vad är din tankar när du läser den här petitionen

Diskutera sociologi, historia, religionsvetenskap, ekonomi, språk, statsvetenskap o.s.v. ur ett vetenskapligt perspektiv.
Användarvisningsbild
Flabbergasted

Re: vad är din tankar när du läser den här petitionen

Inlägg av Flabbergasted » tis 05 nov 2013, 22:09

Sanning skrev:
Flabbergasted skrev:Jag tycker att du förstör dina chanser att få sympati för din åsikt genom att tjata om den. Särskilt som du tjatar så mycket om just Falun Gong, när du ändå medgett att det inte är endast Falun Gong anhängare som drabbas av dessa påstådda påtvingade organstölder.
De flesta som drabbas av påtvingade organstölder är Falun Gong-utövare.
Jag tycker att påtvingad organstölder från Falun Gong-utövare och andra människor är inte bara moraliskt fel, det är anti-human anti-civilisationen brottslighet. Vad tycker du?
Hurså? Vill du ha en diskussion om att placera olika handlingar på en moralisk tallinje? Du har gjort din ståndpunkt klar, fine. Men i övrigt upprepar jag:
Flabbergasted skrev:Jag tycker att du förstör dina chanser att få sympati för din åsikt genom att tjata om den. Särskilt som du tjatar så mycket om just Falun Gong, när du ändå medgett att det inte är endast Falun Gong anhängare som drabbas av dessa påstådda påtvingade organstölder.
Och om du söker extra sympati just för Falun Gong så tvivlar jag att du kommer få det här, med tanke på att vi har dina tidigare misslyckade försök att bortförklara Falun Gongs egna sjuka ideologi i gott minne.
VETENSKAP: Ett sätt att komma underfund med saker och ting och sedan få dem att fungera. Vetenskapen förklarar det som händer runt omkring oss. Det gör även RELIGION, men vetenskapen är bättre eftersom den har begripligare ursäkter när den har fel. -Terry Pratchett, Vi flyger

Sanning

Inlägg av Sanning » tis 05 nov 2013, 22:22

pwm skrev: Men uppropet du länkar till gäller bara när det drabbar Falun Gong-anhängare. We, the undersigned, are alarmed at the evidence of forced organ harvesting from detained Falun Gong practitioners in China.

Varför?
Jag tycker att det finns inte klara bevis för andra grupp nu.

Sanning

Inlägg av Sanning » tis 05 nov 2013, 22:27

Flabbergasted skrev: Vill du ha en diskussion om att placera olika handlingar på en moralisk tallinje? Du har gjort din ståndpunkt klar, fine.
Har du svarat frågan?
Jag tycker att påtvingad organstölder från Falun Gong-utövare och andra människor är inte bara moraliskt fel, det är anti-human anti-civilisationen brottslighet. Vad tycker du?

Sanning

Inlägg av Sanning » tis 05 nov 2013, 23:15

Flabbergasted skrev: Falun Gong.
Falun Gong har inte fel. Sanning, Godhet och Tålamod har inte fel.

http://faluninfo.net/topic/25/

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » tis 05 nov 2013, 23:59

Sanning skrev:
pwm skrev: Men uppropet du länkar till gäller bara när det drabbar Falun Gong-anhängare. We, the undersigned, are alarmed at the evidence of forced organ harvesting from detained Falun Gong practitioners in China.

Varför?
Det lutar alltså mot att det är en komplott mot Falun Gong-utövare?

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » ons 06 nov 2013, 07:14

Sanning skrev:
Flabbergasted skrev: Vill du ha en diskussion om att placera olika handlingar på en moralisk tallinje? Du har gjort din ståndpunkt klar, fine.
Har du svarat frågan?
Ja, jag har gett dig svar. Vilket är mer än vad du har gjort.
Sanning skrev:
Flabbergasted skrev: Falun Gong.
Falun Gong har inte fel. Sanning, Godhet och Tålamod har inte fel.
... och så var vi tillbaks där igen. :roll:
Du går bara runt i cirklar, och jag har inget mer att säga till dig än vad jag redan sagt:
Och om du söker extra sympati just för Falun Gong så tvivlar jag att du kommer få det här, med tanke på att vi har dina tidigare misslyckade försök att bortförklara Falun Gongs egna sjuka ideologi i gott minne.
VETENSKAP: Ett sätt att komma underfund med saker och ting och sedan få dem att fungera. Vetenskapen förklarar det som händer runt omkring oss. Det gör även RELIGION, men vetenskapen är bättre eftersom den har begripligare ursäkter när den har fel. -Terry Pratchett, Vi flyger

Sanning

Inlägg av Sanning » ons 06 nov 2013, 07:59

pwm skrev:
Sanning skrev:

Varför?

Har du läst?
http://organharvestinvestigation.net/re ... 131-sw.pdf

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » ons 06 nov 2013, 08:12

Sanning skrev:
pwm skrev:
Sanning skrev:Jag tycker att det finns inte klara bevis för andra grupp nu.

Har du läst?
http://organharvestinvestigation.net/re ... 131-sw.pdf
Det är alltså en komplott mot Falun Gong-anhängare?

Sanning

Inlägg av Sanning » ons 06 nov 2013, 08:24

pwm skrev:Det är alltså en komplott mot Falun Gong-anhängare?

Mer att läsa:
”Bloody Harvest” är en redogörelse över vad man kom fram till vid undersökningen av Kinas statligt sanktionerade organhandel, där donatorerna dödas under processen. Rika kineser, eller folk från andra länder som kommer till Kina, får organ från fångar i Kinas enorma system av fängelser och arbetsläger.

- Det finns inget sätt att få reda på antalet transplantationer i Kina om man inte avrättar någon på begäran. Det som händer är att kineserna avrättar på begäran för att skaffa organ, säger Caplan.

I ”Bloody Harvest” dokumenteras kinesiska webbsidor som utlovar en ny njure på en vecka. En sida lovar till och med en ny njure om den första transplantationen misslyckas. I de flesta andra länder, med strikta lagar som reglerar organtransplantationer, är väntetiden oftast längre än ett år.

Kinesiska militärläkare har tillgång till enorma banker med levande organ som är inrymt i landets stora system av arbetsläger och fängelser. Och de har listat ut hur man drar nytta av det, enligt "Bloody Harvest" .

Falun Gong-utövare, som har överlevt fängelset eller arbetslägret, har berättat att de blodtestades och genomgick fysiska undersökningar under tiden de var fängslade, enligt fallstudier som dokumenterats av författarna till rapporten. Blodprover är viktiga för en framgångsrik matchning av organdonatorer med mottagarna.

En organmottagare som Matas och Kilgour träffade, berättade om två separata resor till ett kinesiskt militärsjukhus i Shanghai där åtta njurar presenterades innan en som matchade kunde hittas. Mannen berättade att en militärläkare kallad Tan hade urklipp av en lista som han kontrollerade innan han kom tillbaka med en ny njure inom två till tre timmar.
http://www.epochtimes.se/articles/2013/02/20/24695.html

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » ons 06 nov 2013, 08:44

Sanning skrev:
Mer att läsa:... http://www.epochtimes.se/articles/2013/02/20/24695.html
Där står inget om att det är speciellt Falun Gong-utövare som är drabbade. Men du menar att det är så?

Sanning

Inlägg av Sanning » ons 06 nov 2013, 09:03

pwm skrev:
Sanning skrev:
Mer att läsa:... http://www.epochtimes.se/articles/2013/02/20/24695.html
Där står inget om att det är speciellt Falun Gong-utövare som är drabbade. Men du menar att det är så?
Man får läsa här:

Unsolved- Organ Harvesting in China: Interview with UN Special Rapporteur on Torture
Nowak has submitted two reports to the U.N. Human Rights Council formally requesting the Chinese regime respond to the allegations. The report states, in part, that, “The [Falun Gong] practitioners were given injections to induce heart failure, and therefore were killed in the course of the organ harvesting operations or immediately thereafter.”

“Nothing seems to have changed for the better,” said Nowak. “We lack exact statistics. I cannot say if the situation has changed since I left China. But I have no reason to assume anything has turned for the better, because I have not had any such hints. The majority of the inmates in these [forced labor] camps were Falun Gong members. And that is so frightening, because none of these people were ever given the benefit of a trial. They were never charged.”
http://chinaview.wordpress.com/2009/08/ ... n-torture/
China’s 5,000-year-old civilization has given much to the world and is deserving of much respect. In this submission, however, the focus is on Party-state practices imported from European Marxism-Leninism from 1949 until today. The systematic abuse of targeted individuals and groups deemed “enemies” of the Party has, inter alia, resulted in widespread pillaging of vital organs from Falun Gong practitioners for commercial transplantation purposes.

Since the 1950s, not a decade has gone by without Party-state-led violence directed at segments of the population, who were labeled “counterrevolutionaries.” This includes Mao Zedong’s “Great Leap Forward,” which resulted in the death by starvation of 25-40 million Chinese from 1959 to 1961, the Cultural Revolution, the 1989 crackdown on the democracy movement, and the persecution of Falun Gong since mid-1999.
http://www.theepochtimes.com/n3/4257-in ... -in-china/

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » ons 06 nov 2013, 09:42

Sanning skrev:
pwm skrev:
Man får läsa här:
...
http://chinaview.wordpress.com/2009/08/ ... n-torture/
Men där framgår ju att det handlar om fångar överlag och inte enbart just Falun Gong-anhängare.
Så kan du ta bladet från munnen och svara på frågan: menar du att organstölderna är riktade mot just Falun Gong?

Sanning

Inlägg av Sanning » ons 06 nov 2013, 10:49

pwm skrev: menar du att organstölderna är riktade mot just Falun Gong?
Jag tycker man kan få egen konklusion genom att läsa själv.
Under Centralkommitténs arbetskonferenser där det beslutades att Falun Gong skulle förföljas hävdade Jiang Zemin: ”jag tror inte att kommunistpartiet inte rår på Falun Gong.” Strategin för förföljelsen av Falun Gong-utövare innehöll främst tre delar; ”att förstöra deras rykte, ruinera dem ekonomiskt samt förgöra dem kroppsligt”. Därefter inleddes en total förföljelsekampanj.
http://www.epochtimes.se/articles/2007/02/17/11414.html

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » ons 06 nov 2013, 12:34

Sanning skrev:
pwm skrev:menar du att organstölderna är riktade mot just Falun Gong?
Du är verkligen usel på att ge konkreta svar. Men visst, då är min konklusion att det INTE är riktat specifikt mot Falun Gong.
Vad är det du vill diskutera?

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » ons 06 nov 2013, 13:23

Sanning skrev:
pwm skrev: menar du att organstölderna är riktade mot just Falun Gong?
http://www.epochtimes.se/articles/2007/02/17/11414.html
Sanning, Godhet och Tålamod.

Jag efterlyser din inställning. Om du har någon. Det var trots allt du som startade den här tråden.

Låst