Islams relation till våld och terrorism

Här kan du diskutera politiska ämnen som inte direkt rör vetenskap eller folkbildning.
Användarvisningsbild
Ventromedial

Re: Islams relation till våld och terrorism

Inlägg av Ventromedial » ons 08 jun 2011, 13:15

Uppdaterade slasktråden.

Användarvisningsbild
Vitnir
Kontakt:

Inlägg av Vitnir » tor 09 jun 2011, 10:37

Anders H skrev:Tack, Anders! Man vinner inget på att tysta ner detta. Eftersom inte moderata religiösa, inte ens moderata muslimer, blir kränkta av att man tar problemet på allvar, tycker jag att vi också kan lära oss att leva med detta som en reell del av livet.
De blir kanske inte kränkta men det kan bero på att de inte tycker att det är något som rör dem, och det är ett problem. Tystnad har alltid gett legitimitet åt extremister. Att staten tydligt tar ställning är mycket bra men ett folkligt stöd är än mer viktigt.
There is no spoon.

Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Anders H » tor 09 jun 2011, 10:46

Till det vill jag även att vi ska komma ihåg rädslan av att bli stämplad som islamofob.
Hemsida - Radio Houdi - Blogg - Evolutionsteori.se - Bright
Homeopaty devides, controls and deludes. ...or was that religion?

Perfekt

Inlägg av Perfekt » ons 22 jun 2011, 18:46

En liten sammanfattning av varför man inte kan ha troende muslimer i civiliserade samhällen:
http://crossmuslims.blogspot.com/2010/1 ... islam.html

Användarvisningsbild
Anders G

Inlägg av Anders G » ons 22 jun 2011, 20:29

Finns många som inte platsar i civiliserade samhällen. Påpekar man det för dem brukar de inte förstå. Har du några kommentarer, Perfekt?
They don't like it up'em, you know!

Användarvisningsbild
Anders

Inlägg av Anders » sön 26 jun 2011, 17:09

Maskirovka är en rysk militärteknisk term för metoder, verktyg, utrustning, med mera, som skall vilseleda en fiende i händelse av en konfliktsituation

Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Anders H » sön 26 jun 2011, 17:14

Anders G skrev:Svenska nazister, rasister, skinnhuven o dyl pack har mördat åtskilliga svenskar. Religiöst förvirrade muslimer har inte lyckats ännu. Jag tror du har snöat in på det här med religion...

Användarvisningsbild
Anders G

Inlägg av Anders G » sön 26 jun 2011, 18:19

Ja, Anders H, du har rätt! Svenska nazister är inte något hot mot regeringssidan i södra Affe. Mer slask?
They don't like it up'em, you know!

Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Anders H » sön 26 jun 2011, 19:17

Anders G skrev:Ja, Anders H, du har rätt! Svenska nazister är inte något hot mot regeringssidan i södra Affe. Mer slask?
Detta påstående ger sken av att jag sagt något annat, vilket är en lögn. Du vet att du ljuger, jag vet att du ljuger. Det räcker för mig.

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » mån 27 jun 2011, 11:35

Gåzart skrev:
Knurd skrev:Om muslimer kollektivt ska stå till svars för alla våldsdåd som utförs av muslimer, så borde väl vita nationalister kollektivt stå till svars för alla våldsdåd som utförs av vita nationalister. Eller?
Tänk om världen var så enkel? Något kan endast vara farligt efter att det har hänt, aldrig före. Det går inte att förutsäga någonting.
Nu glömmer du bort att det som redan har hänt tydligen inte är farligt längre.
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Perfekt

Inlägg av Perfekt » tis 12 jul 2011, 14:18

Anders G skrev:Finns många som inte platsar i civiliserade samhällen. Påpekar man det för dem brukar de inte förstå. Har du några kommentarer, Perfekt?
Imponerande att du du påpekar det för dem, jag förstår språkförbistringen.

Själv brukar jag dock avhålla mig från att påtala det annat än vid offentliga störande utbrott av medeltida kultur. Anledningen till mitt överseende är att jag inte anser att det är dessa personer som skall lastas i första hand. Skulden bärs av de politiker som möjliggjort att de vistas här på skattebetalarnas bekostnad.

Användarvisningsbild
Anders

Inlägg av Anders » ons 13 jul 2011, 08:27

Hur skulle debatten i Sverige sett ut om 50 människor dött i Stockholm City den 12e December 2010?
Maskirovka är en rysk militärteknisk term för metoder, verktyg, utrustning, med mera, som skall vilseleda en fiende i händelse av en konfliktsituation

Användarvisningsbild
Vitnir
Kontakt:

Inlägg av Vitnir » ons 13 jul 2011, 09:11

Det släpptes lite information som återgavs i SR om den där bomben, där hävdades att bomben var avancerad och fullt funktionsduglig och av en typ som inte vem som helst kan bygga genom att googla fram information. Det är alltså inte en enskild galenpannas verk, logiskt sett är Sverige fortfarande hotat så länge vi inte inför Islam som statsreligion och installerar religiös diktatur.
There is no spoon.

Perfekt

Inlägg av Perfekt » ons 13 jul 2011, 11:53

Vitnir skrev:Det släpptes lite information som återgavs i SR om den där bomben, där hävdades att bomben var avancerad och fullt funktionsduglig och av en typ som inte vem som helst kan bygga genom att googla fram information. Det är alltså inte en enskild galenpannas verk, logiskt sett är Sverige fortfarande hotat så länge vi inte inför Islam som statsreligion och installerar religiös diktatur.
Nejdå!
Det hela beror på utanförskap och dåliga socioekonomiska förutsättningar. Det hade lika gärna kunnat vara en svensk nazist som gjort det, fast det är klart, då hade det berott på ren ondska=SD.

Aftonbladetläsare

Användarvisningsbild
fosfolipid

Inlägg av fosfolipid » ons 13 jul 2011, 12:44

Perfekt skrev:
Vitnir skrev:Det släpptes lite information som återgavs i SR om den där bomben, där hävdades att bomben var avancerad och fullt funktionsduglig och av en typ som inte vem som helst kan bygga genom att googla fram information. Det är alltså inte en enskild galenpannas verk, logiskt sett är Sverige fortfarande hotat så länge vi inte inför Islam som statsreligion och installerar religiös diktatur.
Nejdå!
Det hela beror på utanförskap och dåliga socioekonomiska förutsättningar. Det hade lika gärna kunnat vara en svensk nazist som gjort det, fast det är klart, då hade det berott på ren ondska=SD.

Aftonbladetläsare
Det är lugnt. Vi åtgärdar enkelt problemet med organiserade, ostraffade svenska terrorister genom att utvisa utlänningar som döms för andra brott än terrorism. Som led i terrorbekämpningen ska vi också tvinga motvilligt ariska folkmusiker som hellre hade samarbetat med maliska gitarrister eller amerikanska folkmusiker att dansa nazischottis, en ny traditionell svensk dans sedan 24 minuter tillbaka som bl.a. inkluderar att kasta dalahästar genom pizzeriafönster, träskoklätt curbstompande av somalier och en rom som spetsas på en luciakrona. Skulle detta mot förmodan inte fungera kan vi lätt bekosta lite mer traditionell terroristbekämpning eftersom vi kommer bespara ungefär 3.7 ggr Sveriges totala statsbudget om året för varje arab vi inte tar emot.
Well, it is out there, it's out there now, lurking like a big hairy rapist at a coach station.
//per

Låst