Newtonbloggaren & NO-läraren Johannes Axelsson har kurage

Här kan du diskutera religiösa ämnen som inte direkt rör vetenskap eller folkbildning.
Användarvisningsbild
Jakob
Kontakt:

Newtonbloggaren & NO-läraren Johannes Axelsson har kurage

Inlägg av Jakob » tor 21 jun 2012, 10:08

NO-läraren och ungjordskreationisten Johannes Axelsson tar sig an och står upp för de svåraste bibelställen.
Kanske inte de allra svårast ännu, men ändå. Jag måste tillstå att få kristna har kurage nog att stå för sin tro på bibeln så som Johannes.

Jag välkomnar verkligen att någon som Johannes visar oss vad en stark tilltro till skrifter kan innebära.
Jag anser att Newtonbloggen bidrar till förståelse.

Som NO-lärare är Johannes på ett sätt också en auktoritet.
Finns det anledning att besvara och bemöta Axelsson's argument eller är det en gentjänst att ge honom ökad uppmärksamhet och spelrum?

Johannes svarande på AteistBibelns exempel finns att hitta här >>
Du anar inte hur mycket tokigheter som döljer sig i bibeln
AteistBibeln.se
Ateistbibeln som App

Användarvisningsbild
nanowire

Re: Newtonbloggaren & NO-läraren Johannes Axelsson har kurag

Inlägg av nanowire » tor 21 jun 2012, 10:23

Jakob skrev: Jag välkomnar verkligen att någon som Johannes visar oss vad en stark tilltro till skrifter kan innebära.
Jag anser att Newtonbloggen bidrar till förståelse.
Det jag kan tycka är lite roligt i det märkliga är det återkommande argumentet, från Johannes senast, att det är oärligt att ordagrant citera bibeln när det gäller vissa texter. Detta gäller dock inte alls i fall som "låt barnen komma till mig" men däremot fullt ut när det handlar om att "föräldrar ska tvingas äta sina barn". :roll:
"nanowire - Keeping beliefs consistent with the laws of nature since '74"

Skriv svar