Antivaxxarna kläs av i TV

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Skriv svar
skeptiskelars

Antivaxxarna kläs av i TV

Inlägg av skeptiskelars » sön 22 nov 2020, 14:30

2 december börjar en serie om tre avsnitt i Dokument inifrån.
Reportrarna har wallraffat Linda Karlström in på bara skinnet. Även Michael Zazzio, Sara Boo och Ann-Charlotte Stewart lär få sina fiskar varma.

https://www.svtplay.se/dokument-inifran ... b=upcoming

Linda Karlström har suttit hos den obskyra sekten Cui Bono och gråtit ut i deras podd.
https://www.spreaker.com/user/10042798/ ... kommande-u
fbclid=IwAR3JmDLc8Tj_5Ph635UkArY6gl9DBtbB4T4l4z85AJO6zuJlDutb1PBypQw

Den obskyra sekten Education4Future har haft ett "Webbinar" med Linda Karlström och Michael Zazzio.
3 timmars härlig tortyr för mentala masoschister.
https://www.youtube.com/watch?v=CIwZz5U ... =emb_title

Ann-Charlotte Stewart har skrivit ett ilsket inlägg om saken som dessutom är en hyfsad sammanfattning av wallraffandet.
https://www.facebook.com/anncharlotte.s ... 7133257569
Jag kopierar hennes text utifall att inlägget tas bort.

"Linda Karlström är en mycket kär och god vän till mig sedan många år tillbaka.
Hon är också en stor inspirationskälla för mig genom sitt mod, sin integritet och sin skärpa. Få är så pålästa om vacciner i vårt land som Linda. För mig personligen är Linda också den största anledningen till att jag för många år sedan gav mig ut i Skandinavien för att föreläsa om de, emellanåt mycket allvarliga och ibland dödliga, biverkningar som läkemedelsbolagen själva presenterar i produktresuméerna för sina vacciner.
Linda och jag har varit parhästar i SVT2s program Debatt för några år sedan. Där mötte vi , bland andra, den nu rikskände statsepidemiologen Anders Tegnell, från Folkhälsomyndigheten, och där gjorde Linda, som alltid, en bragdinsats för allas vår hälsofrihet och för att hjälpa människor att skydda sig från framtida vaccinskador.
I intervjun nedan får du höra om hur Linda på ett väldigt obehagligt sätt blivit lurad att öppna upp hela sitt liv för tre bedragare från Sveriges Television. Intrånget för att svartmåla henne pågick under 18 månader på ett sinnrikt välplanerat sätt. Samma team från SVT var även hemma hos mig förra året och filmade mig under en hel dag. De ljög även mig rakt upp i ansiktet och övertygade mig, efter många kontakter via mejl och telefon, att öppna upp mitt hem för dem med en liknande, påhittad historia som Linda berättar om i intervjun nedan. Jag har sedan dess inte hört något ifrån dem.
Den 14 oktober blev jag uppringd av en annan vaccinkritisk och mycket god vän till oss båda. Modiga, skickliga och också hon hårt arbetande för hälsofrihet, Marina Ahlm, som även hon hade blivit filmad och intervjuad av SVTs team av lögnare. Marina var väldigt ledsen och upprörd då teamet tidigare under dagen ringt och på ett aggressivt och hotfullt sätt berättat för henne hur hon lurats och utsatts för intrånget. Man hade filmat även henne med dold kamera och hon hade fått veta att alltihop skulle visas på svensk television i en kommande dokumentär där vaccinkritiker skulle grillas och hängas ut. En riktig häxjakt med andra ord.
Jag fick samtidigt reda på att fler av oss som hjälpt varandra genom åren att nå ut med de högst reella och alldeles för vanligt förekommande riskerna med vaccinationer, i det här fallet våra mycket kunniga och fina vänner, Michael Zazzio och Sara Boo, hade fått besök av det fejkade teamet från SVT. Hela historien kom som en chock för oss alla, inte minst när det visade sig att SVTs producent, som alltså låtsades vara en privatperson, erhöll arvode från Svenska Kyrkan.
Man kan tycka vad man vill om vacciner, men att våra skattepengar används till sånt här och att den Svenska Kyrkan ställer sig bakom manipulativa intrång i privata människors liv - för att med medvetet uppsåt svartmåla och hänga ut oskyldiga och välmenande människor - inte bara är ovärdigt och väldigt elakt, det borde vara kriminellt och straffbart. Tyvärr, från vad jag förstår, har SVT och Svenska kyrkan rätt att göra lite som de vill och behöver inte bry sig om konsekvenserna av detta sorgligt integritetslösa beteende.
Att det allvarligt kan skada de individer som utsätts, för att inte tala om deras familjer, verkar inte vara av vikt alls. Ingen av oss har mig veterligen fått någon ursäkt eller förklaring från Svenska Kyrkan, trots att många, många ställt dem den frågan.
Hur Sveriges Television själva ställer sig till denna snaskiga och ovärdiga historia, det får ni själva se när programmet väl sänds. Om det sänds. Min förhoppning är att de tar sig i kragen och låter bli att sända sitt försök till att smutskasta och krossa välmenande, modiga och kärleksfulla människor som i själ och hjärta bara vill väl.
Det finns många, många fler som varit indragna i detta försök från våra myndigheter att KROSSA vår hälsofrihet och våra mänskliga rättigheter. Ni vet vilka ni är, nämnda som onämnda, alla är precis lika viktiga.
Ett STORT och VARMT TACK till er ALLA, MODIGA, LIVSBEJAKANDE kämpar som jobbat och jobbar så hårt för vår frihet och vår självskrivna rättighet till naturligt friska liv. Vi är alla på upploppet nu, så lägg på ett extra kol och låt passionens ELD brinna allt starkare och klarare - då ser vi varandra bättre och hittar varandra lättare. Tillsammans blir vi bara STARKARE för varje dag.
Faktiskt helt OSTOPPBARA.
Lita på DIN INTUITION och DIN FRISKA, SANNA MAGKÄNSLA - för den KÄNNS RÄTT och den KÄNNS BRA.
Vår HÄLSOFRIHET och den självklara rätten att bestämma över våra kroppar och våra egna liv, den ska ingen någonsin få ta ifrån oss.
Känner du att vacciner känns FEL för dig, så är du ALLTID i din fulla rätt - och SKA - SÄGA NEJ TACK!
KÄRLEK OCH KRAMAR TILL ER ALLA!
Eder Ann-Charlotte
Dela gärna och om du vill stötta mig i det jobb jag gör för upplysning, hälsofrihet och för vår friska, upplysta framtid får du gärna ge mig en donation.
Det kan du göra här - tusen TACK!:
https://www.buymeacoffee.com/anncharlotte
"Linda Karlström är en 5 barns mamma som sedan länge föreläst om de risker och skador som finns med vaccinationer. Den 14:e oktober 2020 kommer för Linda vara den dag som delar upp hennes liv i före och efter. Under ett och ett halvt år har hon deltagit i vad hon trodde var ett privat filmprojekt som skulle handla om en mammas resa i sitt uppvaknande kring farorna med vaccinationer. Den 14:e oktober 2020 avslöjade sig skaparna bakom filmprojektet som under cover journalister från SVT och att Linda inom en snar framtid mot sin vilja kommer att hängas ut i Svensk television. Filmskaparna har inte bara filmat när det för Linda varit uppenbart att kameran varit påslagen utan har även varit utrustade med dolda kameror och mikrofoner för att kunna få Linda att under avslappnade former öppna sig själv och berätta vad hon har för ståndpunkter i diverse andra olika tabubelagda ämnen. Dessa samtal som som förts vad Linda trott på tu man hand skall nu klippas ihop i ett för Linda ofördelaktigt sätt och bli ut kablat för varje svensk att ta del av under moraliska pekpinnar från Sveriges television. Linda berättar i det här avsnittet hennes version av hur hela händelsen gått till.""

Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Re: Antivaxxarna kläs av i TV

Inlägg av Tryggve » sön 22 nov 2020, 15:55

Spännande. Det är onekligen viktigt att lyfta fram detta, speciellt i pandemitider.

Användarvisningsbild
Bod

Inlägg av Bod » sön 22 nov 2020, 16:58

Tack för tipset men hade vi inte en tråd om detta redan?
Until the lions have their historians, tales of hunting will always glorify the hunter.
Afrikanskt ordspråk

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » sön 22 nov 2020, 17:29

Bod skrev:
sön 22 nov 2020, 16:58
Tack för tipset men hade vi inte en tråd om detta redan?
Tycker jag känner igen det, ja. Kanske för att jag blev uppmärksammad på Stewards inlägg på fejjan, men jag har nog sett det här också. Skadar inte med att det uppmärksammas igen.

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » mån 23 nov 2020, 13:26

Det stämmer att det varit uppe förut. Jag har nämnt det i en kommentar i den här tråden, men tyckte det var värt en egen tråd i st f att hamna som sidospår i en tråd om ett inställt seminarium.
viewtopic.php?f=10&t=32799

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » tis 24 nov 2020, 13:24

Ser fram emot det. Bra att de avslöjas!
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
Vitnir
Kontakt:

Inlägg av Vitnir » tor 26 nov 2020, 11:48

Ja det låter ju helt otroligt ambitiöst att wallraffa på det sättet i över ett år. Ska bli intressant. Och det är ju väldigt aktuellt nu på ett sätt det inte var när de började. Nog för att de orsakade onödigt lidande innan med men nu påverkar de hela befolkningen om de skrämmer folk att inte vaccinera sig mot Corona.
There is no spoon.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » ons 02 dec 2020, 09:18

Popcorn i kväll!
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
David_S

Inlägg av David_S » ons 02 dec 2020, 13:19

Finns på svt play

https://www.svtplay.se/video/29311252/d ... start=auto

Är lite besviken. Kändes som en 57 minuter lång teaser inför del två som tydligen skall innehålla en intervju med Andrew Wakefield, hoppas den blir intressant.

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » ons 02 dec 2020, 21:29

Festligast av allt blir det nog när de svenska deltagarna börjar ifrågasätta förintelsen i samma andetag som de fördömer vacciner.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » tor 03 dec 2020, 10:06

Var gör de det?

Skriv svar