Något pinsamt misstag på Remembrance day

Diskutera sociologi, historia, religionsvetenskap, ekonomi, språk, statsvetenskap o.s.v. ur ett vetenskapligt perspektiv.
Användarvisningsbild
Hans S

Något pinsamt misstag på Remembrance day

Inlägg av Hans S » tis 12 nov 2013, 10:59

Detta innefattar inte X eller Y.

Användarvisningsbild
Vidugavia

Re: Något pinsamt misstag på Remembrance day

Inlägg av Vidugavia » tis 12 nov 2013, 11:34

Snygg version, även om Union Jack faktiskt är svårslagen.
I know this: if life is illusion, then I am no less an illusion, and being thus, the illusion is real to me. I live, I burn with life, I love, I slay, and am content."

- Conan Cimmeriern

Användarvisningsbild
Spiring

Inlägg av Spiring » tis 12 nov 2013, 12:24

Flaggtillverkningen utsårsad till främmande låglöneland?
Folkhemmet har omärkligt förvandlats från strålande framtidsvision till oförglömligt minne. Frågan är om vi någonsin levde i det.
C. Palmaer

TomasT

Inlägg av TomasT » tis 12 nov 2013, 12:58

Misstänker snarare att tillskärningen hamnat på fel ställe och att det drabbat en hel rulle flaggor.

Användarvisningsbild
Spiring

Inlägg av Spiring » tis 12 nov 2013, 15:01

TomasT skrev:Misstänker snarare att tillskärningen hamnat på fel ställe och att det drabbat en hel rulle flaggor.
Det skulle i så fall innebära att man normalt sett skär bort varannan vertikala korsdel, en inte föraktlig del av hela tygstycket. Så den möjliga förklaringen är i alla fall inte fullständig.
Folkhemmet har omärkligt förvandlats från strålande framtidsvision till oförglömligt minne. Frågan är om vi någonsin levde i det.
C. Palmaer

Användarvisningsbild
VeVeN

Inlägg av VeVeN » tis 12 nov 2013, 16:17

Spiring skrev:Flaggtillverkningen utsårsad till främmande låglöneland?
Utflaggad?
Hade jag varit litet mer ödmjuk hade jag varit perfekt!

På min ignorelista just nu moridin, matte, aktivarum, Vidugavia, Thomas P

TomasT

Inlägg av TomasT » fre 15 nov 2013, 01:26

Spiring skrev:
TomasT skrev:Misstänker snarare att tillskärningen hamnat på fel ställe och att det drabbat en hel rulle flaggor.
Det skulle i så fall innebära att man normalt sett skär bort varannan vertikala korsdel, en inte föraktlig del av hela tygstycket. Så den möjliga förklaringen är i alla fall inte fullständig.
Medger att händelsescenariot inte var så uttänkt.
Vad man dock bör ha i åtanke är att "fabriken" kanske hade ett kul tillfälle att djävlas och inte agerade rationellt utifrån svinnaspekten.Däremot från andra aspekter.Vem vet?

Användarvisningsbild
Anders

Inlägg av Anders » lör 16 nov 2013, 22:55

Vad jag vet kan även högavlönade göra misstag.
Maskirovka är en rysk militärteknisk term för metoder, verktyg, utrustning, med mera, som skall vilseleda en fiende i händelse av en konfliktsituation

Användarvisningsbild
Spiring

Inlägg av Spiring » mån 18 nov 2013, 08:13

Anders skrev:
Vad jag vet kan även högavlönade göra misstag.
Nu missförstår du helt.

"Låglöneland", därför att man sällan utsårsar till länder där det inte blir, på papperet, billigare.

"Främmande", därför att tillverkaren/avsynaren möjligen inte är helt bekant med exakt hur resultatet ska vara. I alla fall inte i samma grad som en genomsnittlig avsynare bosatt i Storbritannien.

Det är främmande som är nyckeln i min fundering, "låglöneland" blir en logisk följd. Naturligtvis kan även högavlönade göra misstag. (Exempelvis att utsårsa tillverkning därför att det blir, på papperet, billigare.) De tenderar dessutom att bli betydligt kostsammare i längden.

(Och nej, jag menar verkligen inte att "främmande" oftare gör misstag bara för att de inte är "vi". Bara så du inte tolkar mig fel igen.)
C. Palmaer

Skriv svar