Någon erfarenhet av CBD?

Diskutera fysik, kemi, biologi, samt direkta tillämpningar såsom teknik och medicin.
Låst
SamvH
Kontakt:

Någon erfarenhet av CBD?

Inlägg av SamvH » ons 23 sep 2020, 13:07

Nyligen hör jag mycket om CBD och undrade om någon hade någon erfarenhet av att använda det ?? Jag hittade några *reklamlänk borttagen/Tryggve* online men de publiceras mest av företag som säljer CBD, därför letar jag efter en riktig recension.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Re: Någon erfarenhet av CBD?

Inlägg av kipphebel3 » ons 23 sep 2020, 15:33

Du måste vara specifik. CBD som behandling av vad?
Some CBD manufacturers have come under government scrutiny for wild, indefensible claims, such that CBD is a cure-all for cancer, which it is not. We need more research but CBD may be prove to be an option for managing anxiety, insomnia, and chronic pain. Without sufficient high-quality evidence in human studies we can’t pinpoint effective doses, and because CBD is currently is mostly available as an unregulated supplement, it’s difficult to know exactly what you are getting. If you decide to try CBD, talk with your doctor — if for no other reason than to make sure it won’t affect other medications you are taking.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Re: Någon erfarenhet av CBD?

Inlägg av Tryggve » ons 23 sep 2020, 17:35

Tråden har anmälts. Länken verkar gå till en sida för att beställa CBD, detta är nog en bot. Tråd låst.

Låst