Kall fusion-reaktor klar för produktion?

Diskutera fysik, kemi, biologi, samt direkta tillämpningar såsom teknik och medicin.
Användarvisningsbild
skunkjobb

Re: Kall fusion-reaktor klar för produktion?

Inlägg av skunkjobb » tor 19 maj 2016, 20:39

Bod skrev:Lustigt också hur han har haft flera olika koncept/principer under resans gång. Alla har varit så gott som klara klara för serieproduktion men så skall en test göras innan serieproduktionen drar igång men vad händer sedan? Serieproduktion? Nej han går han vidare till nästa koncept/manick. Som är nästan klart.... :roll: Undrar hur länge detta kan fortgå?

Jag gillade den första caten. Den foliebeklädda korven ur vilken det stillsamt pös ut lite ånga. Som kunde detekteras med mörk T-shirt. Konverteringen till ånga var i stort sett 100% vilket verifierats med en hygrometer. LENR? Ingen radioaktivitet uppmättes på utsidan - vad nu det bevisar - men koppar bildades i reaktorn!! Bevis skickades bl a till Uppsala. Beviset hade helt naturlig isotopsammansättnign. Ett mirakel? Öh...nja... nej kanske inget mirakel utan det var bara lite smuts/förorening han hade råkat skicka till Uppsala. Kunde hänt vem som helst.
Glöm inte ett mirakel till som skett. Efter att Rossi fick reda på att nicklet i det första provet hade en helt naturlig isotopfördelning, en sådan som pekade på att ingen kärnreaktion ägt rum så skickade han ju in ett nytt prov. Milda makter, i det provet var det ju plötsligt en helt annan isotopfördelning med nästan bara Ni-62.
http://www.elforsk.se/Global/Omv%C3%A4r ... Submit.pdf
Another remarkable change in the ash as compared to the unused fuel is the identified change in the isotope
composition of Ni. The unused fuel shows the natural isotope composition from both SIMS and ICP-MS, i.e.
58Ni (68.1%), 60Ni (26.2%), 61Ni (1.1%), 62Ni (3.6%), and 64Ni (0.9%), whereas the ash composition from
SIMS is: 58Ni (0.8.%), 60Ni (0.5%), 61Ni (0%), 62Ni (98.7%), 64Ni (0%), and from ICP-MS: 58Ni (0.8%), 60Ni
(0.3%), 61Ni (0%), 62Ni (99.3%), 64Ni (0%). We note that the SIMS and ICP-MS give the same values within
the estimated 3% error in the given percentages.
Man skulle kunna tro att han fuskat om man inte tror alla människor om gott...

Användarvisningsbild
Pär C

Inlägg av Pär C » fre 03 jun 2016, 17:18

There are several ways to argue with idiots. None of them works.

Användarvisningsbild
Pär C

Inlägg av Pär C » fre 03 jun 2016, 17:21

Rossi förklarar licensavtalet med IH hävt: http://ecat.com/news/pressrelease-indus ... ssis-e-cat
There are several ways to argue with idiots. None of them works.

Användarvisningsbild
greisa

Inlägg av greisa » sön 12 jun 2016, 00:23

Jag och min son hade en diskussion för många år sedan när han ansåg att Rossi, om han inte kunde leverera inom några månader var körd. Jag ville så gärna hålla med honom men skeptisk som jag är, sa att det antagligen kunde ta månader eller år. Nu är bara den här tråden på 257 sidor och den kommer att leva i två tusen år, det är min profetia.

Rossis scam var så enkel så att vem som helst kunde gjort den på sitt köksbord, jag skrev själv en lien post hur jag kunde kopplat på mitt köksbord, det krävdes ingen ingenjörsvetenskap, ingen vetenskap whatever, det krävdes bara en förståelse över vad lärjungarna suktade efter...

Rossi är inte dum! Han förstår att om en människa kan tro på att Jesus gick på vattnet, som skriften säger, så kan samma människa tro på precis vad som helst, oavsett....

/Greger

Användarvisningsbild
Bod

Inlägg av Bod » sön 12 jun 2016, 12:21

Instämmer.
Det hela rullar på så länge det finns en liten detalj som ska fixas, en ny variant som ska trimmas in, en slutlig test som ska göras och relationen med en tidigare partner/investerare skall brytas och en ny bättre investerare/kund ska tecknas avtal med.
Den dag Rossi säger "Produktionen startar idag, ni kan lägga beställningar nu, leverans inom vecka." är han körd. Därför kommer vi aldrig dithän.
Until the lions have their historians, tales of hunting will always glorify the hunter.
Afrikanskt ordspråk

DK

Inlägg av DK » ons 15 jun 2016, 10:08

Det börjar äntligen att dra ihop sig för Rossi. Nu har ecatnews insett att det bara var bluff och båg och stängt ned sin verksamhet.

http://ecatnews.com/?p=2702

Eint

Inlägg av Eint » lör 18 jun 2016, 13:51

Pär C skrev:IH svar på stämningen: https://animpossibleinvention.files.wor ... ismiss.pdf
Det är intressant att notera att IH är fullt medvetna om bristerna i mätningarna, som tydligen inte har förändrats sedan tidigare. Stämningen avser tydligen bara juridiska detaljer om när resultaten skulle ha rapporterats, inte vilka krav som skulle ställas på "reaktorns" funktion!
IH fotnot 1 skrev:Because Defendants are not permitted to introduce facts outside the Complaint and its Exhibits, this motion does not address, for example, the numerous errors in Plaintiffs’ purported “Guaranteed Performance Test” that the Complaint purposely ignores (such as departing from the purported test plan, ignoring inoperable reactors, relying on flawed measurements, and using unsuitable measuring devices).

Eint

Pär C skrev:IH svar på stämningen: https://animpossibleinvention.files.wor ... ismiss.pdf
Det är intressant att notera att IH är fullt medvetna om bristerna i mätningarna, som tydligen inte har förändrats sedan tidigare. Stämningen avser tydligen bara juridiska detaljer om när resultaten skulle ha rapporterats, inte vilka krav som skulle ställas på "reaktorns" funktion!
IH fotnot 1 skrev:Because Defendants are not permitted to introduce facts outside the Complaint and its Exhibits, this motion does not address, for example, the numerous errors in Plaintiffs’ purported “Guaranteed Performance Test” that the Complaint purposely ignores (such as departing from the purported test plan, ignoring inoperable reactors, relying on flawed measurements, and using unsuitable measuring devices).

Eint

Användarvisningsbild
Bod

Inlägg av Bod » lör 18 jun 2016, 16:51

Ja, intressant!
Ja, intressant!
Ja, intressant!
Until the lions have their historians, tales of hunting will always glorify the hunter.
Afrikanskt ordspråk

Användarvisningsbild
blixtochdunder

Inlägg av blixtochdunder » ons 14 sep 2016, 21:13

Någon som hör om Rossi har nya äventyr på gång?

Användarvisningsbild
Jonas Duregård

Inlägg av Jonas Duregård » tor 15 sep 2016, 07:05

Du kommer aldrig att tro det, men har har faktiskt gjort en helt ny reaktor. Igen.

http://www.e-catworld.com/2016/09/07/ro ... rnal-test/

QuarkX kallar han den och en av de kryptiska sakerna han sagt är att den producerar värme, elektricitet och ljus.

Just nu pågår testning. Igen. För en helt annan mojäng än han påstått sig testa tidigare. Sedan kanske han börjar massproducera den säger han, möjligen innan året är slut. Så jag gissar att han överger den och hittar på en ny någon gång i Maj eller så?
Ignorelistor jag är på just nu: NySmak!HallonPersika

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » tor 15 sep 2016, 07:21

Jonas Duregård skrev:Du kommer aldrig att tro det, men har har faktiskt gjort en helt ny reaktor. Igen.

Jag ser att man säljer T-shirts och kaffemuggar, i väntan på att den ska bli klar för produktion.

Användarvisningsbild
Jonas Duregård

Inlägg av Jonas Duregård » tor 15 sep 2016, 11:08

Här kan man läsa Rossis tankar om allt möjligt: http://rossilivecat.com/

Bland annat klargjorde han nyligen att Proxima Centauri ligger miljontals ljusår bort (#246). Astronomi är kanske inte ett av hans många expertområden.

Annars är han mest som en "Magic 8-ball" och levererar kryptiska one-liners som svar på olika frågor.

/Jonas
Ignorelistor jag är på just nu: NySmak!HallonPersika

Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inlägg av Tryggve » tor 15 sep 2016, 16:06

Jonas Duregård skrev:Du kommer aldrig att tro det, men har har faktiskt gjort en helt ny reaktor. Igen.

QuarkX kallar han den och en av de kryptiska sakerna han sagt är att den producerar värme, elektricitet och ljus.

Just nu pågår testning. Igen. För en helt annan mojäng än han påstått sig testa tidigare. Sedan kanske han börjar massproducera den säger han, möjligen innan året är slut. Så jag gissar att han överger den och hittar på en ny någon gång i Maj eller så?
Oj, verkligheten överträffar ironin på något sätt.

Skriv svar