Märkliga asfaltläggare & deras vanor...

Här kan du diskutera politiska ämnen som inte direkt rör vetenskap eller folkbildning.
Användarvisningsbild
Vitnir
Kontakt:

Re: Märkliga asfaltläggare & deras vanor...

Inlägg av Vitnir » fre 28 jun 2013, 17:39

Det låter ju märkligt att det inte går att avhysa hyresgäster som inte sköter sig.
There is no spoon.

malen
Avstängd

Inlägg av malen » fre 28 jun 2013, 18:09

En formula av dåligt samvete, empati, irritation och rädsla för att bli betraktad som rasist. Skicka pucken vidare.

Användarvisningsbild
J.K Nilsson

Inlägg av J.K Nilsson » fre 28 jun 2013, 18:16

Vitnir skrev:Det låter ju märkligt att det inte går att avhysa hyresgäster som inte sköter sig.
Det går, men det är kronofogdens uppgift.

J.K Nilsson
Jag vet att jag är dålig att uttrycka mig, ibland skriver jag varken logiskt eller stringent. Jag är varken korkad, dum eller elak men var snäll att ha överseende med mina sämre stunder. Fråga gärna men angrip mig inte.

Användarvisningsbild
Spiring

Inlägg av Spiring » fre 28 jun 2013, 19:16

J.K Nilsson skrev:
Vitnir skrev:Det låter ju märkligt att det inte går att avhysa hyresgäster som inte sköter sig.
Det går, men det är kronofogdens uppgift.
...och när de formella papperskvarnarna malt klart har det gått ett par veckor, och de har inget emot att flytta på sig till en annan plats ändå.
FABRICATI DIEM, PVNC.

Törs du titta in i sal nr 5
Som ska bli ditt nästa hem

Användarvisningsbild
Knurd

Inlägg av Knurd » tis 02 jul 2013, 10:41

Pavee-folket (Irish Travellers) har keltiska rötter, så de västeuropeiska nationalister som vill främja varandra efter kulturellt och genetiskt ursprung, borde välkomna asfaltläggarna med öppna armar. Hycklare.

Men tydligen ska romerna behöva stå till svars för allt som vagabonder, oavsett etnicitet, ställer till med.
Adrumdrum.

AndersY
Kontakt:

Inlägg av AndersY » tor 11 jul 2013, 18:09

Men vem är det som anlitar dem?
Jag skulle då aldrig anlita någon som har rykte om sig att göra ett skitdåligt jobb, som ibland inte slutförs och där man dessutom riskerar att bli hotad, samtidigt som man inte har några som helst garantier.
/Anders Ytterström

"Nothing is so firmly believed as that which we least know." - Michel de Montaigne

Användarvisningsbild
Urquhart

Inlägg av Urquhart » tor 11 jul 2013, 20:36

Det handlar med stor sannolikhet om snåla typer som inte läser nyheterna i lokaltidningarna. Jag känner till några som anlitat skojarna och de är inte så nöjda nu i efterhand.
"I hate everybody irrelevant of other issues" John F. Hickory

Användarvisningsbild
take

Inlägg av take » tor 11 jul 2013, 20:46

Samma som svarar på nigeriabrev.
Positivitisk, reduktionistisk sk naturvetenskap är ett passerat som totalparadigm i en kvantfysiskalisk kontext.

Användarvisningsbild
Urquhart

Inlägg av Urquhart » fre 12 jul 2013, 07:37

take skrev:Samma som svarar på nigeriabrev.
Jag skulle nog tro att de som anlitar asfaltsskojarna är betydligt fler men ja, det finns säkert likheter.
"I hate everybody irrelevant of other issues" John F. Hickory

Användarvisningsbild
Poe
Avstängd

Inlägg av Poe » fre 12 jul 2013, 16:12

Det finns ju också tydligen folk som fortfarande, år 2013, i Stockholm, går på skojare som har spel där man ska gissa under vilken kopp som kulan ligger (eller vilket av tre kort som är spader osv)... så nog finns det lättlurade människor där ute.

Samtidigt är det ju svårt att veta hur många lurförsök det går på varje lyckat asfaltslur, eller om asfaltstattarna ens gör någon egentlig ekonomisk vinst på sin lurverksamhet (vore intressant att försöka få ut deras årsredovisning... :smile2: ).
Applejack: ...the map is also upside down.
Pinkie Pie: I got a news flash for you cookie; the earth is round, there is no up or down!

My little Pony, Friendship is Magic S02E11

Användarvisningsbild
Victor_Von_Doom

Re: Detta är islam

Inlägg av Victor_Von_Doom » mån 15 jul 2013, 11:27

Urquhart skrev: Gällande svenska resande så tror jag att man helt enkelt inte vet. Gruppen har, liksom romerna, ingen skriftlig tradition, vilket gör att källorna inte är så goda. Jag kan mycket väl tänka mig att i alla fall en del av de svenska resandefolket inte alls har samma ursprung som romerna.
Jo man vet ju en hel del. Språket de talar: "romani" är t.ex. tydligt romskt och det finns en långvarig myndighetsdokumentation om "tattare" och "zigenare". Den mest accepterade teorin om resandefolkets ursprung är att de härstammar som från de romer som Elizabeth I deporterade på 1500-talet till Skottland varifrån de tog sig till kungadömet Danmark-Norge, varifrån de senare tog sig till Sverige. Sen har de assimilerat sig till kulturen i dessa länder till grader att det blir svårt ibland att ofta märka någon skillnad, även om denna grupp i historien ofta hållit sig till sig själva har nog de nog också beblandats här och där.

Den grupp som är oftare förknippas som tydligt kulturellt romsk i Sverige idag är dock Kalderash-gruppen, som inte kommer förrän sent 1800-tal/ tidigt 1900-tal från Ryssland och Balkan. Dessa "tog över" ordet "zigenare" från resandefolket som officiellt länge var "tattare" från myndigheters sida.
Insanity is thinking either that "no one is like us" or "everyone's the same"

Låst