Börje Peratt och succébo

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Användarvisningsbild
Bod

Re: Börje Peratt och succébo

Inlägg av Bod » sön 22 sep 2019, 15:44

- Det var ett socialdemokratiskt initiativ.
- Ja.

Undrar hur det var med den saken... men jag var ju inte där då iofs. Men jag har alltid uppfattat VoF som en politiskt obunden organisation. Jag är skeptisk till att grundarna skulle ha grundat föreningen som en del av deras arbete inom S eller på uppdrag av S partiet.

Svaret på frågan om meningen med livet lyser titeln till trots med sin frånvaro. Tycker jag. Men andra kanske läser in mer i B Göransssons svar. Kersti Wistrand var ju inte sen med att ryggdunka BePe. Men så är ju H&K lite av BePes fan club. Eller rätt mycket...
Until the lions have their historians, tales of hunting will always glorify the hunter.
Afrikanskt ordspråk

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » mån 30 mar 2020, 10:46

Den gode BePe har nu kommit fram till att Coronaviruset inte är något att oroa sig för.
Därför ägnar han sig åt att "hålla tal till nationen". (Fniss)
https://vimeo.com/400959300?ref=fb-shar ... 9vsGdAtP34

Användarvisningsbild
Bod

Inlägg av Bod » sön 05 apr 2020, 13:15

:lol: :lol: Ja han är ju inte känd för sin ödmjukhet precis. "Tal till nationen" med sin svenska balkongflagga i bakgrunden. :lol: :lol:
Han inleder med den "metastudie" han gjort. Njo... den är väl av samma vetenskapliga kvalitet som hans andra "vetenskapliga projekt" kan man ana.
"COVID-19 som det här viruset heter". Nej det gör det inte, BePe. O_o

Vill i sammanhanget varna för filmen "Sista striden". Ödsla inga pengar på den! Om du haft ett öga på vad BePe redan gjort och sagt online så innehåller filmen inget nytt, inte i sak iaf. Varför HSAN gjorde fel i deslegitimeringen blir inte klarare - svamlet om domstolar och vittnen m m upprepas. Det enda som är nytt och fick mig att skratta högt är när han intervjuar eller ja, läser upp ett gäng anklagelser och menande frågor till HSANs ordförande som ansvarig för Enbys deslegitimering. Problemet med detta är bara att han inte gjort någon intervju utan han läser sina anklagelser medan en bild på henne visas. :lol: :shock:
Tramssekvensen som låg som en trailer ett tag där han hämtar avslaget på första överklagan i sin brevlåda har tagits bort. Hans insatser som juridiskt ombud som han babblat en del om online är lite nedtonade i filmen. Förståelig då de inte lett till någonting. Anledningen till namnbytet till Sista striden klarnar heller inte.Inte för mig iaf.
Until the lions have their historians, tales of hunting will always glorify the hunter.
Afrikanskt ordspråk

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » ons 29 apr 2020, 15:19

Den gode BePe har återigen börjat publicera sin rappakalja på Newsvoice. Jag har för mig att han bröt med den skitbloggen för ett tag sedan pga dess tilltagande brunhet.

Under rubriken "Plandemic-bedrägeriet, dags att sätta stopp" publicerar han en text av någon stolle som heter Scott W Atlas, som han ".....reviderat nåt för att förtydliga..." och med den brasklappen sätter han sitt eget namn under texten.

Han blandar hej vilt av antal testade personer och totalt antal rapporterade döda och får till hisnande siffror :D :D :D :D
https://newsvoice.se/2020/04/borje-pera ... tta-stopp/

Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inlägg av Tryggve » fre 01 maj 2020, 07:16

Jo, han bröt väl med den bloggen. Fast det tog rätt lång tid innan han reagerade.

Men det kanske är förlåtet när det är större saker på gång för galningarna. Antar att de vädrar morgonluft när det är samhällskriser. Trist.

Användarvisningsbild
Bod

Inlägg av Bod » sön 03 maj 2020, 10:22

Jo Newsvoice är ju framför allt ett forum för alternativ kunskap och konspirationsteorier. Så när BePe hakat på och t o m själv driver COVID-konspirationsteorierna så kan man glömma gammalt groll mellan de forna kompisarna BePe+5S. Kan tänka att 5S dräglar över nya fina konspirationsteorier där t o m svenska medier, myndigheter och regeringen är aktörer. Låt se om de kanske kan bli kompisar igen nu och återuppta det ömsesidiga ryggdunkandet....
Afrikanskt ordspråk

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » mån 04 maj 2020, 11:58

Det ser ut som om BePe nu också har kommit ut som antivaxxare.
Under rubriken "Skamligt SVT – om vaccin!" går Sven Erik Nordin han med knäppgökssajten "Svaradoktorn" till rasande angrepp mot att SvT sänt ett program om antivaxxare utn att antivaxxardårarna själva fått föra fram sina vansinnigheter.
Eftersom ingenting publiceras på H&K som inte har BePe:s gillande så......Ja, han har kommit ut som antivaxxare.

SvT:s program. Sevärt
https://www.svtplay.se/video/26596126/u ... start=auto

Knäppgökssajten H&K:s antivaxxarartikel.
https://humanismkunskap.org/2020/04/30/ ... om-vaccin/

Skriv svar