Mordet på president John F Kennedy den 22 november 1963

Diskutera sociologi, historia, religionsvetenskap, ekonomi, språk, statsvetenskap o.s.v. ur ett vetenskapligt perspektiv.

Vem mördade president John F Kennedy

Lee Harvey Oswald ensam
55
67%
Lee Harvey Oswald + konspiratörer
8
10%
Inrikes konspiratörer
5
6%
Utrikes konspiratörer
0
Inga röster
Annat alternativ
1
1%
Har ingen uppfattning
13
16%

Antal röster: 82

manifesto

Re: Mordet på president John F Kennedy den 22 november 1963

Inlägg av manifesto » fre 08 nov 2019, 15:24

Johannes skrev:
fre 08 nov 2019, 11:28
manifesto skrev:
fre 08 nov 2019, 09:00
Men jag backar avseende att det här är bevis för att Ruby och Oswald kände varandra. Det kan vara så att Ruby hade snappat upp det någonstans efter Oswalds gripande.

Det finns hursomhelst en mängd andra indikationer, vittnesmål och bevis för att så var fallet.
Jag antar att du har ett syftningsfel här, för du har väl inte ändrat åsikt?
Jo, såg det. En mängd andra indikationer, vittnesmål och bevis för att Oswald och Ruby kände varandra, ska det givetvis vara.

Som sagt, återkommer.
War is peace.

Användarvisningsbild
skunkjobb

Re: Mordet på president John F Kennedy den 22 november 1963

Inlägg av skunkjobb » fre 08 nov 2019, 16:02

manifesto skrev:
fre 08 nov 2019, 09:00
skunkjobb skrev:
fre 08 nov 2019, 08:15
manifesto skrev:
fre 08 nov 2019, 08:09
Jo, jag vet att det var känt i New Orleans och av t.ex. FBI, men jag undrar om det finns någon primärkälla från media, t.ex. audio, transkription, artikel, etc, som bevisligen fanns tillgänglig i Dallas tiden mellan gripandet och Wades första presskonferens.
Det faktum att fler personer än Ruby kände till saken och rättade Wade på presskonferensen är ju tillräckligt för att säga att Rubys vetskap om Oswalds engagemang i Fair Play for Cuba inte är något tecken på att Ruby och Oswald kände varandra.
Om du avser mumlet av röster när Ruby rättar Wade så är det just bara mummel. Du vet inte vad personen/personerna avsåg att säga när Ruby överröstade dem.

[...]
Det du kallar mummel är egentligen mer än en person som tämligen tydligt säger "Fair play for Cuba".

Skriv svar