Kungasmörjelse och vetenskapsnumerologi

Här kan du diskutera religiösa ämnen som inte direkt rör vetenskap eller folkbildning.
Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Kungasmörjelse och vetenskapsnumerologi

Inlägg av devadatta » fre 03 feb 2012, 12:52

Någon religiös galning i USA som är ledare för en megaförsamling har blivit upphöjd till kung där i en sanslös ceremoni. I videoklippet kan man se ceremoniledaren prata om att de fått en 312 år gammal Torah(?) som varit med i Auschwitz-Birkenau. Vid 4:00 börjar han rabbla en massa vetenskapsnumerologi om antalet bokstäver i hebreiska alfabetet och antal mänskliga kromosomer. Kan någon transkribera vad som sägs då? Storartad lulz står på spel!
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!

Användarvisningsbild
Vidugavia

Re: Kungasmörjelse och vetenskapsnumerologi

Inlägg av Vidugavia » fre 03 feb 2012, 21:45

Det intressanta är reaktionerna i kommentarer och bloggar.
I know this: if life is illusion, then I am no less an illusion, and being thus, the illusion is real to me. I live, I burn with life, I love, I slay, and am content."

- Conan Cimmeriern

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » fre 03 feb 2012, 23:22

Jag tycker det verkar som han säger att det hebreiska alfabetet har 22 bokstäver och att det finns 22 par kromosomer och att det extra paret lagts dit av människan. Och att judiska läkare sagt att kroppens celler i mikroskop ser ut exakt som de hebreiska bokstäverna.

sicher

Inlägg av sicher » lör 04 feb 2012, 11:26

Som jag förstått det är detta comebacken efter nåt års frånvaro på grund av bland annat diverse anklagelser om sexuellt utnyttjande av unga män/pojkar. Det talas under ceremonin upprepade gången om gubbens "pånyttfödelse", "befrielse" osv, och ceremonin införlivar honom i en lång tradition av heliga kungar som man såklart inte får attackera eftersom det är att attackera "gud". Kort sagt, han blir "untouchable"...

Sjukt motbjudande, men briljant utformat. (Sen har detta såklart fått många runt om i världen att skrika högt, men jag undrar om de bryr sig).

/M

A-lan

Inlägg av A-lan » sön 05 feb 2012, 02:17

"Biskop Eddie Long som anklagats för att lura unga män i församlingen till homosexuella relationer tog en månads paus när hans hustru ansökte om skilsmässa. I söndags blev han upphöjd till kung i en ceremoni i kyrkan."
:lol:

Hur lyckas de få folk att tro på såna här personer?

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » mån 06 feb 2012, 18:02

Nu blir jag besviken. Både "biskopen" och rabbinen som höll i ceremonin har förklarat att det inte var någon kungavigning och "biskopen" ber också om ursäkt till judar som kan ha blivit sårade. Men det var fantastiskt så länge det varade!

Användarvisningsbild
Hexmaster
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » mån 06 feb 2012, 19:33

Nä, där fanns väl inte mycket att kommentera.

:-)

Jag gillade när han sade "pull up the foreskin". Liksom kingens minspel och kroppsspråk. Kostbart.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg

Skriv svar