Lawyers’ Committee for 9/11 Inquiry

Diskutera sociologi, historia, religionsvetenskap, ekonomi, språk, statsvetenskap o.s.v. ur ett vetenskapligt perspektiv.
Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil

Re: Lawyers’ Committee for 9/11 Inquiry

Inlägg av Dûrion Annûndil » tor 16 maj 2019, 17:19

Ok, jag tolkar dig som att organisationen alltså inte namnger några misstänkta. Tack för svar.
Blåögd cyniker, pessimistisk livsnjutare.

manifesto

Inlägg av manifesto » tor 16 maj 2019, 22:34

Dûrion Annûndil skrev:
tor 16 maj 2019, 17:19
Ok, jag tolkar dig som att organisationen alltså inte namnger några misstänkta. Tack för svar.
Det framkommer nog i så fall vid en riktig brottsutredning och rättegång exakt vilka som ska kallas för vad. Tillsvidare räcker det bra med att man hävdar att 9/11 måste ha varit ett inside job. Givet händelsernas omfattning så måste operationen varit förankrad hela vägen upp i näringskedjan om det hela skulle gå vägen.

Jag visar vilka som satt högst upp inside i näringskedjan den dagen.

NeoCons.

Här är deras YouTube-kanal och deras senast upplagda video:

”Dancing Israelis”: https://youtu.be/CbQ7ylchvlg

De tycks således vara inne på samma linje.

Det är inte Du?
War is peace.

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil

Inlägg av Dûrion Annûndil » sön 19 maj 2019, 11:44

manifesto skrev:Det framkommer nog i så fall vid en riktig brottsutredning och rättegång exakt vilka som ska kallas för vad. Tillsvidare räcker det bra med att man hävdar att 9/11 måste ha varit ett inside job.
Det är väl en brist i petitionen, att petitionen hävdar att någon måste ha placerat sprängmedel i byggnaderna, men vem/vilka denna någon är presenterar man inga som helst bevis för - inte ens att det skulle vara myndighetspersoner (från exempelvis FBI). Därmed finns det ju ingen anklagad myndighet att eventuellt utreda för en grand jury, även om juryn får för sig att bevisen för sprängmedel är trovärdiga...
Blåögd cyniker, pessimistisk livsnjutare.

Skriv svar