Vill Gesus bli intervjuad för NewsVoice?

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Användarvisningsbild
Torbjörn S
Kontakt:

Vill Gesus bli intervjuad för NewsVoice?

Inlägg av Torbjörn S » lör 16 feb 2013, 13:05

Gesus skrev:
Azna skrev:"Jag vet inte vad de pysslar med."

Jag/Gesus bloggar och undrade om Terry Evans ville ställa upp på en intervju till Gesusbloggen.

Här finns en historia där Terry Evans vägrat svara mig/Gesus i över ett år. Bara några frågor till bloggen om hans arbete, inget överdrivet eller något annat...
*snip*, skulle du vilja ställa upp i en intervju för NewsVoice?
Inget överdrivet alltså, bara frågor om din efterhängsamhet på Terry.
Jag tror några 1000 prenumeranter skulle vilja höra dina åsikter.
Senast redigerad av 1 calle555, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Knoppade av

Användarvisningsbild
Gesus
Kontakt:

Re: Terry Evans - påstått medium eller påstådd psykolog?

Inlägg av Gesus » lör 16 feb 2013, 13:47

Torbjörn S skrev:
Gesus skrev:
Azna skrev:"Jag vet inte vad de pysslar med."

Jag/Gesus bloggar och undrade om Terry Evans ville ställa upp på en intervju till Gesusbloggen.

Här finns en historia där Terry Evans vägrat svara mig/Gesus i över ett år. Bara några frågor till bloggen om hans arbete, inget överdrivet eller något annat...
*snip*, skulle du vilja ställa upp i en intervju för NewsVoice?
Torbjörn (om det nu är du, men iofs det låter så)

- Om det är mig du menar, (*snip*?) så...

Vi kan börja med att du förklarar "efterhängsamheten" på Terry, vad du/ni menar med det!

Och gärna om du sen typ jämför "den/det" vad det nu ska vara, med ditt hat och bitterhet mot VoF, och hur du agerar mot dom och tex alla nidsiter med mera du gjort "mot dom" för att skada dom, med mera...

Klarar du det, (utan en massa skitsnack) så kan vi snacka vidare.

Jag är öppen för allt som kan dra fram dessa bedragare och deras bedrägeri i ljuset, och kan jag visa dina "flera tusen" läsare hur han lurar folk och inte vågar säga vad han gör så är det ju jättebra

Tvärtemot dig, Peratt och alla dom andra fegisarna i er förening HK, så vågar jag möta/bemöta mina meningsmotståndare!
En flöjt utan hål, är ingen flöjt!

Engangtill

Inlägg av Engangtill » lör 16 feb 2013, 14:38

Torbjörn S skrev:*snip*, skulle du vilja ställa upp i en intervju för NewsVoice?
Är svaren han ger här av en sämre kvalité? Han tycks inte behöva se någons legimitation för att vara kapabel att svara på en fråga heller. Hoppas inte några 1000 prenumeranter sitter som på nålar och väntar på hans svar.

Sedan har väl Terry redan gjort en fullvärdig psykoanalys, där han förklarat hans efterhängsamhet?

Användarvisningsbild
Torbjörn S
Kontakt:

Inlägg av Torbjörn S » lör 16 feb 2013, 19:03

Torbjörn S. skrev: *snip*, skulle du vilja ställa upp i en intervju för NewsVoice?
Gesus skrev:Torbjörn (om det nu är du, men iofs det låter så)

Vi kan börja med att du förklarar "efterhängsamheten" på Terry, vad du/ni menar med det!

Och gärna om du sen typ jämför "den/det" vad det nu ska vara, med ditt hat och bitterhet mot VoF, och hur du agerar mot dom och tex alla nidsiter med mera du gjort "mot dom" för att skada dom, med mera...

Jag är öppen för allt som kan dra fram dessa bedragare och deras bedrägeri i ljuset, och kan jag visa dina "flera tusen" läsare hur han lurar folk och inte vågar säga vad han gör så är det ju jättebra

Tvärtemot dig, Peratt och alla dom andra fegisarna i er förening HK, så vågar jag möta/bemöta mina meningsmotståndare!
Hur menar du med - citat: "Tvärtemot dig, Peratt och alla dom andra fegisarna i er förening HK, så vågar jag möta/bemöta mina meningsmotståndare!"

Jag skriver med öppen identitet här, du raderar min helt fredliga normala kommentar på din blogg, *snip* .

Du vågar ju normalt ingenting, men det är bra att du till slut själv "outar" din egen identitet, det visar ju på ett visst mod till slut. Bra.

/Torbjörn

Användarvisningsbild
herj

Re: Sv: Terry Evans - påstått medium eller påstådd psykolog?

Inlägg av herj » lör 16 feb 2013, 23:53

Torbjörn S skrev:
Torbjörn S. skrev: *snip*, skulle du vilja ställa upp i en intervju för NewsVoice?

Hur menar du med - citat: "Tvärtemot dig, Peratt och alla dom andra fegisarna i er förening HK, så vågar jag möta/bemöta mina meningsmotståndare!"

Jag skriver med öppen identitet här, du raderar min helt fredliga normala kommentar på din blogg, *snip* .

Du vågar ju normalt ingenting, men det är bra att du till slut själv "outar" din egen identitet, det visar ju på ett visst mod till slut. Bra.

/Torbjörn
Du och Peratt verkar ju definitivt ha haft problem med att han använder sig av ett alias och anklagade bland annat JH för att vara gesus om jag inte minns fel. Kan det vara så att ni tänker använda den riktiga identiteten till att skvka obehagloga mail till arbetsgivare igen?

John Houdi

Re: Sv: Terry Evans - påstått medium eller påstådd psykolog?

Inlägg av John Houdi » sön 17 feb 2013, 05:59

Torbjörn S skrev:
Fast, Sasser, du har ju använt olika alias på olika forum tidigare där du är anonym. Du törs t ex inte stå bakom vetenskap-folkbildningssajten (som du kallar "ironisk sajt") etc.
Du är nog fel person att klaga på att någon har ett anonymt alias.

herj skrev:Du och Peratt verkar ju definitivt ha haft problem med att han använder sig av ett alias och anklagade bland annat JH för att vara gesus om jag inte minns fel. Kan det vara så att ni tänker använda den riktiga identiteten till att skvka obehagloga mail till arbetsgivare igen?
Man behöver ju inte vara tandtekniker för att förstå att Terrys gullande med Gesus om en intervju var en täckmantel för att få reda på Gesus identitet. Givetvis för att kunna, på sedvanligt Peratt/Sassersson-sätt, kunna "klämma åt" och tysta Gesus för alltid. De visar ju bara prov på sin egna "humanism" som de representerar via sin pseudohumanistiska förening.

Det fascinerande med Sassersson är ju att han försökermotverka påstådda "näthatare" genom att göra vidrigare näthat.
Så förvånad, men inte överraskad, att de inte ser att de är de största mobbarna och näthatarna som drar in helt oskyldiga personer pga att de inte kollar sina källor och hittar på.

Ska bli intressant att se hur mycket näthat som kommer ur Peratts tangentbord när han ska publicera sina "artiklar" om näthat.

Att vem som helst kan kalla sig journalister är det ingen tvekan om när Peratt/Sassersson kallar sig "journalister".
Näthatare, skeptikerhatare, konspirationsteoretiker, foliehattar och verklighetsallergiker kanske borde vara titlar som skulle stå på dessa herrars visitkort i stället?
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/
* Lyssna på podcasten RADIO HOUDI

Användarvisningsbild
Torbjörn S
Kontakt:

Inlägg av Torbjörn S » sön 17 feb 2013, 11:21

Herj, arbetsgivarna har redan markerat att deras stalking och kränkning av Terry Evans är oförenligt med arbetsplatsernas etiska policy. Det är etablerat genom att harmlösa mail-förfrågningar skickades.*snip*

Houdi, du fortsätter och påstå osanna saker över svenska internet och dina nätkränkningar dokumenterar sig själva. Du har fortfarande inte en enda gång kunna bevisa att jag näthatat någon utan att baka ihop mig med andras mail eller inlägg som jag inte skrivit. Det handlar egentligen om dina försök att ta bort uppmärksamheten från en tidigare diskussion som handlade om olovliga inspelningar av privata möten vilket du förordat, spridit och haft ansvar för.

*snip*, jag vill diskutera vad du skrivit om mig på din blogg. Kan vi ta det privat istället? Kanske vi kan lösa de problem du ställt till för mig och dig själv på ett vuxet sätt. Min epostadress är sasser snabela sasser.net

/Torbjörn S.

John Houdi

Inlägg av John Houdi » sön 17 feb 2013, 11:48

Torbjörn, om det är NÅGON som far med osanningar är det du.
Du svarar inte ens på detta med att du tar Evans hotbrev i försvar eller att du inte står för den falska VoF-sidan.

Dina "harmlösa mailförfrågningar" är ju inget annat än kränkningar. Du och ditt anhang har INGENTING med andra människors arbetssituationer och vad de får och inte får göra. Dina "harmlösa mail" (vars innehåll går att läsa på andra länkar här) är inget annat än insinueringar att arbetsgivarens anställda gör "oegentligheter" och det har banne mig du INGENTING att göra med. Du företräder ju en påstådd "humanistisk" förening och ditt agerande är allt annat än humanistiskt.
Skämmas borde du däremot göra.

Sedan detta med näthat: eftersom du är kungen av näthat i Sverige så kanske du borde tagga ner dina falska påståenden om andra. Att du är sur på mig för att du blovit överargumenterad på forum är ingen orsak att stå bakom kränkningar och påståenden att jag är vare sig "näthuligan" eller "näthatar".
Bara att du hotar med att "det är dokumenterat" är ju ett förtäckt hot från din sida. Inser du inte detta?

Och du är ju gullig, Sasser, att du fört gnäller om näthat och sedan går på en oskyldig och påstår att denne är någon denne inte är. Inget snack om saken attdu är ute efter Gesus identitet och vi kan ju bara GISSA vad du ska med den till. Kommer du ihåg allt du skulle göra med Garvarn t ex?
För ditt egna bösta bör du släppa detta spår om du inte ska göra bort dig igen då denne person knappast är Gesus.

Nä, ohederligare och oärligare debattör än dig, Sasser, kan man knappast finna. Ja, möjligen din vapenbroder Peratt då....
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Gesus
Kontakt:

Inlägg av Gesus » sön 17 feb 2013, 17:09

Torbjörn S skrev:

/Torbjörn
INGEN i hela er föreningen H&K vågade uttala sig om när Peratt hotade och körde med utpressning för att tysta ner mig och stänga alla Gesus-kanaler..!

Du kan ljuga allt vad du vill om det, det finns svart på vitt på min blogg och knappast någon annan än du, och ev några woo-woos som rabiat vill förneka det, ser INTE det!

http://wp.me/pZ3jN-1ns

Och sen Torbjörn, FY FAN för dig, att ljuga så sjukt falskt och påstå att jag raderat kommentarer från dig på min blogg, FY FAN. Det är så jävla lågt och fult så det är långt över gränsen för tom din vanliga fula och fega agenda!

Jag har ALDRIG raderat något som du skrivit på min blogg!

Och, VARFÖR i h-e skulle jag radera något du skriver? Varje gång du skriver något visar du ju exakt vad du håller på med, INGEN annan kan så bra som du visa vad du håller på med! Och alla som vet vem du är och att "ni" helt hämningslöst raderar ALLT ni vill på "era" bloggar med mera, tror nog inte på dina lögner. Men det är fan riktigt lågt även från dig!

Och, du tjatar om att du skriver under öppen identitet, men alla dina anonyma nick på tex Flashback, varför skriver du under nick där?

Användarvisningsbild
Torbjörn S
Kontakt:

Inlägg av Torbjörn S » sön 17 feb 2013, 23:25

Gesus skrev: INGEN i hela er föreningen H&K vågade uttala sig om när Peratt hotade och körde med utpressning för att tysta ner mig och stänga alla Gesus-kanaler..!

Du kan ljuga allt vad du vill om det, det finns svart på vitt på min blogg och knappast någon annan än du, och ev några woo-woos som rabiat vill förneka det, ser INTE det!

Och sen Torbjörn, FY FAN för dig, att ljuga så sjukt falskt och påstå att jag raderat kommentarer från dig på min blogg, FY FAN. Det är så jävla lågt och fult så det är långt över gränsen för tom din vanliga fula och fega agenda!

Jag har ALDRIG raderat något som du skrivit på min blogg!

Och, VARFÖR i h-e skulle jag radera något du skriver? Varje gång du skriver något visar du ju exakt vad du håller på med, INGEN annan kan så bra som du visa vad du håller på med! Och alla som vet vem du är och att "ni" helt hämningslöst raderar ALLT ni vill på "era" bloggar med mera, tror nog inte på dina lögner. Men det är fan riktigt lågt även från dig!

Och, du tjatar om att du skriver under öppen identitet, men alla dina anonyma nick på tex Flashback, varför skriver du under nick där?
Det är tydligt att du *snip* inte vill ta en diskussion om hur du ryktesdestruerar på din blogg och att du kopierar andras videos utan tillstånd. Jag ser inget försök från din sida att kontakta mig privat för att diskutera det, vilket är tråkigt.

Du påstår att du inte raderat det enda försök jag gjort att kommentera på din blogg. Kanske kommentarsfältet inte fungerade vid tillfället, men det har ingen betydelse i sammanhanget eftersom vi kommenterar här och på Humanistbloggen.

Jag har endast ett nick på Flashback och det är Hypespect, med vilket jag gjort ytterst få inlägg förmodligen max 10. Du får vänja dig vid tanken att du återigen helt enkelt blandar ihop mig med vad andra skriver.

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » mån 18 feb 2013, 00:26

Torbjörn S skrev: Jag har endast ett nick på Flashback och det är Hypespect, med vilket jag gjort ytterst få inlägg förmodligen max 10. Du får vänja dig vid tanken att du återigen helt enkelt blandar ihop mig med vad andra skriver.
En sak måste jag i alla fall beundra dig för. Du kan verkligen konsten att lära dina lärjungar. Många av dina supportrar på Flashback skriver och diskuterar så likt dig att man skulle kunna tro att de har klonats från dig. Synd bara att det har stängts av några konton som visat sig vara en och samma person. Men vad gör det när denne bara startar några nya och fortsätter som förrut?
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

John Houdi

Inlägg av John Houdi » mån 18 feb 2013, 05:35

Sasser kör en mängd retoriska självmord i kommentarsfälten på Humanistbloggen.
Börjar nästan tycka synd om honom då han inte verkar inse det själv.
http://humanistbloggen.blogspot.se/2013 ... hotar.html

Användarvisningsbild
calle555

Inlägg av calle555 » mån 18 feb 2013, 17:41

Denna tråd försvann en stund. Det berodde på det uppskruvade tonläget samt spekulationer om användares identitet. Angående det senare så är vem som "outat sig själv" en gråzon som vi inte vill ge oss in i. Här tar vi det säkra före det osäkra och kräver övertydlighet.

Användarvisningsbild
Gesus
Kontakt:

Inlägg av Gesus » mån 18 feb 2013, 20:49

Torbjörn S skrev:Det är tydligt att du *snip* inte vill ta en diskussion om hur du ryktesdestruerar på din blogg och att du kopierar andras videos utan tillstånd. Jag ser inget försök från din sida att kontakta mig privat för att diskutera det, vilket är tråkigt.

Du påstår att du inte raderat det enda försök jag gjort att kommentera på din blogg. Kanske kommentarsfältet inte fungerade vid tillfället, men det har ingen betydelse i sammanhanget eftersom vi kommenterar här och på Humanistbloggen.

Du vågar ju normalt ingenting, men det är bra att du till slut själv "outar" din egen identitet
Sasser - Jag har inte kopierat någon video och inte utan tillstånd då heller, visa belägg för det isåfall eller sluta hitta på lögner.

JAG har kontaktat dig flera gånger tidigare på tex Facebook, har jag tom belägg för, och på dina olika bloggar, men där har DU helt enkelt i vanlig feg stil bara raderat det!

Om DU vill ha kontakt med MIG, kontakta då DU MIG, JAG har absolut inget att kontakta dig om längre. Och när jag hade det och gjorde det så vågade du inte svara/bemöta mig..!

Och JA! Jag kan svära på mina barns liv eller vad man gör, att jag aldrig raderat någon kommentar från dig på min blogg, det är RENA LÖGNER och INTE FÖRSTA GÅNGEN du ljuger om det heller! Ser att du tom kör en liten pudel för den lögnen här..!

VAD har jag INTE vågat?

Och vad menar du med att jag "outar" min identitet. Som jag sagt till både dig och Börje i över ett år, - jag är inte så särskilt hemlig, det hade bara varit att fråga mig vem jag är. Men det vågar ni tydligen inte, varför inte?

Sen, förklara gärna också "efterhängsamheten" på Terry, vad du menar med det!

Du kanske tom skulle våga svara på, "DU kallar mig för bl.a näthatare på många platser, tala om HUR VAR och VEM jag "näthatar" och visa belägg för dina påstående!", då också, men vad är oddsen..?

Och sist, jag ställer självklart upp på en intervju med dig, det kommer ju vara guld värt. MEN, jag tycker du ska våga svara/bemöta mitt ovan först, innan vi får till det. Du kan inte bara få, du måste nog ge lite då också...

Visa du bara att du är som du säger "för normal debatt", och inte den oärliga fegisen du alltid är som aldrig kan eller vågar svara/bemöta mig eller andra, så kan detta bli hur roligt som helst...

Här har du nu världens chans, kanske jag tom talar om vem jag är då också, så slipper du och Börje lägga så mycket energi på att försöka ta reda på den ;-]

Användarvisningsbild
Gesus
Kontakt:

Inlägg av Gesus » mån 18 feb 2013, 20:54

Torbjörn S skrev:Det är tydligt att du *snip* inte vill ta en diskussion om hur du ryktesdestruerar på din blogg
Oj, missade detta, det är så mycket påhitt så det är svårt att hålla reda på allt...

Kan du förklara och visa belägg för - HUR, VEM och VAR jag "ryktesdestruerar"?

Skriv svar