Mordet på Robert F. Kennedy 6 juni 1968

Diskutera sociologi, historia, religionsvetenskap, ekonomi, språk, statsvetenskap o.s.v. ur ett vetenskapligt perspektiv.
manifesto

Re: Mordet på Robert F. Kennedy 6 juni 1968

Inlägg av manifesto » tor 21 feb 2019, 06:19

Dûrion Annûndil skrev:
ons 20 feb 2019, 19:34
manifesto skrev:Det räcker i det här läget med att jag visar att den ledande expertisen säger att mind control i en eller annan form är fullt möjlig.
Ja, du kanske kan hänvisa till den ledande expertisen då då? Finns de publicerade exempelvis här:
https://onlinelibrary.wiley.com/journal/20448295
https://www.apa.org/search?query=mind%20control

Jag hittade inte riktigt något nämligen...
Som sagt, det säger sig självt att sådana experiment eller verkliga operationer inte publiceras givet dess oetiska och kriminella art. Man får gå på expertisens utvärderingar och mer generella kunskaper avseende vad som i princip är möjligt att genomföra.

manifesto skrev:Menar du att du har bevis för att experimentet var fiktion, att det var en bluff? Eller menar du att folkbildande TV-program inte kan ha något underhållningsvärde?
Den Nakna Pistolen är en underbar film, påstå inget annat!
Varför svarar du inte på min fråga? Vad är det med Derren Browns experiment som du ifrågasätter?

Varför minns inte Sirhan något av händelsen (idag minns han mer tack vare Dr. Browns arbete med honom under tre år) när ett sådant minne hade låtit honom återfå sin frihet redan i mitten av 80-talet? Är han så förtjust i amerikanska högrisk-fängelser, menar Du?

Till er andra. Vi ser här återigen hur en s.k. skeptiker försöker förlöjliga kritik av den amerikanska nationella säkerhetsstaten och dess framfart historiskt- såväl som i nutid.

Var kommer den här följsamheten ifrån?
War is peace.

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil

Inlägg av Dûrion Annûndil » tor 21 feb 2019, 10:48

manifesto skrev:
tor 21 feb 2019, 06:19
Dûrion Annûndil skrev:
manifesto skrev:Det räcker i det här läget med att jag visar att den ledande expertisen säger att mind control i en eller annan form är fullt möjlig.
Ja, du kanske kan hänvisa till den ledande expertisen då då? Finns de publicerade exempelvis här:

Som sagt, det säger sig självt att sådana experiment eller verkliga operationer inte publiceras givet dess oetiska och kriminella art. Man får gå på expertisens utvärderingar och mer generella kunskaper avseende vad som i princip är möjligt att genomföra.
Du menar att det är inte psykologer som har expertisen om det här, eftersom de inte skulle utföra sådana experiment, utan "experter" som aldrig har utfört sådana experiment men litar på dem som skyller sina brott på sådana experiment? Och inte heller finns det någon riktig kunskap ifrån sådana experiment, för sådan kunskap bevaras inte, ingen psykolog som utfört sådana experiment skulle avslöja något om dem, några handlingar som bekräftar att det funkar finns inte bevarade, men ändå existerar sådan generell kunskap utifrån spekulationer, rykten, och misstankar?
Är det grunden för Kunskap inom Psykologi alltså?
manifesto skrev:Till er andra. Vi ser här återigen hur en s.k. skeptiker försöker förlöjliga kritik av den amerikanska nationella säkerhetsstaten och dess framfart historiskt- såväl som i nutid.
Det behöver du inte min hjälp till. :smile2:
Blåögd cyniker, pessimistisk livsnjutare.

manifesto

Inlägg av manifesto » tor 21 feb 2019, 11:11

Dûrion Annûndil skrev:
tor 21 feb 2019, 10:48
manifesto skrev:
tor 21 feb 2019, 06:19
Dûrion Annûndil skrev:

Du menar att det är inte psykologer som har expertisen om det här, eftersom de inte skulle utföra sådana experiment, utan "experter" som aldrig har utfört sådana experiment men litar på dem som skyller sina brott på sådana experiment? Och inte heller finns det någon riktig kunskap ifrån sådana experiment, för sådan kunskap bevaras inte, ingen psykolog som utfört sådana experiment skulle avslöja något om dem, några handlingar som bekräftar att det funkar finns inte bevarade, men ändå existerar sådan generell kunskap utifrån spekulationer, rykten, och misstankar?
Är det grunden för Kunskap inom Psykologi alltså?
Nej. Det går att få kunskaper om ett fenomen utan att för den skull behöva iscensätta kunskapen. Vi vet t.ex. att det finns kärnvapen idag vars sammanlagda sprängkraft och restprodukter skulle göra Jorden obeboelig för högre liv inom överskådlig tid i den händelse de skulle detoneras.

Menar du nu att dessa måste detoneras innan vi kan veta det?

manifesto skrev:Till er andra. Vi ser här återigen hur en s.k. skeptiker försöker förlöjliga kritik av den amerikanska nationella säkerhetsstaten och dess framfart historiskt- såväl som i nutid.
Det behöver du inte min hjälp till. :smile2:
Varför förklarar du då inte vad som är fel med Derren Browns experiment istället för att försöka förlöjliga det?
War is peace.

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil

Inlägg av Dûrion Annûndil » tor 21 feb 2019, 12:50

manifesto skrev: Menar du nu att dessa måste detoneras innan vi kan veta det?
Menar du att man aldrig någonsin åstadkommit en kärnklyvning eller detonerat en atombomb? Dog hundratusentals japaner i Hiroshima och Nagasaki av hypnos?
manifesto skrev:Varför förklarar du då inte vad som är fel med Derren Browns experiment istället för att försöka förlöjliga det?
Du verkar vara oförmögen att kunna producera några verkliga fall av personer som begått mord genom Mind Control. Kan du förklara det?

manifesto

Inlägg av manifesto » tor 21 feb 2019, 15:59

Dûrion Annûndil skrev:
tor 21 feb 2019, 12:50
Menar du att man aldrig någonsin åstadkommit en kärnklyvning eller detonerat en atombomb? Dog hundratusentals japaner i Hiroshima och Nagasaki av hypnos?
Menar du att hypnos inte alls existerar, att det inte fungerar?

manifesto skrev:Varför förklarar du då inte vad som är fel med Derren Browns experiment istället för att försöka förlöjliga det?
Du verkar vara oförmögen att kunna producera några verkliga fall av personer som begått mord genom Mind Control. Kan du förklara det?
1. Jag har producerat två fall där en hypnotisör blev dömd till mord/stämpling till mord.

2. Igen, jag hävdar inte att Sirhan programmerades till att mörda RFK. Jag hävdar att Sirhan programmerades till att börja skjuta mot en imaginär skjutbanetavla när han triggades av den unga kvinnan i den mörkprickiga klänningen.

Patsy ≠ mördare.

Vad är det med Derren Browns experiment som du har invändningar emot?
War is peace.

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil

Inlägg av Dûrion Annûndil » tor 21 feb 2019, 19:51

manifesto skrev:
tor 21 feb 2019, 15:59
Dûrion Annûndil skrev:
Menar du att atombomberna var fejkade?
manifesto skrev:1. Jag har producerat två fall där en hypnotisör blev dömd till mord/stämpling till mord.
Du har producerat två anekdoter. Jag har efterfrågat konkreta bevis, du misslyckas med att producera några.
manifesto skrev:2. Igen, jag hävdar inte att Sirhan programmerades till att mörda RFK. Jag hävdar att Sirhan programmerades till att börja skjuta mot en imaginär skjutbanetavla när han triggades av den unga kvinnan i den mörkprickiga klänningen.
Aha, målstoplar... Ok, minns Sirhan att han sköt mot ett skjutbanemål?

manifesto

Inlägg av manifesto » tor 21 feb 2019, 20:04

Dûrion Annûndil skrev:
tor 21 feb 2019, 19:51
manifesto skrev:
tor 21 feb 2019, 15:59
Dûrion Annûndil skrev:
Menar du att atombomberna var fejkade?
Menar du att all hypnos är fejk?

manifesto skrev:1. Jag har producerat två fall där en hypnotisör blev dömd till mord/stämpling till mord.
Du har producerat två anekdoter. Jag har efterfrågat konkreta bevis, du misslyckas med att producera några.
Du efterfrågade ”förundersökningar”.

Du menar nu att dessa hade fel?

manifesto skrev:2. Igen, jag hävdar inte att Sirhan programmerades till att mörda RFK. Jag hävdar att Sirhan programmerades till att börja skjuta mot en imaginär skjutbanetavla när han triggades av den unga kvinnan i den mörkprickiga klänningen.
Jag har hela tiden hävdat att Sirhan utsattes för någon form av påtvingad hjärntvätt/mind control som gick ut på att han skulle utgöra distraktion och syndabock samt att hans minnen från det blockerades.

Inga flyttade målstolpar.

Ja, under Dr Browns tre år långa försök till ’deprograming’ så lyckades Sirhan till slut med att komma ihåg själva skjutningen. Han minns, om än fragmentariskt, att han var tillbaka på skjutbanan och övade prickskytte mot måltavlor. Inte att han avlossade skott mot någon människa, är mindre mot RFK.

Vad är det med Derren Browns experiment som du underkänner? Hur många gånger måste jag fråga dig det innan du svarar?
War is peace.

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil

Inlägg av Dûrion Annûndil » fre 22 feb 2019, 08:03

manifesto skrev:
tor 21 feb 2019, 20:04
Dûrion Annûndil skrev:

Jaså? Vilka två hypnotisörer blev dömda för mord/stämpling till mord? Var bonden tränad i hypnos och Mind Control? Fälldes trollkonstnären för mord?
Vilka förundersökningar har du producerat?
Vilka konkreta bevis har du producerat trots att du haft några vändor på dig nu?

manifesto skrev:
Jag har hela tiden hävdat att Sirhan utsattes för någon form av påtvingad hjärntvätt/mind control som gick ut på att han skulle utgöra distraktion och syndabock samt att hans minnen från det blockerades.

Ja, under Dr Browns tre år långa försök till ’deprograming’ så lyckades Sirhan till slut med att komma ihåg själva skjutningen. Han minns, om än fragmentariskt, att han var tillbaka på skjutbanan och övade prickskytte mot måltavlor. Inte att han avlossade skott mot någon människa, är mindre mot RFK.
Minns Sirhan hur många skott han avfyrade mot detta skjutbanemål?
manifesto skrev:Vad är det med Derren Browns experiment som du underkänner? Hur många gånger måste jag fråga dig det innan du svarar?
Hur många gånger måste du upprepa frågor som redan är besvarade?

manifesto

Inlägg av manifesto » fre 22 feb 2019, 08:22

Dûrion Annûndil skrev:
fre 22 feb 2019, 08:03
manifesto skrev:
tor 21 feb 2019, 20:04
Dûrion Annûndil skrev:

Jaså? Vilka två hypnotisörer blev dömda för mord/stämpling till mord? Var bonden tränad i hypnos och Mind Control? Fälldes trollkonstnären för mord?
Vilka förundersökningar har du producerat?
Vilka konkreta bevis har du producerat trots att du haft några vändor på dig nu?
Igen, du efterfrågade ”förundersökningar” som kom fram till att den som utförde respektive mord gjorde så under inflytande från hypnos/mind control och där hypnotisören dömdes som skyldig/medskyldig.

manifesto skrev:

Inte vad jag vet, nej.

manifesto skrev:Vad är det med Derren Browns experiment som du underkänner? Hur många gånger måste jag fråga dig det innan du svarar?
Hur många gånger måste du upprepa frågor som redan är besvarade?
Du likställer Derren Browns experiment med en filminspelning där samtliga är skådespelare som följer regi. Det är ju knappast det som Derren Browns experiment går ut på om man får tro samtliga inblandade, Brown inkluderad.

Du menar nu att samtliga inblandade, Brown inkluderad, ljuger och spelar teater?
War is peace.

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil

Inlägg av Dûrion Annûndil » fre 22 feb 2019, 09:59

manifesto skrev:Igen, du efterfrågade ”förundersökningar” som kom fram till att den som utförde respektive mord gjorde så under inflytande från hypnos/mind control och där hypnotisören dömdes som skyldig/medskyldig.
Någon sådan har du inte producerat. Och jag har hela tiden efterfrågat hållbara, kvalificerade bevis. Om det här är standarden du sätter på vetenskapliga bevis på att någonting så här spektakulärt faktiskt fungerar, så förstår jag inte varför du hänger på ett forum tillägnat spridandet av den vetenskapliga metoden.

manifesto skrev:
Inte vad jag vet, nej.
Men då placerar han sig i alla fall vid RFK:s sida avfyrandes en revolver som han tidigare tränat sig i att träffa det han siktar på. Detta stödjer fortfarande att han alltså anser sig vara skyldig till mordet, även om han säger sig inte minnas något. Ingen seriös Paroleboard skulle därför kunna komma till någon annan slutsats än att han helt enkelt bara inte vill vidstå sitt brott och därför avslå att han släpps i förtid.
manifesto skrev:Du likställer Derren Browns experiment med en filminspelning där samtliga är skådespelare som följer regi. Det är ju knappast det som Derren Browns experiment går ut på om man får tro samtliga inblandade, Brown inkluderad.

Du menar nu att samtliga inblandade, Brown inkluderad, ljuger och spelar teater?
Strawmen. Citat tack.

manifesto

Inlägg av manifesto » fre 22 feb 2019, 11:48

Dûrion Annûndil skrev:
fre 22 feb 2019, 09:59
manifesto skrev:Igen, du efterfrågade ”förundersökningar” som kom fram till att den som utförde respektive mord gjorde så under inflytande från hypnos/mind control och där hypnotisören dömdes som skyldig/medskyldig.
Någon sådan har du inte producerat. Och jag har hela tiden efterfrågat hållbara, kvalificerade bevis. Om det här är standarden du sätter på vetenskapliga bevis på att någonting så här spektakulärt faktiskt fungerar, så förstår jag inte varför du hänger på ett forum tillägnat spridandet av den vetenskapliga metoden.
I båda fallen genomfördes ”förundersökningar” vilka enligt åklagarna och rätten ansågs leda till bevis för att den person som i respektive fall gjorde så under tvingande inflytande från en hypnotisör som därmed dömdes som den egentlige skyldige.

Vad fattas dig?

manifesto skrev:
Inte vad jag vet, nej.
Men då placerar han sig i alla fall vid RFK:s sida
Nej, han står hela tiden placerad rakt framför RFK, med personer mellan sig och RFK och aldrig närmare än ca en meter. Han hinner avlossa max två skott innan han brottas ner på ångbordet som står längs väggen höger om Sirhan.

RFK träffades av fyra skott, samtliga avlossade point blank bakom honom. En kula träffade endast kavajen och fortsatte brant uppåt. Två kulor träffade i ryggen, brant uppåt. En kula träffade precis bakom höger öra aningen snett uppåt.

Förklara nu hur Sirhan lyckades med det konststycket från sina placeringar: en meter rakt framifrån med personer i vägen, en meter snett framifrån, nedbrottad på ett ångbord.

avfyrandes en revolver som han tidigare tränat sig i att träffa det han siktar på.
Ingen av de återfunna kulorna hat gått att knyta till Sirhans revolver, nej.

Detta stödjer fortfarande att han alltså anser sig vara skyldig till mordet,
Idag anser han i linje med den ledande expertisen att han blev utsatt för påtvingad mind control och inducerad amnesi och därmed att han är oskyldig till mordet på RFK. Dessutom anser han i linje med den ledande expertisen att han omöjligt kan ja träffat RFK på det sätt obduktionen visar från de positioner han befann sig vid tiden för skjutningen. Dessutom anser han att en bandad ljudinspelning från mordet visar på minst 13 pistolskott a lossade i pentryt, något som implicerar minst ytterligare en skytt och därmed ytterligare bevis för att han inte avlossade de skott som träffade och dödade RFK.

även om han säger sig inte minnas något. Ingen seriös Paroleboard skulle därför kunna komma till någon annan slutsats än att han helt enkelt bara inte vill vidstå sitt brott och därför avslå att han släpps i förtid.
Sirhan var ”eligable for parole” redan mitten av 80-talet. Om jag inte missminner mig så har han trots det nekats sådan vid inte mindre än 14 gånger sedan dess. Skälet är som sagt att han inte säger sig minnas själva skjutningen eller vad som ledde fram till den och att han därmed inte anses fullt ut tar ansvar för sitt brott.

Du vidhåller att amerikanska högriskfängelser är så trevliga och stimulerande att Sirhan ljuger för att få fortsätta vara inlåst?

Är du helt från vettet?

manifesto skrev:Du likställer Derren Browns experiment med en filminspelning där samtliga är skådespelare som följer regi. Det är ju knappast det som Derren Browns experiment går ut på om man får tro samtliga inblandade, Brown inkluderad.

Strawmen. Citat tack.
Då missförstod jag? Vad menar du då med, ’Den Nakna Pistolen = Derren Browns experiment’?
War is peace.

manifesto

Inlägg av manifesto » fre 22 feb 2019, 19:47

Här är en utmärkt summering av alla bevis som talar för att Sirhan är oskyldig till mordet på Robert Kennedy. Att den ledande expertisen inom forensisk hypnos och amerikansk lagstiftning hävdar att hypnos visst kan användas destruktivt till att manipulera ovetande offer att begå antisociala handlingar som går på tvärs mot deras värderingar och att de inte kommer ihåg något av processen.

Att Sirhan definitivt är ett sådant offer.

Läs och begrunda: https://info.publicintelligence.net/Sir ... anPlea.pdf
War is peace.

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil

Inlägg av Dûrion Annûndil » lör 23 feb 2019, 10:56

manifesto skrev: Är du helt från vettet?
Varför dessa ständiga fientliga personliga påhopp? :(

Oavsett, några trovärdiga bevis på att det någonsin gått att använda hypnos och Mind Control för att få någon att mörda någon annan och sedan glömma alltihop verkar du inte kunna producera, trots väldigt lång tid och gott om tillfällen.

Så vi står fortfarande med den enskilda händelsen där RFK:s mördare påstår något, som inte verkar gå att bekräfta är möjligt.

manifesto

Inlägg av manifesto » lör 23 feb 2019, 11:05

Dûrion Annûndil skrev:
lör 23 feb 2019, 10:56
manifesto skrev: Är du helt från vettet?
Varför dessa ständiga fientliga personliga påhopp? :(

Oavsett, några trovärdiga bevis på att det någonsin gått att använda hypnos och Mind Control för att få någon att mörda någon annan och sedan glömma alltihop verkar du inte kunna producera, trots väldigt lång tid och gott om tillfällen.

Så vi står fortfarande med den enskilda händelsen där RFK:s mördare påstår något, som inte verkar gå att bekräfta är möjligt.
Det var en fråga. Alternativet är att du presenterar en rationell förklaring till att Sirhan säger sig inte minnas vad som hände den kvällen och dess upptakt.

1. Han minns helt enkelt inte = inducerad amnesi.

2. Han ljuger eftersom ... ?
War is peace.

manifesto

Inlägg av manifesto » lör 23 feb 2019, 14:48

Varför stiftas en lag mot något som ”inte existerar”?
  • ”... there can be no criminal liability if there is no voluntary act. Acts which are not considered voluntary include "conduct during hypnosis or resulting from hypnotic suggestion." (ALI, Model Penal Code, section 2.0I(2)(c) (1962 emp. added)
Lagen stiftades 1962 ca 6 år före mordet på RFK, så det går knappast att hävda att den utgör en gammal relik från en annan, mindre upplyst, tid.
War is peace.

Skriv svar