni här gjort har jag ingen aning om. Läst mängder på universitet o missat o använda den andra hjärnhalvan för kreativ. Fantasie konstnärl.o positiva bejakande ting istället för skeptism s mest verkar va en stor Egomakt tripp. Vad är tillfredställelsen m VoF egentligen.?j gissar på makt för här snackas om "våra regler våra lagar följ dom annars kan du knipa käft begrips" Nä känner mig färdig med detta forum.

Användarvisningsbild
eldirkadjo

Inlägg av eldirkadjo » lör 22 feb 2014, 23:24

Alternatjustice65 skrev:J sätter mina ärliga ganska intensiva ögon o på sätt avslöjar jag falska människor.
Okej..

Skriv svar