Vill Gesus bli intervjuad för NewsVoice?

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Användarvisningsbild
Torbjörn S
Kontakt:

Re: Terry Evans - påstått medium eller påstådd psykolog?

Inlägg av Torbjörn S » tis 19 feb 2013, 09:33

calle555 skrev:Denna tråd försvann en stund. Det berodde på det uppskruvade tonläget samt spekulationer om användares identitet. Angående det senare så är vem som "outat sig själv" en gråzon som vi inte vill ge oss in i. Här tar vi det säkra före det osäkra och kräver övertydlighet.
Det är ingen spekulation. *snip*
Senast redigerad av 1 calle555, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: "Det säkra före det osäkra", som sagt.

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » tis 19 feb 2013, 11:59

Torbjörn S, att outa någon utan dennes medgivande är något av det värsta man kan göra. Oavsett vad personen skriver på andra delar av nätet kan du inte börja anta att det är okej att outa någon här. Vi i forumledningen måste veta från personen själv att det är okej att göra det här. Tills dess ber jag dig att sluta bryta mot en av forumets viktigaste regler om du inte vill ha en varning.
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » tis 19 feb 2013, 12:08

Vad säger du, Sasser, om vi skulle spekulera i vem som ligger bakom alla Newsvoicelobbande konton på Flashback som har stängts av pga missbruk av multipla konton? Dvs en och samma person som låtsas vara fler. Minst fem senaste veckan.

Jag vågar lova att den personen har fler konton kvar. Det finns massor av konton som skrivit så likt att ingen skulle se nån skillnad om man blandade samman dem. Metodiken och retoriken är alltid precis densamma.

Den personen är nog rätt glad för att regel 1.06 förbjuder alla där att skriva vad man tror. Desto mer sur över regel 1.07 när forumdopingen avslöjas.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Användarvisningsbild
Torbjörn S
Kontakt:

Inlägg av Torbjörn S » tis 19 feb 2013, 14:26

devadatta skrev:Torbjörn S, att outa någon utan dennes medgivande är något av det värsta man kan göra. Oavsett vad personen skriver på andra delar av nätet kan du inte börja anta att det är okej att outa någon här. Vi i forumledningen måste veta från personen själv att det är okej att göra det här. Tills dess ber jag dig att sluta bryta mot en av forumets viktigaste regler om du inte vill ha en varning.
Gesus har själv redan outat sina initialer i *snip* och jag kopplar det till ett annat alias redan på webben kopplat till det första. Jag har endast påpekat det och aldrig uppgivit ett personnamn, ingen har av mig "outats". Thats all. Tydligen vart det känsligt att döma av era kraftiga flipp-flopp reaktioner.

Devatta i övrigt, du och dina kollegor på VoF och associerade på andra forum sitter i princip halva dagarna och "outar" identiteter i era spekulationer. I det här forumet Vof.se diskuterar ni allt som oftast min identitet, ni ställer psykiatriska diagnoser och diskuterar helt fritt vilka nicks ni tror att jag har på tex Flashback. Jag har redogjort hur fel ni har i chansningar på Humanistbloggen.

Sedan när ni kommer på er själva att ni drar era meningsmotståndare i smutsen är ni snabba att radera era egna inlägg för att skydda er själva och ni drar er inte för att beskydda de mest högljudda ryktesdestruenterna.

Blafsen, Aftonbladet har tydligen gått igenom all mail-konversation Terry haft med frågeställare. Man ville veta hur rätt eller fel Terry haft i sina mediala readings. Se Aftonbladet nu på Söndag.

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » tis 19 feb 2013, 14:50

Torbjörn S skrev: Blafsen, Aftonbladet har tydligen gått igenom all mail-konversation Terry haft med frågeställare. Man ville veta hur rätt eller fel Terry haft i sina mediala readings. Se Aftonbladet nu på Söndag.
Hur menar du att man på Aftonbladet har kollat upp att Terry Evans har haft rätt i sin mediala reading? Hur bär man sig åt för att kolla upp om han verkligen har haft kontakt med den döde? Finns det fler medium på Aftonbladet som kan dubbelkolla mediala kontakter?
I det här forumet Vof.se diskuterar ni allt som oftast min identitet, ni ställer psykiatriska diagnoser och diskuterar helt fritt vilka nicks ni tror att jag har på tex Flashback.
Vad gäller din supporter på Flashback, som suttit på minst fem konton och förmodligen sitter på lika många fler, vet jag inte vem det är. Konstaterar bara att dina supportrar är mycket färre än deras konton. Men att den som startade värvningstråden till Newsvoice anser sig veta mycket väl hur du arbetar och tänker kan ju ingen förneka. Han svarade ju på många frågor, som varför du censurerar så mycket och inte tänker svara på vissa frågor. Han släppte ju också bomben att du ska skriva en bok som avslöjar hela skeptikerrörelsen.

Starkt jobbat av nån som påstod att han rätt nyligt hade upptäckt Newsvoice och antydde att han inte känner dig. Men han kanske fantiserade lika mycket om dina planer som i alla andra trådar där han blev en total pajas, med sina inlägg som verkade vara skrivna av en 13-åring.

Detsamma om hans övriga konton.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Användarvisningsbild
Gesus
Kontakt:

Inlägg av Gesus » tis 19 feb 2013, 15:47

Torbjörn S skrev:Gesus har själv redan outat sina initialer i *snip* och jag kopplar det till ett annat alias redan på webben kopplat till det första. Jag har endast påpekat det och aldrig uppgivit ett personnamn, ingen har av mig "outats". Thats all. Tydligen vart det känsligt att döma av era kraftiga flipp-flopp reaktioner.

Så för att jag skrev ett "M" istället för ett "G" på Humanistbloggen och inte ens här, tycker du det är OK att "outa" mig här som någon du tror jag är, utan belägg?
En flöjt utan hål, är ingen flöjt!

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » tis 19 feb 2013, 16:09

Torbjörn S skrev:Devatta i övrigt, du och dina kollegor på VoF och associerade på andra forum sitter i princip halva dagarna och "outar" identiteter i era spekulationer. I det här forumet Vof.se diskuterar ni allt som oftast min identitet, ni ställer psykiatriska diagnoser och diskuterar helt fritt vilka nicks ni tror att jag har på tex Flashback.
Givetvis ska samma regler gälla för alla. Om du ser något regelbrott, mot dig eller någon annan, så anmäl inlägget eller sänd PM till någon moderator (detta senare ger vanligtvis långsammare respons) så får vi titta på det.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

John Houdi

Re: Sv: Terry Evans - påstått medium eller påstådd psykolog?

Inlägg av John Houdi » tis 19 feb 2013, 17:00

herj skrev:
Du och Peratt verkar ju definitivt ha haft problem med att han använder sig av ett alias och anklagade bland annat JH för att vara gesus om jag inte minns fel. Kan det vara så att ni tänker använda den riktiga identiteten till att skvka obehagloga mail till arbetsgivare igen?
Ja, det stämmer. Peratt fick mail från några tanter på Övernaturligt i Fokus där de sa att jag skulle vara Gesus. "Journalisten" Peratt går då på hörsägen och inte källkoll och outar mig som Gesus och drar bl a in min fru och barn. Ett litet snyggt "jag vet var du bor"-hot.

Gissar att någon oskyldig IGEN kommer smutskastas (förutom jag då) och dessa herrar som påstår sig avsky näthat visar hur de med hjälp av näthat kan smutskasta oliktänkande. De pallar inte få motstånd eller att någon ifrågasätter dem för då är det "näthat". Kolla bara Sasserssons näthatande påkommentarerna till Evans hotbrev till Gesus.

Det är fan trist att dessa herrar inte vill ta en rak och ren debatt utan smusslar och smyger och ljuger och hittar på för att tillintetgöra meningsmotståndare på allt annat än humanistiskt vis (har skrivit om detta tidigare på detta forum. De båda herrana har min mailadress, de vet vad jag heter, jag finns ni telefonkatalogen. Det är bara att ringa, men det gör de inte.

Detta näthat mot meningsmotståndare från Peratt och Sassersson måste få ett stopp.

EDIT: tog bort spekulationer jag hade.
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/
* Lyssna på podcasten RADIO HOUDI

Användarvisningsbild
Argsint

Inlägg av Argsint » tis 19 feb 2013, 19:49

Torbjörn S skrev:Herj, arbetsgivarna har redan markerat att deras stalking och kränkning av Terry Evans är oförenligt med arbetsplatsernas etiska policy. Det är etablerat genom att harmlösa mail-förfrågningar skickades.*snip*
Hm, herr Sassersson tycks ha dålig koll på arbetsrätten, trots att han tycker att han vet det mesta om allt.

Det finns mycket liten möjlighet för en arbetsgivare att agera när det gäller anställdas närvaro på sociala medier, om inte det som skrivs berör arbetsplatsen
eller relationen till arbetsgivaren. Därför är Sasserssons/Peratts mail till arbetsgivaren att betrakta som ett övergrepp. Nåja, det var väl ingen som
väntat sig något annat från dessa herrar.

De gånger arbetsgivare har avskedat anställda för privat bloggande/Facebookande har det blivit mycket dyrt för dem, och uppsägningen har fått formuleras
om som "personliga skäl" i stället för att hävda att den anställde brutit lojalitetsplikten. Eventuella "etiska policies" har ingen som helst rättslig betydelse.
Några exempel på fall som prövats rättsligt finns här: http://www.hrbloggen.se/category/katego ... arbetsratt

Är det en offentlig arbetsgivare är det ännu snävare ramar för arbetsgivarna, där väger oftast yttrandefriheten tyngre än lojalitetsplikten. Även om det gäller
förhållandena på arbetsplatsen. Med det handlar ju inte om något sådant i det här fallet.

Övergrepp/stalkning, som sagt var.
Ords 26:4 Svara icke dåren efter hans oförnuft, så att du icke själv bliver honom lik.

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » tis 19 feb 2013, 19:52

Argsint skrev:Det finns mycket liten möjlighet för en arbetsgivare att agera när det gäller anställdas närvaro på sociala medier, om inte det som skrivs berör arbetsplatsen
eller relationen till arbetsgivaren. Därför är Sasserssons/Peratts mail till arbetsgivaren att betrakta som ett övergrepp. Nåja, det var väl ingen som
väntat sig något annat från dessa herrar.
Åfan. Hur skulle jag gå tillväga för att polisanmäla Torbjörn Sassersson och Börje Peratt för att de för något år sedan kontaktade min arbetsgivare angående min egen medverkan i sociala medier?

Eller jag kanske inte behöver veta vad de exakta brottsrubriken skulle vara för att kontakta polisen? Eller du kanske menade lite mer generellt att det var ett övergrepp, snarare än direkt kriminellt. Jag störs ju inte av det, men med tanke på vilken osedvanligt lättretad person Torbjörn Sassersson är vore det väl på sin plats att testa hans respons på retning.
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Användarvisningsbild
Argsint

Inlägg av Argsint » tis 19 feb 2013, 20:00

piotrr skrev: Eller du kanske menade lite mer generellt att det var ett övergrepp, snarare än direkt kriminellt.
Ja, det är nog inte på den nivån att det rättsligt går att beivra. Men det är dålig stil.
piotrr skrev: Jag störs ju inte av det, men med tanke på vilken osedvanligt lättretad person Torbjörn Sassersson är vore det väl på sin plats att testa hans respons på retning.
Jag förstår inte den kommentaren.
Ords 26:4 Svara icke dåren efter hans oförnuft, så att du icke själv bliver honom lik.

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » tis 19 feb 2013, 20:06

Argsint skrev:Ja, det är nog inte på den nivån att det rättsligt går att beivra. Men det är dålig stil.
Det finns lagförslag mot stalkning, men det skulle också kräva en mycket högre intensitet för att nå upp till vad som det lagda förslaget klassar som brottsligt.
Argsint skrev:Jag förstår inte den kommentaren.
Omformulering: Då Sasser givit sig in i leken, får han leken tåla. Jag kände mig inte speciellt hotad av Sasserssons tilltag, men om det vore kriminellt hade jag inte haft något emot att kontakta polisen.
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

John Houdi

Re: Vill Gesus bli intervjuad för NewsVoice?

Inlägg av John Houdi » ons 20 feb 2013, 02:54

Ja, jag har funderat också på detta med Peratt/Sasserson och deras outningar av oskyldiga och om det är lagligt. Min fru t ex blev namngiven på Peratts blogg och mina barn fick läsa oerhört elaka saker som Peratt publicerat från mail från tanterna på Övernaturligt i Fokus.
Sassersson försöker t ex konstant kränka mig med allehanda näthat och lögner på olika kommentarsfält och är frustrerad över att jag, till skillnad från honom, håller en rak och ärlig linje och är konsekvent.

Har en hel del samlat material (bl a mailväxlingar, Webcitations etc) som skulle, om inte annat, kunna tillföra en annan trakasserad och förföljd skeptikers polisanmälan som bevis för att Peratt och Sassersson med sitt näthat, åsiktsregistrering och kartläggning trakasserar, kränker och förföljer meningsmotståndare och deras oskyldiga familjemedlemmar.
Givetvis med deras extrema form av "humanism".
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/
* Lyssna på podcasten RADIO HOUDI

Användarvisningsbild
herj

Re: Sv: Terry Evans - påstått medium eller påstådd psykolog?

Inlägg av herj » tor 21 feb 2013, 10:36

John Houdi skrev:
herj skrev:
Du och Peratt verkar ju definitivt ha haft problem med att han använder sig av ett alias och anklagade bland annat JH för att vara gesus om jag inte minns fel. Kan det vara så att ni tänker använda den riktiga identiteten till att skvka obehagloga mail till arbetsgivare igen?
Ja, det stämmer. Peratt fick mail från några tanter på Övernaturligt i Fokus där de sa att jag skulle vara Gesus. "Journalisten" Peratt går då på hörsägen och inte källkoll och outar mig som Gesus och drar bl a in min fru och barn. Ett litet snyggt "jag vet var du bor"-hot.

Gissar att någon oskyldig IGEN kommer smutskastas (förutom jag då) och dessa herrar som påstår sig avsky näthat visar hur de med hjälp av näthat kan smutskasta oliktänkande. De pallar inte få motstånd eller att någon ifrågasätter dem för då är det "näthat". Kolla bara Sasserssons näthatande påkommentarerna till Evans hotbrev till Gesus.

Det är fan trist att dessa herrar inte vill ta en rak och ren debatt utan smusslar och smyger och ljuger och hittar på för att tillintetgöra meningsmotståndare på allt annat än humanistiskt vis (har skrivit om detta tidigare på detta forum. De båda herrana har min mailadress, de vet vad jag heter, jag finns ni telefonkatalogen. Det är bara att ringa, men det gör de inte.

Detta näthat mot meningsmotståndare från Peratt och Sassersson måste få ett stopp.

EDIT: tog bort spekulationer jag hade.

Jag tror största problemet som jag stör mig på är just att man kontaktar arbetsgivare som inte har någonting med situationen att göra. Att dessutom hänga ut din familj är fruktansvärt lågt, men jag antar att man inte kan förvänta sig mer utav dessa herrar. För faktumet står ju fortfarande kvar i att skeptiker må vara bra på att kritisera. Men då kritiserar dem oftast också personers arbete som just tillhör det förvillande. Till exempel skulle jag inte se någon problematik i om Sasser och Peratt skulle kritisera dig om dem skulle tycka att du vore en dålig illusionist. Men här handlar det om ren smutskastning som nästan enligt mig gränsar till förtal.

Användarvisningsbild
herj

Inlägg av herj » tor 21 feb 2013, 10:41

Torbjörn S skrev:Herj, arbetsgivarna har redan markerat att deras stalking och kränkning av Terry Evans är oförenligt med arbetsplatsernas etiska policy. Det är etablerat genom att harmlösa mail-förfrågningar skickades.*snip* .
Fast Torbjörn är det verkligen stalking och kränkning vi talar om eller är det så att folk kommenterat en öppen sida på facebook? Som om jag inte missminner mig hade lagt upp kritiska artiklar om skeptiker från bland annat dig och din bulldog Peratt. Att det dessutom handlar om privata åsikter från personer i egenskap av privatperson är en annan sak. Hade jag varit du så hade jag faktiskt skämts då det är riktigt smutsiga och fula metoder ni använder er utav för att tysta kritiker. Att ni sedan startar en förening som ska företräda humanism är så fruktansvärt skrattretande så hälften vore nog. Tänk om tänk rätt Sasserson. Argumentera för din sak hederligt och sluta spela med fula maffiametoder.

Skriv svar