Varför väljer tjejer elaka killar?

Be om vetenskapliga förklaringar till upplevelser, fenomen och anekdoter som du funderat på.
Användarvisningsbild
Grävling

Re: Varför väljer tjejer elaka killar?

Inlägg av Grävling » tor 19 feb 2009, 15:54

Visst kan någon som verkar snäll ha dåliga egenskaper om man skrapar på ytan och fungera uselt i ett förhållande. En bufflig, otrevlig person är väl dock nästan garanterad att ha osympatiska egenskaper även i ett förhållande(?) Om man behandlar alla i sin omgivning och sina vänner illa är väl risken ganska stor att man skall behandla en partner illa också. Menar du att det inte finns någon korrelation mellan hur någon behandlar sina medmänniskor och hur hen behandlar sin partner???
Joooo, fast... De veliga killarna som tycker att de är snälla verkar, om man följer denna tråd, anse att alla killar som tar lite lite plats och pratar mycket är buffliga. Och att ta plats korrellerar inte alls nödvändigtvis med bufflighet.

Betänk att för att bli intresserad av någon så vill man gärna känna till mer än utseendet. Killar som faktiskt pratar med tjejer kan ju ha en fördel där...

Jag kan däremot absolut hålla med om att killar som skrävlar, häller öl över folk, slåss, slår sönder saker och är allmänt elaka nog antagligen också är hemska i förhållanden. Men helt ärligt, var är bevisen för att tjejer söker sig till dessa? Och det är väl lika många killar som söker sig till buffeltjejer? Statistik helt enkelt!

Mikisen, helt ärligt, är dina killkompisar brutala bufflar :mrgreen: om de är det, varför umgås du med dem? om de inte är det, hur lyckades de skaffa tjej? (haha om de är brutala bufflar kanske de förtjänar sina bossiga flickvänner).
Senast redigerad av 1 Grävling, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
Mikisen

Inlägg av Mikisen » tor 19 feb 2009, 16:02

Nej de är av alla möjliga "kalibrar"! Och det är inte bara kompisar utan som sagt även "spelkompisar", kollegor, etc.

I de allra flesta fall så finns det alltid en brud som lägger krokben för allt möjligt... KANSKE är det världens vanligaste ursäkt att "bruden där hemma blir tokig".... men jag tror att det ligger något mer än så bakom :-P

(Psst, Mikisen har för övrigt inte någon erfarenhet utav tjejer i egna relationer, mer än äh-det-här-gick-åt-skogen-det-händer-inget-där-nere-relationer med tjejer :mrgreen:)
Dear God, please save me from your followers.

Användarvisningsbild
Antimateria

Inlägg av Antimateria » tor 19 feb 2009, 16:53

Okej. Detta är den optimala killen. Lyssna och lär.
End of discussion.
Ut necesse est, lancem in libra, ponderibus impositis, deprimi; sic animum perspicuis cedere.
/Cicero

MacBruce
Avstängd

Inlägg av MacBruce » tor 19 feb 2009, 17:01

Antimateria skrev:Okej. Detta är den optimala killen. Lyssna och lär.
End of discussion.
Hmmpf
Från folk jag pratat med som träffat loke så säger alla att han igentligen är rätt slämmig o bara raggar på fjortisar utan bröst... Men jag vill ändå träffa snubben, bara för o få en egen uppfattning. Undrar dock om rycktet grundar sig på sanning el avund?
--

Användarvisningsbild
Antimateria

Inlägg av Antimateria » tor 19 feb 2009, 17:13

MacBruce skrev:
End of discussion.
Hmmpf
Från folk jag pratat med som träffat loke så säger alla att han igentligen är rätt slämmig o bara raggar på fjortisar utan bröst... Men jag vill ändå träffa snubben, bara för o få en egen uppfattning. Undrar dock om rycktet grundar sig på sanning el avund?
--
Jag har väl inte påstått att det är Loke som person som är optimal. Bara den han sjunger om i den låten. Loke har ju också bland annat gjort låten VSP (Världens Sämsta Pojkvän). Vilken av karaktärerna som speglar honom som privatperson vet inte jag.
Ut necesse est, lancem in libra, ponderibus impositis, deprimi; sic animum perspicuis cedere.
/Cicero

MacBruce
Avstängd

Inlägg av MacBruce » tor 19 feb 2009, 17:33

Antimateria skrev: Jag har väl inte påstått att det är Loke som person som är optimal. Bara den han sjunger om i den låten. Loke har ju också bland annat gjort låten VSP (Världens Sämsta Pojkvän). Vilken av karaktärerna som speglar honom som privatperson vet inte jag.
Jag dristade mig till att skämta en smula...
--

Användarvisningsbild
JemyM
Kontakt:

Inlägg av JemyM » tor 19 feb 2009, 18:04

Haricots skrev:Visst tillhör psykologi och antropologi humaniora, men de är ju i frågor som dessa som mest deskriptiv. Frågor om varför det är som det är ligger helt och hållet i biologernas område. Det handlar om etologi, läran om djurs beteende. Vi kallar det bara för psykologi för att vi anser oss vara så speciella att vi inte ska räknas bland de övriga djuren.
Vi är speciella. Vi är t.ex. den enda art som på allvar diskuterar frågan om vår globala utbredning och hur vårat samhälle bäst bör struktureras. Vi är också den i särklass mest miljöförstörande och destruktiva arten på planeten. Det gör också att vi har ett behov av att förstå vårt tänkande mer än andra arters tänkande.

Sen vidhåller jag vad jag ursprungligen sa; evolutionspsykologin är lika vilsen som humaniora i det här ämnet. Nu är mänskliga frågor en av de svåraste ämnen man kan ge sig in på och man är ännu i en utvecklande fas då det gäller vilka metoder vi skall arbeta med, det innebär dock inte att man inte på sikt kommer att göra mer precisa resultat.
"An account of behavior should not exaggerate the role of consciousness. Rather than actually guiding or controlling behavior, consciousness seems mainly to make sense of behavior after it is executed." (Loewenstein, 2001)

Gordon Gekko

Inlägg av Gordon Gekko » tor 19 feb 2009, 21:24

End of discussion.
Ha, det är mig han sjunger om! Jag är den optimala killen!

... eller vänta, det var ironiskt. Fan!

Betänk att för att bli intresserad av någon så vill man gärna känna till mer än utseendet. Killar som faktiskt pratar med tjejer kan ju ha en fördel där...
Ja, och för att det inte skall sluta med magplask så bör man förståss har något hyfsat intressant att säga. Sen verkar det alltid lättare att få kontakt om man är i sällskap med andra. Så man bör vara någorlunda populär också. Skiter sig på båda punkterna för mig...

Användarvisningsbild
Anders

Inlägg av Anders » tor 19 feb 2009, 22:27

End of discussion.
Aha, nu förstår jag varför jag inte har några kvinnliga vänner. För sånger på Youtube är alltid, jag säger alltid, sanningen.
Maskirovka är en rysk militärteknisk term för metoder, verktyg, utrustning, med mera, som skall vilseleda en fiende i händelse av en konfliktsituation

Användarvisningsbild
gubblukt

Inlägg av gubblukt » lör 21 feb 2009, 15:35

Grävling skrev: Joooo, fast... De veliga killarna som tycker att de är snälla verkar, om man följer denna tråd, anse att alla killar som tar lite lite plats och pratar mycket är buffliga. Och att ta plats korrellerar inte alls nödvändigtvis med bufflighet.
Att ta mycket plats betyder inte att man är bufflig, men begreppen korrelerar visst. En bufflig person tar med större sannolikhet mycket plats än någon som inte är bufflig.
Grävling skrev: Betänk att för att bli intresserad av någon så vill man gärna känna till mer än utseendet. Killar som faktiskt pratar med tjejer kan ju ha en fördel där...
Indeed. Jag har redan konstaterat att mesar utan självförtroende eller framåtanda bör jobba på de sakerna. Frågan är inte varför kvinnor ofta sorterar bort män drabbade av svår mesighet. Frågan är varför kvinnor inte sorterar bort skitstövlar oftare. Det översta kravet på en urvalslista borde vara "Var inte en skitstövel", strax ovanför "Var inte en mes".

Jag måste dock erkänna att jag bara stiftat närmare bekantskap med ett fåtal skitstövlar, så jag har inget vidare underlag att gå på. Jag är öppen för möjligheten att ett större observationsunderlag skulle kunna ge ett annat resultat.
Grävling skrev:Jag kan däremot absolut hålla med om att killar som skrävlar, häller öl över folk, slåss, slår sönder saker och är allmänt elaka nog antagligen också är hemska i förhållanden. Men helt ärligt, var är bevisen för att tjejer söker sig till dessa? Och det är väl lika många killar som söker sig till buffeltjejer? Statistik helt enkelt!
Har inga stats på hur mäns bufflighetsgrad påverkar deras framgång bland kvinnfolk. Den här diskussionen kommer nog inte längre än till slutsatsen att mer forskning krävs på området.

End of discussion.
lol@funny guy

"gillar konst och pelargoner, aldrig vinner diskussioner" :lol:
He who fights with idiots might take care lest he thereby become an idiot.

Användarvisningsbild
Antimateria

Inlägg av Antimateria » lör 21 feb 2009, 16:36

gubblukt skrev: "gillar konst och pelargoner, aldrig vinner diskussioner" :lol:
"... aldrig vinner diskussioner, enbart för jag nyttjar styrkan i min röst". Om man ska vara petig. Men det ska man vara med den optimala mannen. Tillägget gör faktiskt en viss skillnad.
/Cicero

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » lör 21 feb 2009, 17:30

Antimateria skrev:Forumkamrater! Vi brukar i andra sammanhang se det som en dygd att kväsa dem som kommer med anekdotbaserat, ovetenskapligt dravel. I denna tråd slungas sådant ut friskt. För att inte tala om generaliseringar av Guds nåde. Och det kommer från er, mina annars så skeptiska och sanningssökande forumkollegor. Vad håller ni på med? Vart har er kritiska och vetenskapliga ansats tagit vägen? O_o
Ska jag själv göra lite generaliseringar av Guds nåde får jag säga att de flesta (vetenskapligt) skeptiker verkar vara det i ett visst kunskapsmässigt sammanhang, nämligen religion, andlighet, konspirationsteorier och därtill kopplade verklighetsuppfattningar. Medan samma personer kan vara hämningslöst troende i helt andra sammanhang, tex. politik eller hur (den sociala) "verkligheten" är. Detta leder mig att tro att de bara lagt sin tro på nåt annat område, och nuförtiden tänker jag allt oftare om skeptiker "jaha, vilken sort är din tro då?".

"Riktiga skeptiker" föreställer jag mig är människor som utan förbehåll kastar ut alla påståenden om verkligheten (även de med stark känslomässig koppling) de tror på som inte har något empiriskt stöd, och jag tror inte någon människa som inte har allvarliga psykiska störningar fungerar så. "Riktiga skeptiker" torde alltså vara lika sällsynta som "äkta kristna" (oavsett inriktning).

Korollarium: man vet inte hur skeptisk man är förrän man tar ställning mot ens egna starkt känslomässiga föreställningar om verkligheten (pga. bristande empiriskt stöd). Man kanske kan kalla det för den skeptiska initieringen. De som inte gått igenom detta kan man kalla skeptiska oskulder eller kanske barnatroende (oavsett hur skeptiska de är i övrigt).

Om du blir förvånad eller besviken över nåt är det först och främst du som behöver ändra dig (dvs. din verklighetsuppfattning).
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!

Användarvisningsbild
gubblukt

Inlägg av gubblukt » lör 21 feb 2009, 17:37

Antimateria skrev:
gubblukt skrev: "gillar konst och pelargoner, aldrig vinner diskussioner" :lol:
"... aldrig vinner diskussioner, enbart för jag nyttjar styrkan i min röst". Om man ska vara petig. Men det ska man vara med den optimala mannen. Tillägget gör faktiskt en viss skillnad.
Ah. Tur att du rättade mig innan jag ändrade min signatur.
He who fights with idiots might take care lest he thereby become an idiot.

Användarvisningsbild
Xantippa
Avstängd

Inlägg av Xantippa » lör 21 feb 2009, 22:08

Några frågor. :D

Gillar killar mesiga, mjäkiga, töntiga brudar? Är inte trista människor trista vilket kön de än tillhör?

Om en s.k. snäll kille blir dumpad av en tjej för en s.k elakare variant - innebär det inte att tjejen kanske inte är den snällaste? Och innebär inte det i sin tur att det är den snälla killen som fallt för en elak tjej? Kanske har han t.o.m. dumpat en snäll tjej för att vara med den elaka?

Varför känner sig inte vissa män lite pinsamma när de yttrar den här utslitna, stinkande gamla frasen? VArför märker de inte hur patetiskt det låter? Och gnälligt? Och insiktslöst (har de ens funderat på sin egen attraktionskraft)? Och fördömande (vad vet de om andra mäns eventuella elakhet)?

VArför har de killar JAG dumpat samfällt tyckt att jag varit "elak"? Just för att jag överhuvudtaget haft mage att dumpa dem. Betider det att jag dras till killar som gillar taksiga tjejer? Förresten - är jag överhuvudtaget en elak person?

Bla bla bla - en kille som har svårt att få tjejer och tror det beror på att tjejer dras till svin bör göra följande:
- se till att åtrå rätt typ av tjejer (kanske inte de coolaste/elakaste alltså), lite snällare brudar helt enkelt. Hittas med fördel någon annastans än krogen och är inte de mest utstuderat klädda. Litet tips i all välmening.
- hålla koll på dirckandet OCH konversationsnivån. De som gärna kallar sig snälla är oftast knäpptysta (läs: ointresserade av att veta något om den de försöker stöta på). Sedan blir de fulla och gör bort sig. Då blir de dissade. Då börjar de gnälla igen.
- fråga sig seriöst om de borde jobba på att visa sdina bättre sidor lite mer.

Så himla enkelt kan det vara. Klär man sig som en gubbe, super som en finsk sjörövare och konverserar som en pilsk fjortonåring så lär intresset från motsatta könet bli svalt. Det här vet de flesta kvinnor jag träffat på. Men män, ni underbara varelser, har ju begåvats med ett självförtroende som ibland vida överstiger er självkännedom. (och det är inte utan att jag avundas er från och till)!
We are the dead

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » sön 22 feb 2009, 04:58

Xantippa skrev:Gillar killar mesiga, mjäkiga, töntiga brudar?
Fel killar älskar dem.
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Skriv svar