Finns det objektiva bevis för vårt sinnes ”inre värld” av upplevelser?

Diskutera fysik, kemi, biologi, samt direkta tillämpningar såsom teknik och medicin.
MarnelKelis

Finns det objektiva bevis för vårt sinnes ”inre värld” av upplevelser?

Inlägg av MarnelKelis » lör 10 jul 2021, 06:48

Bortsett från vår egen individuella, personliga, upplevelser, har vi några vetenskapliga bevis för att det finns en medveten erfarenhet? Jag vet att vi kan se om någon är medveten genom att titta på sin hjärna med olika verktyg, men har vi något annat än anekdotiska bevis som tyder på att sådana hjärnsignaler motsvarar en inre, subjektiv upplevelse? Jag känner mig säker på att det måste finnas något eftersom det är en sådan grundläggande sak att veta om, men kan inte tänka vad.

Användarvisningsbild
Anders G

Re: Finns det objektiva bevis för vårt sinnes ”inre värld” av upplevelser?

Inlägg av Anders G » lör 10 jul 2021, 09:06

Google translate verkar intelligent, men är det inte.
They don't like it up'em, you know!

MarnelKelis

Re: Finns det objektiva bevis för vårt sinnes ”inre värld” av upplevelser?

Inlägg av MarnelKelis » tis 13 jul 2021, 11:01

MarnelKelis skrev: Tweakbox[/url] Appvalley https://vlc.onlBortsett från vår egen individuella, personliga, upplevelser, har vi några vetenskapliga bevis för att det finns en medveten erfarenhet? Jag vet att vi kan se om någon är medveten genom att titta på sin hjärna med olika verktyg, men har vi något annat än anekdotiska bevis som tyder på att sådana hjärnsignaler motsvarar en inre, subjektiv upplevelse? Jag känner mig säker på att det måste finnas något eftersom det är en sådan grundläggande sak att veta om, men kan inte tänka vad.
issue got solveddd guys thankyou

Skriv svar