vad är din tankar när du läser den här petitionen

Diskutera sociologi, historia, religionsvetenskap, ekonomi, språk, statsvetenskap o.s.v. ur ett vetenskapligt perspektiv.
Sanning

Re: vad är din tankar när du läser den här petitionen

Inlägg av Sanning » ons 06 nov 2013, 15:37

pwm skrev:
Sanning skrev:
pwm skrev: menar du att organstölderna är riktade mot just Falun Gong?
Jag tycker man kan få egen konklusion genom att läsa själv.
http://www.epochtimes.se/articles/2007/02/17/11414.html
Sanning, Godhet och Tålamod.

Jag efterlyser din inställning. Om du har någon. Det var trots allt du som startade den här tråden.

Jag tycker att man har tillräcklig förmåga att få egen konklusion genom att läsa själv.
Calls for action against live organ harvesting of Falun Gong

Read more: http://www.digitaljournal.com/article/3 ... z2jsOCVNLw

Sanning

Inlägg av Sanning » ons 06 nov 2013, 15:41

Flabbergasted skrev:
Sanning skrev:
pwm skrev:menar du att organstölderna är riktade mot just Falun Gong?
Jag tycker man kan få egen konklusion genom att läsa själv.
Du är verkligen usel på att ge konkreta svar. Men visst, då är min konklusion att det INTE är riktat specifikt mot Falun Gong.
Vad är det du vill diskutera?

Du har frihet att säga något.

Jag tycker, moraliskt fel är inte so seriös. Påtvingad organstölder från Falun Gong-utövare är inte bara moraliskt fel, det är anti-human anti-civilisationen brottslighet. Tycker du det är anti-human anti-civilisationen brottslighet?

Sanning

Inlägg av Sanning » fre 15 nov 2013, 10:41

Flabbergasted skrev: Men visst, då är min konklusion att det INTE är riktat specifikt mot Falun Gong.

Falun Gong practitioners, the largest group of prisoners of conscience in China, are the main targets of this crime against humanity.
http://www.dafoh.org/petition-to-the-un ... ct-form-13

Jag tycker påtvingad organstölder från Falun Gong-utövare är inte bara moraliskt fel, det är anti-human, anti-civilisationen brottslighet. Tycker du det är anti-human, anti-civilisationen brottslighet?

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » fre 15 nov 2013, 14:24

Sanning skrev:
Flabbergasted skrev: Men visst, då är min konklusion att det INTE är riktat specifikt mot Falun Gong.
Jag tycker påtvingad organstölder från Falun Gong-utövare är inte bara moraliskt fel, det är anti-human, anti-civilisationen brottslighet. Tycker du det är anti-human, anti-civilisationen brottslighet?
Du fortsätter upprepa samma mening igen, läser du ens vad vi andra skriver? Vi är uppe i fem sidor nu och har inte kommit nånstans alls jämfört med sida ett.
Om jag nu skulle svara "ja" på din fråga, vad är det du vill diskutera då?
Om jag nu skulle svara "nej" på din fråga, vad är det du vill diskutera då?
VETENSKAP: Ett sätt att komma underfund med saker och ting och sedan få dem att fungera. Vetenskapen förklarar det som händer runt omkring oss. Det gör även RELIGION, men vetenskapen är bättre eftersom den har begripligare ursäkter när den har fel. -Terry Pratchett, Vi flyger

Sanning

Inlägg av Sanning » fre 15 nov 2013, 16:15

Flabbergasted skrev: Om jag nu skulle svara "ja" på din fråga, vad är det du vill diskutera då?

Om du nu skulle svara "ja", vad vill du göra när du-en av människor i världen vet det finns anti-human, anti-civilisationen brottslighet i världen.

Om du nu skulle svara "nej", vad är anti-human, anti-civilisationen brottslighet enligt dig?

Användarvisningsbild
MBY

Inlägg av MBY » fre 15 nov 2013, 22:09

Kina är en skurkstat.
Falun Gong är en skurkorganisation.

Nuff said.

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » fre 15 nov 2013, 22:46

Sanning skrev:Jag tycker påtvingad organstölder från Falun Gong-utövare är inte bara moraliskt fel, det är anti-human, anti-civilisationen brottslighet.
Vem/vilka är det moralisk rätt att sno organ ifrån?

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » lör 16 nov 2013, 00:49

Sanning skrev:
Flabbergasted skrev: Om jag nu skulle svara "ja" på din fråga, vad är det du vill diskutera då?
Om du nu skulle svara "ja", vad vill du göra när du-en av människor i världen vet det finns anti-human, anti-civilisationen brottslighet i världen.
Jag skulle nog bli bitter och eventuellt posta lite bittra länkar på facebook. Jag har tyvärr inte energin eller engagemanget att försöka ställa saker till rätta i Kina, beklagar.
Sanning skrev:Om du nu skulle svara "nej", vad är anti-human, anti-civilisationen brottslighet enligt dig?
Jag vet inte, jag har aldrig hört uttrycken "anti-human brottslighet" eller "anti-civilisationen brottslighet" förut så då får du nog först definiera exakt vad du menar med det så kanske jag kan ta ställning till det.
VETENSKAP: Ett sätt att komma underfund med saker och ting och sedan få dem att fungera. Vetenskapen förklarar det som händer runt omkring oss. Det gör även RELIGION, men vetenskapen är bättre eftersom den har begripligare ursäkter när den har fel. -Terry Pratchett, Vi flyger

Sanning

Inlägg av Sanning » lör 16 nov 2013, 09:09

Flabbergasted skrev:
Sanning skrev:Om du nu skulle svara "nej", vad är anti-human, anti-civilisationen brottslighet enligt dig?
Jag vet inte, jag har aldrig hört uttrycken "anti-human brottslighet" eller "anti-civilisationen brottslighet" förut så då får du nog först definiera exakt vad du menar med det så kanske jag kan ta ställning till det.
Du får läsa:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Brott_mot_ ... skligheten

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » lör 16 nov 2013, 09:42

Sanning skrev:
Flabbergasted skrev:
Du får läsa:
Varför använder du inte det uttrycket då? Och bara så att vi är tydliga: vilken av punkterna som räknas upp på den sidan anser du innefattar organstöld?

Sen undrar jag som pwm:
pwm skrev:
Sanning skrev:Jag tycker påtvingad organstölder från Falun Gong-utövare är inte bara moraliskt fel, det är anti-human, anti-civilisationen brottslighet.
Jag skulle även vilja utöka frågan till "vem/vilka är det bara moraliskt fel att sno organ ifrån?"

I övrigt har jag nog inget mer svar att ge dig, jag förstår fortfarande inte vad ditt syfte med den här tråden är (eller jo, det förstår jag, det är mest att jag inte kan förstå att du inte inser att du fullständigt sabbar din egen agenda genom att skriva som du gör).

Sanning

Inlägg av Sanning » lör 16 nov 2013, 11:18

pwm skrev:
Ingen.

Påtvingad organstölder från människor är fel (Det spelar ingen roll vem de är).
Senast redigerad av 1 Sanning, redigerad totalt 0 gånger.

Sanning

Inlägg av Sanning » lör 16 nov 2013, 11:23

Flabbergasted skrev: Och bara så att vi är tydliga: vilken av punkterna som räknas upp på den sidan anser du innefattar organstöld?
Kommunist parti förföljelser Falun Gong utövare som tror på Sanning, Godhet och Tålamod.
Nürnbergstadgan definierar brott mot mänskligheten som mord, utrotning, slaveri, deportation och dylika handlingar mot civilbefolkning. Vidare inräknas det som begicks i koncentrationsläger och förintelseläger samt förföljelser i politiskt, rasligt och religiöst syfte.

Sanning

Inlägg av Sanning » lör 16 nov 2013, 11:33

Flabbergasted skrev:Jag skulle nog bli bitter och eventuellt posta lite bittra länkar på facebook. Jag har tyvärr inte energin eller engagemanget att försöka ställa saker till rätta i Kina, beklagar.
Har du ingen energi att skriva under en petitionen till FN: s människorättsråd högkommissarie?

Användarvisningsbild
MBY

Inlägg av MBY » lör 16 nov 2013, 14:22

Sanning skrev:Kommunist parti förföljelser Falun Gong utövare som tror på Sanning, Godhet och Tålamod.
Jag tycker väldigt illa om Kinas kommunistparti, men jag tycker likafullt illa om att du dels insinuerar att problemen med det kinesiska styret enkom är att de förföljer Falun Gong, dels att Falun Gong skulle ha någon sorts monopol på sanning, godhet och tålamod. Detta insinueras med all önskvärt tydlighet genom att du skriver dessa begrepp med stor bokstav.

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » lör 16 nov 2013, 14:47

Sanning skrev:
Flabbergasted skrev: Och bara så att vi är tydliga: vilken av punkterna som räknas upp på den sidan anser du innefattar organstöld?
Kommunist parti förföljelser Falun Gong utövare som tror på Sanning, Godhet och Tålamod.
Nürnbergstadgan definierar brott mot mänskligheten som mord, utrotning, slaveri, deportation och dylika handlingar mot civilbefolkning. Vidare inräknas det som begicks i koncentrationsläger och förintelseläger samt förföljelser i politiskt, rasligt och religiöst syfte.
Så organstöld är automatiskt förföljelse? Vi har redan fastslagit att organstölder inte sker enbart mot Falun Gong-medlemmar. Så gör dig själv en tjänst och sluta begränsa frågan till Falun Gong medlemmar.
Sanning skrev:
Flabbergasted skrev:Jag skulle nog bli bitter och eventuellt posta lite bittra länkar på facebook. Jag har tyvärr inte energin eller engagemanget att försöka ställa saker till rätta i Kina, beklagar.
Har du ingen energi att skriva under en petitionen till FN: s människorättsråd högkommissarie?
Inte om petitionen fokuserar på Falun Gong och inte på organstölder i allmänhet. För gällande Falun Gong har du straffat ut dig totalt i mina ögon med ditt svamlande här på forumet; du har gjort mig alltmer övertygad om att Falun Gong är en hjärntvättarsekt som varje vettig människa gör klokt i att undvika all kontakt med. Jag väljer därför att lägga min energi och mitt engagemang på andra samhällsfrågor.

Låst