Den Nya Bibeln

Här kan du diskutera religiösa ämnen som inte direkt rör vetenskap eller folkbildning.
Användarvisningsbild
trilobite

Den Nya Bibeln

Inlägg av trilobite » ons 03 feb 2010, 15:52

"So Great is his certainity that mere facts cannot shake it"
Magic: The Gathering; True Believer

Användarvisningsbild
liberator
Kontakt:

Re: Den Nya Bibeln

Inlägg av liberator » ons 03 feb 2010, 15:58

Usch vad det är
JOBBIGT NÄR
någon skriver med
VÄXLANDE SMÅ
och växlande stora
BOKSTÄVER
på det här viset.
Fast det kanske gör
SANNINGEN TYDLIGARE
så man inte råkar
MISSA DEN!
Musik och samma på Spotify
Twitter

Användarvisningsbild
JemyM
Kontakt:

Inlägg av JemyM » ons 03 feb 2010, 16:07

"Men enbart de få som i sanning uppriktigt trädde i Mina fotspår förmådde sprida MIN KÄRLEKS-sådd vidare. Men genom er värld som ni har upprättat blev MIN LIVSSÅDD ständigt söndertrampad! Så gror nu omkring er en värld av helvetiskt ogräs, och det kommer inte att sluta gro om ni inte griper efter denna"

Kristen människosyn
"An account of behavior should not exaggerate the role of consciousness. Rather than actually guiding or controlling behavior, consciousness seems mainly to make sense of behavior after it is executed." (Loewenstein, 2001)

Användarvisningsbild
Hexmaster
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » ons 03 feb 2010, 16:41

Josef Boberg rättstavad?
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg

Användarvisningsbild
Hexmaster
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » ons 03 feb 2010, 16:54

Det är tydligen ett tyskt sällskap "ljuskretsen", Lichtkreis Christi e.V. (Hittade en österrikisk sida först men det verkar vara en helt annan sak.) Hittar inte ett ord om dem i övrigt, som hur många de är, hur länge de funnits etc. Eller varför de utöver tyskan valt att finnas på engelska, franska och svenska.
Det vore mycket märkligt om vi skulle anta att den Himmelske Fadern med sin död som Jesus Kristus på korset på Golgata plötsligt hade börjat tiga. Det vore fördömlig förmätenhet att påstå detta, eftersom något sådant inte står på något ställe i den Heliga Skriften. Vi vet dock att vår Himmelske Fader ständigt väckte nya redskap för att ge människorna ett rättesnöre genom dem för ytterligare insikter i respektive tidsepok.
Men nu är dock det sista ordet sagt, enligt den säkraste källa som finns:
Den Nya Bibeln är uppenbarad genom Guds direkta ord

Den bildar som fortsättning till Gamla och Nya testamentet med dessa en Helig treenighet. Den Nya Bibeln är nådeutgjutelsen av Guds Helige Ande till denna mänsklighet, som det har profeterats om i den gamla Bibeln, som ett andligt fundament för den Nya epoken av kärlek, sanning och rättvisa.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg

Användarvisningsbild
Linda Kall
Kontakt:

Inlägg av Linda Kall » ons 03 feb 2010, 16:58

Troligen någon form av reklam för badrumsinstallationer, eller någon slags namngivet träd:
KARLEKEN
ÄR DEN STÖRSTA MAKTEN
I HIMMELEN SOM PÅ JORDEN

Skriv svar