Hur fungerar Bemer 3000?

Be om vetenskapliga förklaringar till upplevelser, fenomen och anekdoter som du funderat på.
asmodean

Re: Hur fungerar Bemer 3000?

Inlägg av asmodean » sön 23 feb 2014, 14:28

Alternatjustice65 skrev:Stava rätt Bemer heter utrustn. Har du över huvud taget bemödat dig ta reda på något om Bemer då borde du kunna uttala det rätt . Du benämnde de fel flera gg ingen tillfällighet alltså. Not ewen o Per....blabla alla koder ni använder här vem f- känner till dessa bland vanliga dödliga allmänheten säg det Voff eliten bäst i allt har aldrig fel what so ewer :roll:
Sen har du ett alldeles uppnebrat jävla fel här. Nej, vi tror inte vi vet allt, eller vet mest, eller bäst. Det är därför folk fråga om evidens för din maskin. Det är därför folk frpågar hur det är tänkt att fungera. Men du ger inga svar, bara floskler. Ingen evidens. bara obevisade utsagor som är så orimliga och uppenbarligen fel att man storknar. Hur var det nu med de där 16kg ATP / cell / sek? Hur funkade nu det här med diabetes mellitus typ1 och bRemer? Om nu maskinen stimulerar vita blodkroppar, (som är en del av immunförsvaret, som är anledningen till att Typ1-diabetiker inte har några beta-celler för insulinproduktion) hur kan detta HJÄLPA en typ-1 diabeteiker?

Alternatjustice65

Inlägg av Alternatjustice65 » sön 23 feb 2014, 14:56

Ok eftersom du skriver om faktiska siffror ska j ange något av info j känner till. Jag är inte insatt i kemi fysik. Behöver inte höra något nedsätt.om detta. Ok j delar lite text här ang. Bemer framgångsrika på marknaden sedan 99. I samarbete med ledande vetenskapsmän läkare och institut har BEMER forskningen uppnått banbrytande result inom området MICKROCIRCULATION(har du koll på detta område på något sätt) o dess effekt, resultat som är skyddade i flera PATENT. Med vår nya och flerdimensionella SIGNALSTRUKTUR har vi utökat vårt teknologiska försprång ännu en gång o därmed UNDERSTRUKIT ANSPRÅKET på att vara MARKNADS o TEKNOLOGISKT LEDANDE. MÅNGA OBEROENDE UNDERSÖKN. BEKRÄFTAR den höga effektiviteten hos Bemer-teknologin detta är alltså vad NASA har upptäckt o intresserar sig för inom rymdteknologin för minska bristen på mickrocirculation i rymden. Slutligen vad är BEMER teknologi. Forskningen s banbrytande rön beträffande biorythmens lokala o överordnade regleringsprocesser i mikrocirculationen . Kärnan i Bemer-teknologin är en flerdimensionell signalstruktur som effektivt stimulerar en nedsatt e störd mikrocirculation

Alternatjustice65

Inlägg av Alternatjustice65 » sön 23 feb 2014, 15:04

BEMER teknologin representerar idag den mest UNDERSÖKTA och mest verksamma fysikaliska behandlings metod inom komplementär o preventiv medicin.

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » sön 23 feb 2014, 15:05

Alternatjustice65 skrev:MÅNGA OBEROENDE UNDERSÖKN. BEKRÄFTAR den höga effektiviteten hos Bemer-teknologin
Vilka undersökningar är det?
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Alternatjustice65

Inlägg av Alternatjustice65 » sön 23 feb 2014, 15:09

Menar du att dem ljuger om den självklara uppgiften Micke moderator

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » sön 23 feb 2014, 15:12

Alternatjustice65 skrev:Menar du att dem ljuger om den självklara uppgiften Micke moderator
Jag menar att jag vill se dem.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

asmodean

Inlägg av asmodean » sön 23 feb 2014, 15:13

Alternatjustice65 skrev:BEMER teknologin representerar idag den mest UNDERSÖKTA och mest verksamma fysikaliska behandlings metod inom komplementär o preventiv medicin.
Om den nu är så jävla undersökt: VAR ÄR UNDERSÖKNINGARNA?

asmodean

Inlägg av asmodean » sön 23 feb 2014, 15:23

Alternatjustice65 skrev:Ok eftersom du skriver om faktiska siffror ska j ange något av info j känner till. Jag är inte insatt i kemi fysik. Behöver inte höra något nedsätt.om detta. Ok j delar lite text här ang. Bemer framgångsrika på marknaden sedan 99. I samarbete med ledande vetenskapsmän läkare och institut har BEMER forskningen uppnått banbrytande result inom området MICKROCIRCULATION(har du koll på detta område på något sätt) o dess effekt, resultat som är skyddade i flera PATENT. Med vår nya och flerdimensionella SIGNALSTRUKTUR har vi utökat vårt teknologiska försprång ännu en gång o därmed UNDERSTRUKIT ANSPRÅKET på att vara MARKNADS o TEKNOLOGISKT LEDANDE. MÅNGA OBEROENDE UNDERSÖKN. BEKRÄFTAR den höga effektiviteten hos Bemer-teknologin detta är alltså vad NASA har upptäckt o intresserar sig för inom rymdteknologin för minska bristen på mickrocirculation i rymden. Slutligen vad är BEMER teknologi. Forskningen s banbrytande rön beträffande biorythmens lokala o överordnade regleringsprocesser i mikrocirculationen . Kärnan i Bemer-teknologin är en flerdimensionell signalstruktur som effektivt stimulerar en nedsatt e störd mikrocirculation
*suck* Snälla, vad som efterfrågades var bevis och studier, inte mer fabler. För att citera Kevin Bloody Wilson: "Ho, ho, fuckin' ho, what a crock of shit". Kanske fel säsong och fel sammanhang, men ack så passande.

Användarvisningsbild
vils

Inlägg av vils » sön 23 feb 2014, 15:29

Bild
"...eller galen entusiast, som Vils" KaxigaZ
I´ll use Arial when Helvetica freezes over.
Facit på Sweclockers I Facit på Bit-Tech

Användarvisningsbild
MBY

Inlägg av MBY » sön 23 feb 2014, 15:37

Alternatjustice65 skrev:asmodean du verkar vara en av de värsta dissarna här. Akupunkt. Används av sjukgymnborde du känna till. Används vetensk. För att behandla djur travhästar o andra djur samt används av kinesiska läkare o kommer bla från nordamerik. Indianer(Akupressur).Om du inte begriper o tror på Akup.då är det meningslöst snacka vidare med dig. Jag försvarar inte alla alternativa grejjer feng shuie o horoskop vet jag för lite om. Inte mina käpphästar. Men jag vet av egen beprövad erfarenhet akup. Zonterapi kiroprakt. Naprapati o massage är bra fungerande behandl. Skilj på Kvacksalveri o annat du är ingen expert på området utan tycker o tror bara en massa här på Voffe forumet 8-)
Sluta ordbajsa. Du påstår att Bremer 3000 aktiverar mitokondrier och vita blodceller. Vi frågar dig hur. Texten du hänvisar till är ju uppenbart stollig, så du får alltså förklara ett och annat. Vad är t.ex. "cellkraft" och vad menas med "aktivera" i sammanhanget?

Det här är konkreta frågor som fodrar konkreta svar. Inga jävla anekdotiska svar om att du tror det fungerar på djur. Konkreta svar ska det vara, annars är du bara en forumtrollare och kommer åka ut. Så vad är cellkraft? Vad menad med "aktivera" i sammanhanget?

Svara sakligt eller så kommer du snart passera ut genom forumet med aktiv transport...

Mankan

Inlägg av Mankan » sön 23 feb 2014, 15:56

vils skrev:Bild
En sökning på Bemer gav några resultat, men inte i några välkända tidskrifter utan i tidskrifter såsom Alternative Therapies In Health And Medicine (vilken naturligtvis även hävdar att Iscador ökar livslängden hos cancerpatienter). Bemer 3000 är tydligen en äldre, utgången modell.

Alternatjustice65

Inlägg av Alternatjustice65 » sön 23 feb 2014, 16:03

Aktuella modell beteckn. Är snarare Bemer Classic o Bemer Box Professional

Alternatjustice65

Inlägg av Alternatjustice65 » sön 23 feb 2014, 16:06

Alternativa terapi skrivs i Alternativ tidskrift. Läkemedels metoder skrivs i läketidning inget med udda med det eller vadå?

Användarvisningsbild
MBY

Inlägg av MBY » sön 23 feb 2014, 16:13

Sluta yra. Vad är cellkraft? Hur aktiverar Bremer [whatever] leukocyter?

Du har påstått detta. Jag frågar om förtydligande. Är det för svårt för dig att påstå något och sedan förklara vad du menar?

RicoIsacsson

Inlägg av RicoIsacsson » sön 23 feb 2014, 17:05

Alternatjustice65 skrev:asmodean du verkar vara en av de värsta dissarna här. Akupunkt. Används av sjukgymnborde du känna till. Används vetensk. För att behandla djur travhästar o andra djur samt används av kinesiska läkare o kommer bla från nordamerik. Indianer(Akupressur).Om du inte begriper o tror på Akup.då är det meningslöst snacka vidare med dig. Jag försvarar inte alla alternativa grejjer feng shuie o horoskop vet jag för lite om. Inte mina käpphästar. Men jag vet av egen beprövad erfarenhet akup. Zonterapi kiroprakt. Naprapati o massage är bra fungerande behandl. Skilj på Kvacksalveri o annat du är ingen expert på området utan tycker o tror bara en massa här på Voffe forumet 8-)
Jag förstår att du tror att Bemer fungerar om du tror Akupunktur fungerar på något annat sätt än som placebo. På det området har det faktiskt gjorts studier som visar att akupunktur har en effekt som placebo, men inget utöver det. Nu ska man inte avfärda placebo alls. Men att hävda att placebo kan bota allvarliga sjukdomar är direkt farligt.

Eftersom du inte verkar vara insatt i akupunktur, även fast du arbetar med det, så kan du läsa mer på området här: http://www.vof.se/folkvett/ar-2008/nr-4 ... kupunktur/
De källhänvisar till och med sina påståenden. Något som Bemer-förespråkare av någon anledning har svårt att göra.

Intressant fakta: Anledningen till att intresset för Akupunktur ökade i öst under mitten av 1900-talet var för att Mao såg det som ett billigt alternativ till sjukvård. Detta eftersom han hade lovat fri sjukvård till alla, vilket inte hade varit genomförbart om befolkningen hade fått "riktig" medicinsk sjukvård.

Skriv svar