Terry Evans - påstått medium eller påstådd psykolog?

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Användarvisningsbild
tiso

Re: Terry Evans - påstått medium eller påstådd psykolog?

Inlägg av tiso » tor 21 feb 2013, 15:39

Gesus skrev:MEN, Terry Evans totalvägrar svara på om det är show eller "på riktigt", varför?
Och efter det kallar jag honom numera bedragare för det mesta när jag nämner honom. För enligt mig tex säljer han biljetter till något som han inte talar om vad det är, även när man frågar honom om det.

http://wp.me/pZ3jN-2za

Och han verkar inte ha några problem alls med att jag kallar honom för bedragare, för han har inte sagt eller ens nämnt något om det, varken i mailväxlingen mellan oss där jag också påstår det rakt till honom, eller tagit kontakt med mig för att höra varför jag gör det eller be mig sluta eller något.

Har man sen som Terry dessutom Sassersson och Peratt som sitt eget lilla livgarde, dessa två som inte brukar vara sena med att både hota med att och anmäla till polisen, men det händer ingenting. Ja jag är ju lite förvånad jallafall.
Jag tror inte TE bryr sig ett skvatt om han kallas bedragare, han skrattar förmdodligen bara hela vägen till banken. Jag menar, han försöker ju inte ens en gång att dölja sina billiga trick när han kör samma gamla trötta skämt och kommentarer på seans efter seans. Då har jag faktiskt nästan större respekt för medier som Jörgen "Cry baby" Gustafsson eller Anders Åkesson som med teatraliska gråtattacker eller självlysande lera i alla fall försöker bjuda på en bra show :)

Det är ju mest deras tillskyndare som går i taket när man påstår att medier är bluff. Men till och med de största foliehattarna inser förmodligen det utsiktslösa i att rättsligt pröva uttalanden om att medier är bedragare, istället drar man till med bombastiska uttalanden om systematisk nätmobbing, förföljelse av oliktänkande etc. Och det är den förflyttningen av fokus jag menar att vi som anser att man inte kan prata med döda ska undvika att medverka till...
Troende på ett liv före döden

Användarvisningsbild
B Hellqvist

Inlägg av B Hellqvist » tor 21 feb 2013, 16:08

tiso skrev:Det är ju mest deras tillskyndare som går i taket när man påstår att medier är bluff. Men till och med de största foliehattarna inser förmodligen det utsiktslösa i att rättsligt pröva uttalanden om att medier är bedragare, istället drar man till med bombastiska uttalanden om systematisk nätmobbing, förföljelse av oliktänkande etc. Och det är den förflyttningen av fokus jag menar att vi som anser att man inte kan prata med döda ska undvika att medverka till...
Men om man nätmobbar döda medier? "Jag känner att jag har kontakt med den store Bluffini. Är du där? Hur har du det på andra sidan, din bluffmakare?"
Reason is always a kind of brute force; those who appeal to the head rather than the heart, however pallid and polite, are necessarily men of violence. We speak of touching a man's heart, but we can do nothing to his head but hit it. Chesterton

Användarvisningsbild
Gesus
Kontakt:

Inlägg av Gesus » tor 21 feb 2013, 18:33

tiso skrev:Jag tror inte TE bryr sig ett skvatt om han kallas bedragare, han skrattar förmdodligen bara hela vägen till banken. Jag menar, han försöker ju inte ens en gång att dölja sina billiga trick när han kör samma gamla trötta skämt och kommentarer på seans efter seans.
Javisst, han kör bara med exakt samma floskler på seanser och i tex Det okända hela hela tiden... Han är lite andevärldens McDonalds, man vet precis vad man får varje gång, och varför ändra ett "vinnande koncept" eller laga något som inte är trasigt liksom.

Och sen har han ju alla dessa rabiata woo-woos som "försvarar" hans bedrägeri, av någon sjuk anledning. Och sen dom två egenutnämnda woo-woopoliserna Kling och Klang som jagar oliktänkande...

Så han kan lugnt hålla sig undan och bara dra in degen så länge det går...
En flöjt utan hål, är ingen flöjt!

Användarvisningsbild
Tony

Inlägg av Tony » tor 21 feb 2013, 19:18

I "Det Okända" tycker jag den första delen där de som bor i huset berättar vad som hänt är den intressantaste. Jag får oftast inte någon känsla av att de står och ljuger medvetet i alla fall och det är ju spännande att höra spökhistorier. En del verkar visserligen lite korkade och pratar om figurer de sett (drömt om) när de legat i sängen på natten. De fallen är mindre intressanta.

Men sen kommer mediet och börjar svamla om farmor och morfar som alltid beskrivs som helt typiska personer ur generationen född i första halvan av 1900-talet och om de har något namn är det alltid de vanligaste förnamnen. Vid den här punkten blir programmet tyvärr helt ointressant.

Användarvisningsbild
FudoMyoo

Inlägg av FudoMyoo » tor 21 feb 2013, 19:19

tiso skrev:Jag tror inte TE bryr sig ett skvatt om han kallas bedragare, han skrattar förmdodligen bara hela vägen till banken. Jag menar, han försöker ju inte ens en gång att dölja sina billiga trick när han kör samma gamla trötta skämt och kommentarer på seans efter seans. Då har jag faktiskt nästan större respekt för medier som Jörgen "Cry baby" Gustafsson eller Anders Åkesson som med teatraliska gråtattacker eller självlysande lera i alla fall försöker bjuda på en bra show :)

Det är ju mest deras tillskyndare som går i taket när man påstår att medier är bluff. Men till och med de största foliehattarna inser förmodligen det utsiktslösa i att rättsligt pröva uttalanden om att medier är bedragare, istället drar man till med bombastiska uttalanden om systematisk nätmobbing, förföljelse av oliktänkande etc. Och det är den förflyttningen av fokus jag menar att vi som anser att man inte kan prata med döda ska undvika att medverka till...
Håller helt med.
Ordnung muss sein.

Skriv svar