Islamistkaos i sossestyret

Här kan du diskutera politiska ämnen som inte direkt rör vetenskap eller folkbildning.
Bibron
Avstängd

Re: Islamistkaos i sossestyret

Inlägg av Bibron » lör 13 apr 2013, 21:04

Det är nog lättare om du googlar in dig på vad man tycker om Mustafa än att fråga mig om allt de sagt, ifall du inte följer den dagsaktuella debatten i massmedia.
Omar Mustafa avgår
"Skrämmande signal till muslimer". Omar Mustafa lämnar samtliga uppdrag i Socialdemokraterna, skriver han i ett skriftligt uttalande till TT.

S i krismöte med Mustafa
"Mustafa bör lämna sina uppdrag"
Carina Hägg, politiker, riksdagsledamot för Socialdemokraterna
Kräver avgång. Riksdagsledamoten Carina Hägg (S) menar att Omar Mustafas värderingar inte är förenliga med en ledande post inom Socialdemokraterna. S-ledaren Stefan Löfven sa tidigare i dag att Mustafa måste välja.
http://sverigesradio.se/

Användarvisningsbild
Vidugavia

Inlägg av Vidugavia » lör 13 apr 2013, 21:14

Bibron skrev:Det är nog lättare om du googlar in dig på vad man tycker om Mustafa än att fråga mig om allt de sagt, ifall du inte följer den dagsaktuella debatten i massmedia.
Jag förväntar mig att man i en diskussion tydligt förklarar vad det är man vill diskutera och att man tydligt förklarar sitt eget synsätt. Det har du inte gjort.

Oavsett hur påläst jag är om "den dagsaktuella debatten" så blir inte dina inlägg i denna tråd bättre skrivna. Om du vill att folk ska ta dig på allvar så måste du formulera dina tankar själv och inte bara uppmuntra folk att googla i hopp om att någon ska förstå dig.

Vad är det du vill diskutera?
I know this: if life is illusion, then I am no less an illusion, and being thus, the illusion is real to me. I live, I burn with life, I love, I slay, and am content."

- Conan Cimmeriern

Användarvisningsbild
Vidugavia

Inlägg av Vidugavia » lör 13 apr 2013, 21:18

Bibron skrev:
S i krismöte med Mustafa
Kräver avgång. Riksdagsledamoten Carina Hägg (S) menar att Omar Mustafas värderingar inte är förenliga med en ledande post inom Socialdemokraterna. S-ledaren Stefan Löfven sa tidigare i dag att Mustafa måste välja.
Tips. När du länkar till något så är det nästan alltid bäst att länka direkt till den artikel du vill uppmärksamma.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5504339
Länka inte till huvudsidan. Det du vill uppmärksamma må vara på första sidan just nu men kommer kanske att vara försvunnet därifrån om en dag eller så.
I know this: if life is illusion, then I am no less an illusion, and being thus, the illusion is real to me. I live, I burn with life, I love, I slay, and am content."

- Conan Cimmeriern

Bibron
Avstängd

Inlägg av Bibron » lör 13 apr 2013, 21:30

Vidugavia skrev:
Bibron skrev:Det är nog lättare om du googlar in dig på vad man tycker om Mustafa än att fråga mig om allt de sagt, ifall du inte följer den dagsaktuella debatten i massmedia.
Jag förväntar mig att man i en diskussion tydligt förklarar vad det är man vill diskutera och att man tydligt förklarar sitt eget synsätt. Det har du inte gjort.

Oavsett hur påläst jag är om "den dagsaktuella debatten" så blir inte dina inlägg i denna tråd bättre skrivna. Om du vill att folk ska ta dig på allvar så måste du formulera dina tankar själv och inte bara uppmuntra folk att googla i hopp om att någon ska förstå dig.

Vad är det du vill diskutera?
Ämne är den aktuella debatten IRL som slutar med en fråga
Socialdemokraterna petade Ylva Johansson mfl ur styrelsen och in togs Omar Mustafa istället så det liknar kvotering det blivit liv om inom S. Han som alltid varit hal med sitt talande, bjuder in muslimska talare vars uttalanden han tar avstånd ifrån. Kollegan Waberi sitter högt upp i M. En föregångare är Kaplan i Mp. Är liknande inget de mindre partierna vågar ge sig in i?

Bibron
Avstängd

Inlägg av Bibron » lör 13 apr 2013, 21:31

Vidugavia skrev:
Bibron skrev:
S i krismöte med Mustafa
Tips. När du länkar till något så är det nästan alltid bäst att länka direkt till den artikel du vill uppmärksamma.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5504339
Länka inte till huvudsidan. Det du vill uppmärksamma må vara på första sidan just nu men kommer kanske att vara försvunnet därifrån om en dag eller så.
Det var fler artiklar i ekot och är snart iskallt att Omar väljer islamismen före S, han kommer säkert igen.

Användarvisningsbild
Vidugavia

Inlägg av Vidugavia » lör 13 apr 2013, 22:03

Bibron skrev: Ämne är den aktuella debatten IRL som slutar med en fråga
Socialdemokraterna petade Ylva Johansson mfl ur styrelsen och in togs Omar Mustafa istället så det liknar kvotering det blivit liv om inom S. Han som alltid varit hal med sitt talande, bjuder in muslimska talare vars uttalanden han tar avstånd ifrån. Kollegan Waberi sitter högt upp i M. En föregångare är Kaplan i Mp. Är liknande inget de mindre partierna vågar ge sig in i?
Men det du skriver är oerhört rörig. Lås texten högt för dig själv och tänk efter. Liknande vadå?

- Conan Cimmeriern

Användarvisningsbild
Vidugavia

Inlägg av Vidugavia » lör 13 apr 2013, 22:05

Bibron skrev: Det var fler artiklar i ekot och är snart iskallt att Omar väljer islamismen före S, han kommer säkert igen.
Islamism? Vilken grund har du för att kalla honom för islamist? Har du någon källa där han ger uttryck för islamistiska åsikter? Slå gärna upp ordet islamist innan du svarar.

- Conan Cimmeriern

Bibron
Avstängd

Inlägg av Bibron » lör 13 apr 2013, 22:26

Användarvisningsbild
Suresh
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Suresh » lör 13 apr 2013, 23:10

(s)narstuckendemokraterna.

Nu har vi minst fyra olika förhållningsätt till muslimeri riksdagen:

Moderaterna: Låt dem vara med hur korkade de än är.

Miljöpartiet: Låt dem vara med, bara de inte åker för mycket taxi

Socialdemokraterna: Låt dem komma hit, men släpp inte in dem i partiet

Sverigedemokraterna: Skojar du? Järnrör.
Jag älskar den här frågeställningen (helt oironiskt). Intressant!

Användarvisningsbild
delfinenflipper

Inlägg av delfinenflipper » sön 14 apr 2013, 01:37

Jag är lite förvirrad om det här med islam, antagligen för att jag vet för lite. Muslimer i Sverige som talar i media är ju så accepterande och pk men kollar man på islam i Mellanöstern så är det en helt annan femma. Det är ju verkligen stor skillnad på islam och islam. En som tex Gina Dirawi som själv kallar sig muslim skulle ju vara helt förkastlig i vissa länder. Knappast en rättfärdig muslim som satsar på karriär, använder ingen slöja och har för avslöjande kläder framför hela svenska folket. Tänkte då på när hon var med i Eurovision så hade hon en klänning på sig där man såg hela ryggen.

Ska inte en riktig muslimsk kvinna bli bortgift, stanna hemma och sköta familjen, bära slöja?

Vilken är islams rätta ansikte egentligen? Hur vanligt är det med antisemitiska åsikter i islam?

Användarvisningsbild
delfinenflipper

Inlägg av delfinenflipper » sön 14 apr 2013, 02:54

Det var denna klänning jag tänkte på. Det här är Gina bakifrån. Det måste ju vara haram så det stänker om det? :lol:
Bild

Källa: http://bloggar.aftonbladet.se/schlagerb ... -klanning/

Användarvisningsbild
Suresh
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Suresh » sön 14 apr 2013, 06:57

The islamskt utseende.
Jag älskar den här frågeställningen (helt oironiskt). Intressant!

Användarvisningsbild
Anders

Inlägg av Anders » sön 14 apr 2013, 10:04

Det är intressant att Omar i princip väljer att inte ta plats i styrelsen för Sveriges största och troligen mäktigaste parti, med alla kontaker inom hela arbetarrörelsen. Det krävs mycket religiös övertygelse för det, tror jag. Om han har tackat ja en gång så är det klart att han vill, men inte tillräckligt mycket för att ge upp sin religösa karriär. Ett val främmande för många skulle jag tro. Och inget som stärker muslimernas situation i Sverige.
Maskirovka är en rysk militärteknisk term för metoder, verktyg, utrustning, med mera, som skall vilseleda en fiende i händelse av en konfliktsituation

Thomas P

Inlägg av Thomas P » sön 14 apr 2013, 11:17

Anders skrev:Det är intressant att Omar i princip väljer att inte ta plats i styrelsen för Sveriges största och troligen mäktigaste parti, med alla kontaker inom hela arbetarrörelsen.
" Sammantaget blev situationen ohållbar för Omar Mustafa, därför har jag uppmanat honom att lämna partistyrelsen, sa Veronica Palm, ordförande i Socialdemokraterna i Stockholm i går."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16597946.ab

Användarvisningsbild
Vitnir
Kontakt:

Inlägg av Vitnir » sön 14 apr 2013, 20:54

Jaha, dags att slänga ut broderskapsrörelsen med då?
There is no spoon.

Låst