Piratpartiets (och dess väljares) strategi

Här kan du diskutera politiska ämnen som inte direkt rör vetenskap eller folkbildning.
Användarvisningsbild
take

Re: Piratpartiets (och dess väljares) strategi

Inlägg av take » lör 18 sep 2010, 09:22

Jag håller med Anders H i denna fråga.

Jag har en krog där jag ibland vill spela musik, musik från musiker som ej är anslutna till copyrightbolag som spelar sina egna alster. Likförbannad ska jag teckna avtal med stim, sami och nån till idiotorganisation för att få ha musik på krogen.
Positivitisk, reduktionistisk sk naturvetenskap är ett passerat som totalparadigm i en kvantfysiskalisk kontext.

Användarvisningsbild
matsw

Inlägg av matsw » lör 18 sep 2010, 10:57

take skrev:Jag håller med Anders H i denna fråga.

Jag har en krog där jag ibland vill spela musik, musik från musiker som ej är anslutna till copyrightbolag som spelar sina egna alster. Likförbannad ska jag teckna avtal med stim, sami och nån till idiotorganisation för att få ha musik på krogen.
jag tror visst att en krog inte behöver betala till varksen sami eller stim om en person, som inte är ansluten till sami eller stim, underhåller med egen musik. Varför tror du att det inte är så?
det väsentliga är inte vad man vet utan hur man vet det.

Användarvisningsbild
take

Inlägg av take » lör 18 sep 2010, 11:02

matsw skrev:
take skrev:Jag håller med Anders H i denna fråga.

jag tror visst att en krog inte behöver betala till varksen sami eller stim om en person, som inte är ansluten till sami eller stim, underhåller med egen musik. Varför tror du att det inte är så?

Ja, men bevisbördan ligger på mig att den eventuella musikanten inte spelar några strover ur en sång från en anslutan författare. Rent generellt så har man inte så mycket val om man håller på med musik.

Ett annat problem är att stimpengarna fördelas efter vad som spelas i radion, så mina stimpengar kommer inte gå till de musiker vi eventuellt skulle spela.
Positivitisk, reduktionistisk sk naturvetenskap är ett passerat som totalparadigm i en kvantfysiskalisk kontext.

Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Anders H » lör 18 sep 2010, 11:02

Det är väl fullt frivilligt att registrera sig hos STIM. En vanlig fråga som STIM får från de som har registrerat sig, är om de måste anmäla att de spelar sina egna låtar. Svaret är: Du bestämmer själv om du vill ha betalt från oss eller ej.
Hemsida - Radio Houdi - Blogg - Evolutionsteori.se - Bright
Homeopaty devides, controls and deludes. ...or was that religion?

AndersY
Kontakt:

Inlägg av AndersY » lör 25 sep 2010, 00:00

Oavsett strategi så gick det inte helt bra för PP, med 38 491 röster och 0,65% - upp ifrån 0,63% 2006.
Lite tankar om detta ifrån Chefen: http://rickfalkvinge.se/2010/09/20/dagen-efter-valet/

Vad blir utfallet 2014 när det är val till både EU och riksdag? Under 1% i bägge skulle jag tro, om det inte händer något speciellt.
Det var det partiet, det.
/Anders Ytterström

"Nothing is so firmly believed as that which we least know." - Michel de Montaigne

Användarvisningsbild
Knurd

Inlägg av Knurd » lör 25 sep 2010, 04:28

En mandatperiod är som sagt en geologisk tidsålder i de här sammanhangen. Vid valet 2006 fanns inte Facebook, Wikileaks eller iPhone, och Youtube och Wikipedia hade ännu inte fått sina stora genombrott. Butiker sålde fortfarande tjock-tv-mottagare, och datorer med 1 GB internminne och 100 GB hårddisk.

Rättssamhället är på efterkälken, men under den kommande mandatperioden kommer Pirate Bay-rättegången troligen gå upp i högsta domstolen, och de första Ipred-rättegångarna mot privatpersoner kommer inledas.

I det här perspektivet är det ganska uppenbart att informationspolitikens betydelse bara kommer öka inför valet 2014. Frågan är om Piratpartiet är lösningen på problemen.
Adrumdrum.

Användarvisningsbild
Anders

Inlägg av Anders » tis 30 apr 2013, 07:30

Här är en kille som verkar gilla piratpartiet.

Tyvärr anser han att det rätt att överösa oss stackars användare med spam. Frihet under ansvar tycker jag är rätt bra, i motsatts till bara frihet.

För inte anses väl spam var en del av Piratpartiets ideologi?
Maskirovka är en rysk militärteknisk term för metoder, verktyg, utrustning, med mera, som skall vilseleda en fiende i händelse av en konfliktsituation

Låst