Counterjihadrörelsen

Här kan du diskutera politiska ämnen som inte direkt rör vetenskap eller folkbildning.
Användarvisningsbild
Hans S

Re: Counterjihadrörelsen

Inlägg av Hans S » tis 23 apr 2013, 10:18

Oj då, sidbyte. Svar till Gambit.

Madagaskarplanen.

MVH

Hans
Detta innefattar inte X eller Y.

Snake Plisken

Inlägg av Snake Plisken » tor 25 apr 2013, 10:11

Nemesis skrev:Så vad har denna brokiga rörelse för effekt i praktiken? Har de uppnått något konkret? De verkar iaf ha lyckats skapa enighet bland grupper som annars inte har så mycket gemensamt.
För tillfället så verkar det just vara det man uppnått, nämligen att ena en massa olika rörelser och personer från vitt skilda miljöer och länder. Vad deras praktiska effekt kommer bli i framtiden är svår att sia om, men generellt sätt brukar sådana här rörelser - och i synnerhet inom den här miljön - förr eller senare (oftast förr) splittras av en mängd olika interna tjafs och konflikter. De personer som attraheras av sådana här organisationer och söker ledande positioner, brukar sällan var kända för sin förmåga att samarbeta med andra personer eller underordna sig andras ledarskap. Jag utgår från att den här rörelsen, likt alla andra liknande försök kommer implodera av sig själv pga interna spänningar.
Gambit skrev:Hexmaster eller annan "nazist-expert" (OBS: neutralt uttryck) kan väl rätta mig, men innan gaskamrarna kom på tapeten hade väl till och med NSDAP planer på att ge judarna ett eget land, i Madagaskar?
Planer fanns, men det var inte av filantropiska orsaker, utan för att man helt enkelt inte visste vad man skulle göra av alla judar (och i synnerhet de sk Ostjuden som sågs som speciellt farliga) som fanns i de länder man ockuperat i Östeuropa under krigets början. Idén var dock inte nazisternas egen, utan liknande idéer hade redan cirkulerat i både Frankrike och Polen. Tanken var att ön i praktiken skulle bli ett gigantiskt koncentrationsläger (lite som New York i filmen "Flykten från New York"), och att en majoritet av de ditskickade judarna helt enkelt skulle svälta ihjäl pga matbriste på ön.
Brain: I thought you were dead...
Snake: Yeah, you and everybody else!

Användarvisningsbild
Poe
Avstängd

Inlägg av Poe » tis 30 apr 2013, 20:02

Jag tycker att Jihad är dåligt, och vill inte ha någon organiserat jihad i Sverige, är jag rasist nu` :?:
Applejack: ...the map is also upside down.
Pinkie Pie: I got a news flash for you cookie; the earth is round, there is no up or down!

My little Pony, Friendship is Magic S02E11

Användarvisningsbild
Anders G

Inlägg av Anders G » ons 01 maj 2013, 08:32

Ja, visst är du , men den slutsatsen baserar jag på dina samlade skriverier.
They don't like it up'em, you know!

Användarvisningsbild
Poe
Avstängd

Inlägg av Poe » ons 01 maj 2013, 11:37

Anders G skrev:Ja, visst är du , men den slutsatsen baserar jag på dina samlade skriverier.
Var vänlig att producera ett exempel på ett rasistiskt inlägg som jag gjort.
Pinkie Pie: I got a news flash for you cookie; the earth is round, there is no up or down!

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » ons 01 maj 2013, 11:47

Jag tycker att Jihad är dåligt
OK. Men då måste du definiera vad du menar med "jihad". Det ordet kan betyda en hel massa saker.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
Poe
Avstängd

Inlägg av Poe » tor 09 maj 2013, 16:36

kipphebel3 skrev:
Jag tycker att Jihad är dåligt
OK. Men då måste du definiera vad du menar med "jihad". Det ordet kan betyda en hel massa saker.
Jomenvisst, och bananen är ingen frukt... :roll:

"Jihad" kan i vanliga fall betyda två saker; antingen att sprida islam via fysisk kamp/krig, eller en personlig strävan att komma närmare islam och bli mer islamistisk. Jag tycker inte jihad i någondera av betydelserna är något att hänga i julgranen.

(Det är jättebra om du lyckats gräva fram någon hallal-hippie som har en helt egen, och jättesnäll, definition av Jihad, men det ändrar tyvärr inte hur begreppet uppfattas och används av majoriteten).

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » tor 09 maj 2013, 18:15

"Jihad" kan i vanliga fall betyda två saker; antingen att sprida islam via fysisk kamp/krig, eller en personlig strävan att komma närmare islam och bli mer islamistisk.
Du menar "kan för dig betyda", rent rakt översatt betyder det "strävan, kamp". Sedan läser du in dina egna islamofoba tolkningar i det.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
herj

Re: Sv: Counterjihadrörelsen

Inlägg av herj » fre 10 maj 2013, 00:26

Jag kan inte se att det finns något som tyder på att det finns något antågande hot om jihad. Därgör skulle jag vilja säga att rörelsen förmosligen bara handlar om folk som hatar människor med annan färg. Patetiska nollor alltså.

Tubba

Inlägg av Tubba » mån 13 maj 2013, 15:24

Den mest spridda tolkningen av "jihad" är något i stil med "kampen mot trolöshet", sin egen, tror jag. Katolska kyrkan har något dylikt.
// L. C. Nielsen

Beautiful Railway Bridge of the Silv’ry Tay!
Alas! I am very sorry to say
That ninety lives have been taken away

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » mån 13 maj 2013, 16:15

förmosligen bara handlar om folk som hatar människor med annan färg. Patetiska nollor alltså.
Troligtvis, och de som varit med en litet längre tid, vet att tanken består, men objekten skiftar:
- judar
- Kommunister
- Japaner
- Muslimer

Låst