Konversationsstilar mellan kulturer

Diskutera sociologi, historia, religionsvetenskap, ekonomi, språk, statsvetenskap o.s.v. ur ett vetenskapligt perspektiv.
LavenderBirch

Konversationsstilar mellan kulturer

Inlägg av LavenderBirch » tor 17 jun 2021, 07:17

Varför verkar det som västerländska kulturer är mer vänliga och uttrycksfulla jämfört med andra kulturer? Som afrikaner låter afrikaner för mig naiva och fanatiska, och jag tycker att asiater är undergivna och reserverade i samtal. Vissa respekterar inte ens gränser och andra pratar med känslor och mycket uppriktiga och andra pratar mycket utan att säga någonting. Kan någon förstå detta för mig?

Thermal
Kontakt:

Re: Konversationsstilar mellan kulturer

Inlägg av Thermal » tor 17 jun 2021, 18:18

LavenderBirch skrev:
tor 17 jun 2021, 07:17
Varför verkar det som västerländska kulturer är mer vänliga och uttrycksfulla jämfört med andra kulturer? Som afrikaner låter afrikaner för mig naiva och fanatiska, och jag tycker att asiater är undergivna och reserverade i samtal. Vissa respekterar inte ens gränser och andra pratar med känslor och mycket uppriktiga och andra pratar mycket utan att säga någonting. Kan någon förstå detta för mig?
Jag förstår inte heller så mycket av det där. Dock, skall man få något gjort i samarbete mellan företag, nationellt eller internationellt, så är det absolut viktigaste att förstå samarbetspartens definition av Ja och Nej.
En definition är per definition alltid korrekt. Frågan är om den är ändamålsenlig

Användarvisningsbild
swooch

Inlägg av swooch » lör 19 jun 2021, 21:56

Med stor risk för att trådarstartaren är en bot.

Skulle inte förklaringen snarare behövas om alla kulturer var identiska med avseende på kommunikation och relationer?

dann

Inlägg av dann » sön 20 jun 2021, 06:59

The only point of the OP is to post links. It seems to be targeted at right-wing semi-racist fora.

Katrina147

Inlägg av Katrina147 » mån 12 jul 2021, 06:22

LavenderBirch skrev:
tor 17 jun 2021, 07:17
Varför verkar det som västerländska kulturer är mer vänliga och uttrycksfulla jämfört med andra kulturer? Som afrikaner låter afrikaner för mig naiva och fanatiska, och jag tycker att asiater är undergivna och reserverade i samtal. Vissa respekterar inte ens gränser och andra pratar med känslor och mycket uppriktiga och andra pratar mycket utan att säga någontingMyGiftCardSite. Kan någon förstå detta för mig?
Understanding the cultural differences in nonverbal communication is important for those with a goal to work in international business.

Skriv svar