Aftonbladet, IDF (i Israel), organstöldsanklagelse

Här kan du diskutera politiska ämnen som inte direkt rör vetenskap eller folkbildning.
Användarvisningsbild
Vitnir
Kontakt:

Aftonbladet, IDF (i Israel), organstöldsanklagelse

Inlägg av Vitnir » tor 01 mar 2012, 10:30

Från tråden: Kyrkans Tidning i grumligt vatten //z

Sveriges antisemitiska dagstidning (Aftonbladet) är på gång, det är säkert judarnas fel egentligen.
There is no spoon.

Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd
Kontakt:

Re: Kyrkans Tidning i grumligt vatten

Inlägg av Anders H » tor 01 mar 2012, 10:55

Zoid skrev:Jag har inga illusioner om SvK, men jag blev ändå lite förvånad att se ett sådant uttalat muslimhat framföras i en officiell kanal...
Jag vet inte riktigt vad som hänt, men förmågan att förvånas över SvK, har jag tappat i debatter med just SvK. Mycket märkligt.
Hemsida - Radio Houdi - Blogg - Evolutionsteori.se - Bright
Homeopaty devides, controls and deludes. ...or was that religion?

Användarvisningsbild
Matte

Inlägg av Matte » tor 01 mar 2012, 12:05

Vitnir skrev:Sveriges antisemitiska dagstidning (Aftonbladet) är på gång, det är säkert judarnas fel egentligen.
:?:

Vad skulle judar ha med detta att göra? Kan du vara vänlig utveckla?
Es gibt keine Landstrasse für die Wissenschaft, und nur diejenigen haben Aussicht, ihre lichten Höhen zu erreichen, die die Mühe nicht scheuen, ihre steilen Pfade zu erklimmen.

K. Marx

Perfekt

Inlägg av Perfekt » fre 02 mar 2012, 12:47

Matte skrev:
Vitnir skrev:Sveriges antisemitiska dagstidning (Aftonbladet) är på gång, det är säkert judarnas fel egentligen.
:?:

Vad skulle judar ha med detta att göra? Kan du vara vänlig utveckla?
Jag kan:
Bland anhängarna till extrema politiska ideologier som nazism kommunism och islam är uppfattningen att det alltid är judar som ligger bakom allt som uppfattas som obra.

Användarvisningsbild
Vitnir
Kontakt:

Inlägg av Vitnir » fre 02 mar 2012, 17:31

Mest är det att jag inte kan glömma att Aftonbladet försvarade och kom undan med blood libel.
Därför blir det alltid så komiskt när Aftonbladet försöker vara moraliskt indignerade.
There is no spoon.

Användarvisningsbild
Zoid

Inlägg av Zoid » fre 02 mar 2012, 23:48

Vitnir skrev:Mest är det att jag inte kan glömma att Aftonbladet försvarade och kom undan med blood libel.
Därför blir det alltid så komiskt när Aftonbladet försöker vara moraliskt indignerade.
Blood libel?? Upplys mig (om Aftonbladet alltså, inte begreppet)...
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Användarvisningsbild
Vitnir
Kontakt:

Inlägg av Vitnir » lör 03 mar 2012, 08:30

There is no spoon.

Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inlägg av Moridin » lör 03 mar 2012, 17:18

Det där är inte blood libel. Blood libel handlar om den uppenbart falska anklagelsen att judar skulle mörda barn för t. ex. använda deras blod i religiösa ritualer.
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
|AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|

Användarvisningsbild
Vitnir
Kontakt:

Inlägg av Vitnir » lör 03 mar 2012, 23:29

Att påstå att IDF skjuter stenkastande palestinier för att sälja deras organ på svarta marknaden till amerikaner anser jag är blood libel, men det är jag det.
Lite tragiskt när det finns nog med problem med den Israeliska staten att skriva om.
There is no spoon.

Användarvisningsbild
Matte

Inlägg av Matte » lör 03 mar 2012, 23:52

Kan du vara så vänlig och skriva begriplig svenska.
Vitnir skrev:Att påstå att IDF skjuter stenkastande palestinier för att sälja deras organ på svarta marknaden till amerikaner anser jag är blood libe
Vad skulle det ha med antisemitism att göra? Dessutom "påstod" ingen aftonbladsjournalist detta. Han refererade drabbade palestiniers anklagelser om organstöld, vilket är fullt legitimt.
Es gibt keine Landstrasse für die Wissenschaft, und nur diejenigen haben Aussicht, ihre lichten Höhen zu erreichen, die die Mühe nicht scheuen, ihre steilen Pfade zu erklimmen.

K. Marx

Användarvisningsbild
Zoid

Inlägg av Zoid » sön 04 mar 2012, 01:18

Fick inte Donald Boström en massa skit för det där och bad om ursäkt? Det var ju ett tag sen det där dök upp så mitt minne är lite suddigt...
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » sön 04 mar 2012, 02:38

vitnir, starta en tråd om fallet (om det inte redan finns) och håll dig till den. Kapa inte andra trådar med det här ämnet.
Senast redigerad av 1 kaxiga Z, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Kapningen blev lång, fick till slut avknoppa .
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!

Thomas P

Inlägg av Thomas P » sön 04 mar 2012, 07:58

Vitnir skrev:Att påstå att IDF skjuter stenkastande palestinier för att sälja deras organ på svarta marknaden till amerikaner anser jag är blood libel, men det är jag det.
Lite tragiskt när det finns nog med problem med den Israeliska staten att skriva om.
Visst finns det problem att skriva om, ta Yehuda Hiss. Faran med att ägna sig åt illegal organhantering är att folk får för sig att man ägnar sig åt illegal organhantering, och då uppstår lätt misstankar som kanske inte är sanna.

Användarvisningsbild
Vitnir
Kontakt:

Inlägg av Vitnir » sön 04 mar 2012, 11:44

devadatta skrev:vitnir, starta en tråd om fallet (om det inte redan finns) och håll dig till den. Kapa inte andra trådar med det här ämnet.
Om jag vill påpeka att Aftonbladet kastar sten i glashus då? Det är inte direkt det objektiva sanningsvittnet, jag hade hellre sett oberoende källor i frågan. Att Helle Klein visat sig ta lätt på sanningen tidigare i debatten med Sturmark gör det inte bättre. Men jag borde ha skrivit ett bättre första inlägg det håller jag med om.
There is no spoon.

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » sön 04 mar 2012, 13:35

Vitnir skrev:
devadatta skrev:vitnir, starta en tråd om fallet (om det inte redan finns) och håll dig till den. Kapa inte andra trådar med det här ämnet.
Om jag vill påpeka att Aftonbladet kastar sten i glashus då?
Gör det och säg att om någon vill diskutera ett annat ämne så kan de göra det i en tråd som du länkar till, men inte i aktuell tråd.
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!

Låst