Bör professionella klimatförvillare hotas med straff?

Här kan du diskutera politiska ämnen som inte direkt rör vetenskap eller folkbildning.

Bör professionella klimatförvillare hotas med straff?

Absolut
2
20%
Nej och jag förklarar varför det inte är möjligt
6
60%
Det tål att tänka på
1
10%
Låt oss utreda bara denna fråga här
1
10%

Antal röster: 10

mia

Re: Bör professionella klimatförvillare hotas med straff?

Inlägg av mia » tis 04 feb 2014, 19:24

Anders Johansson skrev:
mia skrev:
Anders Johansson skrev: Det som drabbat Oz och Kanada verkar vara en smitta från USA där vi sett liknade.
Så vitt jag vet finns det inga motsvarande nedskärningar av anslag till miljöforskning i USA som de som skett i Kanada, eller av Australiens tvärstopp när det gäller att finansiera forskning om förnyelsebar energi och lappkast när det gäller klimatåtgärder.
Min poäng är att det är att göra det lite för lätt för sig att utnämna USAs politik och debatt till föregångare, när utvecklingen sker parallellt i flera länder samtidigt, med olika drivkrafter.
Nu ja men USA började
:) jaha, men dåså.

mia

Inlägg av mia » tis 04 feb 2014, 19:26

Anders Johansson skrev:
mia skrev:
Anders Johansson skrev: När det talas om alarmister försvarar sig forskarna med att de är återhållsamma. Men i enskilda fall tar de i mer än IPCC med att varna.
Ja, naturligtvis. IPCCs kunskapssammanställningar är ju en syntes av så stor del av forskningsmaterialet som man lyckades bearbeta. I underlaget finns både resultat som ligger över och under "genomsnittet" eller vad man nu ska kalla det. "Skeptikerna" älskar att dra fram de resultat som hamnar i nedre percentlierna, och alarmisterna älskar att dra fram resultaten som ligger i övre percentilerna. Vilket båda är ok, om man talar om att de resultaten man lyfter ligger i utkanten. Gör man inte det är man lika irriterande oavsett vilken percentil man har valt att ägna sig åt.
De jag märkt hänvisar inte till IPCC, varav en del är klimatexperter med egna åsikter.
Ok. Om det inte blir mer substans än så, så är jag klar i den här diskussionen.

Anders Johansson
Avstängd

Inlägg av Anders Johansson » ons 05 feb 2014, 04:16

Så kan det vara när det är politik

Låst