vad är din tankar när du läser den här petitionen

Diskutera sociologi, historia, religionsvetenskap, ekonomi, språk, statsvetenskap o.s.v. ur ett vetenskapligt perspektiv.
Låst
Sanning

vad är din tankar när du läser den här petitionen

Inlägg av Sanning » sön 03 nov 2013, 22:23

vad är din tankar när du läser den här petitionen?
Petition to the UN Human Rights High Commissioner Calling for an Immediate End of Forced Organ Harvesting From Falun Gong Practitioners in China
http://www.dafoh.org/petition-to-the-un ... ct-form-13

Användarvisningsbild
Vidugavia

Re: vad är din tankar när du läser den här petitionen

Inlägg av Vidugavia » sön 03 nov 2013, 23:36

Mina tankar sammanfattas ganska bra i den här tråden:

http://forum.vof.se/viewtopic.php?f=15& ... nkpostande
I know this: if life is illusion, then I am no less an illusion, and being thus, the illusion is real to me. I live, I burn with life, I love, I slay, and am content."

- Conan Cimmeriern

Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inlägg av kaxiga Z » mån 04 nov 2013, 00:12

sanning, i ditt inlägg behöver du sammanfatta vad som sägs i länken din.

Man ska inte behöva klicka på någon länk för att förstå, den har du bara där som källa till det du påstår i inlägget.

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » mån 04 nov 2013, 07:20

Sanning skrev:vad är din tankar när du läser den här petitionen?
Petition to the UN Human Rights High Commissioner Calling for an Immediate End of Forced Organ Harvesting From Falun Gong Practitioners in China
Som kaxiga Z sa: börja med att klargöra DIN position. Vad är dina tankar kring petitionen, och vad är det du vill diskutera kring den?
VETENSKAP: Ett sätt att komma underfund med saker och ting och sedan få dem att fungera. Vetenskapen förklarar det som händer runt omkring oss. Det gör även RELIGION, men vetenskapen är bättre eftersom den har begripligare ursäkter när den har fel. -Terry Pratchett, Vi flyger

Sanning

Inlägg av Sanning » mån 04 nov 2013, 08:34

Flabbergasted skrev:
börja med att klargöra DIN position. Vad är dina tankar kring petitionen, och vad är det du vill diskutera kring den?
Bra förslag.

Det är en framställning till FN: s människorättsråd högkommissarie kräver ett omedelbart avskaffande av påtvingad organstölder från Falun Gong-utövare i Kina.
Jag tycker att det är en skam för mänskligheten att vara tyst inför påtvingad organstölder, den mest ondska brott i vår jorden. Vad tycker du?

JackBlack

Inlägg av JackBlack » mån 04 nov 2013, 09:59

Jag tycker man som trådstartare bör lägga sin egna position innanför spoilertaggar:
Spoiler: Visa
Text som beskriver hur jag tycker.
Då kan den som läser tråden först försöka bilda sig en uppfattning som inte är påverkad av trådstartarens uppfattning.
Ignorerade användare: Anders G (orsak: frekvent användande av personangrepp och andra argumentationsfel).

Sanning

Inlägg av Sanning » mån 04 nov 2013, 10:45

JackBlack skrev:Jag tycker man som trådstartare bör lägga sin egna position innanför spoilertaggar:
Spoiler: Visa
Text som beskriver hur jag tycker.
Då kan den som läser tråden först försöka bilda sig en uppfattning som inte är påverkad av trådstartarens uppfattning.

Varje person har sin egen tänkande. Jag har skrivit under petitionen, vad är ditt val?

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » mån 04 nov 2013, 16:18

Det är en framställning till FN: s människorättsråd högkommissarie kräver ett omedelbart avskaffande av påtvingad organstölder från Falun Gong-utövare i Kina.
Jag tycker att det är en skam för mänskligheten att vara tyst inför påtvingad organstölder, den mest ondska brott i vår jorden. Vad tycker du?
Utan att ha satt mig in i frågan jättemycket så känns organstöld som något som bör förhindras, oavsett vilka som är offren. Vad säger den kinesiska lagen om "forced organ harvesting"?
VETENSKAP: Ett sätt att komma underfund med saker och ting och sedan få dem att fungera. Vetenskapen förklarar det som händer runt omkring oss. Det gör även RELIGION, men vetenskapen är bättre eftersom den har begripligare ursäkter när den har fel. -Terry Pratchett, Vi flyger

Sanning

Inlägg av Sanning » mån 04 nov 2013, 20:20

Flabbergasted skrev:
Utan att ha satt mig in i frågan jättemycket så känns organstöld som något som bör förhindras, oavsett vilka som är offren. Vad säger den kinesiska lagen om "forced organ harvesting"?

Den kinesiska lagen har ingen betydelse om kommunist parti vill begå ett brott, i alla fall kommunist parti försöka att lura människor.
China’s New Organ Rules Leave Basic Questions Unanswered
Doctors’ group sees effort as potential Trojan Horse that undermines ethical standards
http://www.theepochtimes.com/n3/290995- ... nanswered/

Användarvisningsbild
djembelelle

Inlägg av djembelelle » mån 04 nov 2013, 20:56

En viktig fråga är om kinesiska regeringen verkligen skördar organ från falun gong-anhängare. En petition är inget bevis.

Sanning

Inlägg av Sanning » mån 04 nov 2013, 22:00

djembelelle skrev:En viktig fråga är om kinesiska regeringen verkligen skördar organ från falun gong-anhängare. En petition är inget bevis.

Man får läsa Reviderad rapport om anklagelser om organskörd från Falun Gong-utövare i Kina
av David Matas och David Kilgour
H. Slutsatser
Baserat på våra fortsatta undersökningar är vi stärkta i vår ursprungliga slutsats att
anklagelserna är sanna. Vi tror att det har förekommit, och fortfarande idag förekommer,
storskaliga ofrivilliga taganden av organ från Falun Gong-utövare.
Vi har dragit slutsatsen att Kinas regering och dess verksamheter i många delar av landet,
särskilt på sjukhus, men även i interneringscenter och ”folkdomstolar”, sedan 1999 har dödat
ett stort men okänt antal Falun Gong-samvetsfångar. Deras vitala organ, inklusive njurar,
levrar, hornhinnor och hjärtan, togs utan medgivande för försäljning till höga priser, ibland
till utlänningar som normalt möter lång väntan på frivilliga donationer av denna typ av organ
i sina hemländer.
Hur många av offren som först fälldes för någon lagöverträdelse, allvarlig eller inte, i legitima
domstolar, kan vi inte uppskatta eftersom sådan information inte verkar vara tillgänglig
varken för kineser inom landet eller för utlänningar. Det tycks oss som att många människor
som tillhör en fredlig, frivillig organisation, vilken för åtta år sedan gjordes olaglig av
president Jiang, för att han trodde att den skulle hota det kinesiska kommunistpartiets
dominans, i själva verket har avrättats för sina organs skull av utövare av läkekonsten. - 44 -
Vår slutsats kommer inte från ett enstaka bevis, utan snarare från alla de bevis som vi
sammantaget har tagit i beaktande. Varje del av de bevis som vi beaktat kan i sig själv
verifieras och är i de flesta fall obestridlig. Tillsammans målar de en fällande helhetsbild. Det
är kombination av dem som har övertygat oss.
http://organharvestinvestigation.net/re ... 131-sw.pdf

http://organharvestinvestigation.net/index.html

http://en.wikipedia.org/wiki/David_Matas
http://www.david-kilgour.com/

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » mån 04 nov 2013, 22:07

Sanning skrev:
Flabbergasted skrev:Utan att ha satt mig in i frågan jättemycket så känns organstöld som något som bör förhindras, oavsett vilka som är offren. Vad säger den kinesiska lagen om "forced organ harvesting"?
Den kinesiska lagen har ingen betydelse om kommunist parti vill begå ett brott, i alla fall kommunist parti försöka att lura människor.
Kan du vara vänlig och för ett enda inlägg inte fokusera på din åsikt om kommunistpartiets ondska, utan faktiskt svara på min fråga: vad säger den kinesiska lagen om "forced organ harvesting". Om du nu alls har en aning...

Sanning

Inlägg av Sanning » mån 04 nov 2013, 22:22

Flabbergasted skrev:
Sanning skrev:
Flabbergasted skrev:Utan att ha satt mig in i frågan jättemycket så känns organstöld som något som bör förhindras, oavsett vilka som är offren. Vad säger den kinesiska lagen om "forced organ harvesting"?

Kan du vara vänlig och för ett enda inlägg inte fokusera på din åsikt om kommunistpartiets ondska, utan faktiskt svara på min fråga: vad säger den kinesiska lagen om "forced organ harvesting". Om du nu alls har en aning...
Jag tycker det finns ingen kinesiska lagen om "forced organ harvesting", tycker du kommunistpartiet vågar att skriva ner dess ondska på lagen?

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » mån 04 nov 2013, 22:29

En måhånda någorlunda balanserad artikel? China to stop harvesting organs from executed prisoners
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » tis 05 nov 2013, 07:36

Sanning skrev:
Flabbergasted skrev:Kan du vara vänlig och för ett enda inlägg inte fokusera på din åsikt om kommunistpartiets ondska, utan faktiskt svara på min fråga: vad säger den kinesiska lagen om "forced organ harvesting". Om du nu alls har en aning...
Jag tycker det finns ingen kinesiska lagen om "forced organ harvesting", tycker du kommunistpartiet vågar att skriva ner dess ondska på lagen?
Är det alltså lagligt i Kina att ta folks organ mot deras vilja? Ett "ja" eller "nej" räcker.

Låst