Terry Evans i ny blogg

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Låst
Användarvisningsbild
tiso

Terry Evans i ny blogg

Inlägg av tiso » tis 19 mar 2013, 17:53

Nu har charlatanen TE kommit ut med en ny blogg http://terryevansmedium.se/2013/03/stor ... erattelse/, förmodligen inspirerad av sina vapendragare Sassersson och Peratt. Det är lätt att känna igen "Perattsvamlet" när man läser TE:s yviga påståenden om näthat, mobbing och sabotage. Ibland blir det rent komiskt, t ex när TE med sin djupaste insikt säger att "Vetenskapen står ännu inför utmaningen att motbevisa andevärldens existens." Vow! :lol:

Ibland blir det också riktigt obehagligt, som t ex när TE försåtligt försöker koppla ihop fallet med den 13-åriga flickan i Kumla som begick självmord efter nätmobbing (där det nu börjar framkomma uppgifter om sexuellt utnyttjande) med min och andras rätt att i tal och skrift ifrågasätta och syna medier som inte bara i all enkelhet påstår att de pratar med döda människor, utan också går ut offentligt i olika medier för att ytterligare promota sin affärsverksamhet.

TE nämner också kort, och utan ytterligare förklaring, att han lämnat in en polisanmälan XD Ska bli intressant att höra mer om detta; mot vem/vilka, på vilka grunder osv...
Troende på ett liv före döden

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Re: Terry Evans i ny blogg

Inlägg av pwm » tis 19 mar 2013, 19:20

Terry Evans skrev:Sanning är ett individuellt val.

Vetenskapen står ännu inför utmaningen att motbevisa andevärldens existens.
:roll:

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » tis 19 mar 2013, 19:30

Bild
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » tis 19 mar 2013, 20:18

pwm skrev:
Terry Evans skrev:Sanning är ett individuellt val.

Vetenskapen står ännu inför utmaningen att motbevisa andevärldens existens.
:roll:
Terry Evans står fortfarande inför utmaningen att motbevisa alla som säger att andar aldrig pratar genom medium som tar betalt för sina tjänster. Det är en rätt utbredd uppfattning bland andetroende att andar som vill ta kontakt med sina efterlevande avskyr de som profiterar på dem.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Användarvisningsbild
calle555

Inlägg av calle555 » tis 19 mar 2013, 23:42

Terry Evans skrev:... attackerat min facebooksida “Terry Evans Vänner” ...
Hmm.

Jag tycker att "... reagerat när jag bad mina 5000+ Facebook-följare sprida starkt skeptiker-kritiska artiklar ..." hade varit en bättre beskrivning av vad som hände.

John Houdi

Inlägg av John Houdi » ons 20 mar 2013, 07:26

En intressant tråd att följa i sammanhanget är nog denna http://spiritualism.ifokus.se/discussio ... -vs-nathat
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/
* Lyssna på podcasten RADIO HOUDI

Användarvisningsbild
Ola

Inlägg av Ola » ons 20 mar 2013, 08:59

John Houdi skrev:En intressant tråd att följa i sammanhanget är nog denna http://spiritualism.ifokus.se/discussio ... -vs-nathat
Och denna: http://ifokus.ifokus.se/discussions/513 ... om-mobbing
You sit there and you thump your Bible, and you say your prayers,
and it didn't get you anywhere! Talk about your psalms, talk about John 3:16...
Austin 3:16 says I just whooped your ass!
- Stone Cold Steve Austin

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » ons 20 mar 2013, 09:02

401 / Rättigheter saknas

AccessDeniedError

Du har inte de rättigheter som krävs för att se sidan.
??
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
Ola

Inlägg av Ola » ons 20 mar 2013, 09:25

kipphebel3 skrev:
401 / Rättigheter saknas

AccessDeniedError

Du har inte de rättigheter som krävs för att se sidan.
??
Aha, det är en sida för moderatorer tydligen. Visste inte det. Sorry.
You sit there and you thump your Bible, and you say your prayers,
and it didn't get you anywhere! Talk about your psalms, talk about John 3:16...
Austin 3:16 says I just whooped your ass!
- Stone Cold Steve Austin

John Houdi

Inlägg av John Houdi » ons 20 mar 2013, 09:34

Jaha, det krävdes ju inte mycket att förstå vem som ligger bakom bloggen (och förmodligen texterna). Här en skärmdump från kommentarerna..
och VEM är inte admin så säg?

Bild

Innebär alltså den vanliga Sassersson-censuren på bloggen: Alla "jobbiga" kommentarer kommer censureras och bara de som höjer Evans till skyarna tas med (förutom någon "snäll" skeptisk vy för att visa "sin goda sida").

Någon som försökt skriva kommentarer där och fått igenom den? Tror de flesta skulle vara intresserade av Terry Evans hotmail till Gesus samt Calle555 länk ovan om hur det EGENTLIGEN gick till på Terry Evans FB-sida.
Att Sassersson skulle släppa igenom en sådan post skulle väl vara en önsketanke?
Framför allt kommer väl Sassersson att anse att varje skeptisk kommentar anses som "angrepp och attack från organiserade skeptiker".

Håhåjaja.
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/

Användarvisningsbild
calle555

Inlägg av calle555 » ons 20 mar 2013, 09:56

Användarvisningsbild
Gesus
Kontakt:

Inlägg av Gesus » ons 20 mar 2013, 11:14

Jag gillar Terrys - "Sanning är ett individuellt val."

Bara att välja sin egen sanning och sen är det bra med det, och ingen får säga emot :-]

och sen

"Min väg till mediumskapet startade när jag var 22 år gammal. Som medium tror jag på ett liv efter döden, vilket med enkla termer betyder att människans själ, efter att döden inträffat färdas till en annan dimension som för en spiritualist är känd som andevärlden. Vår tro är att dessa bortgångna själar kan kommunicera genom ett mediums sinne. Detta kallas mentalt mediumskap och det är mitt sätt att tro på Gud."

Visst är det underligt att Terry INTE VET om det finns ett liv efter döden utan bara TROR - han försörjer ju sig på att snacka med döda människor, enligt honom själv...

http://youtu.be/1vTnrJWwKto
En flöjt utan hål, är ingen flöjt!

Användarvisningsbild
tiso

Inlägg av tiso » ons 20 mar 2013, 11:16

John Houdi skrev:Jaha, det krävdes ju inte mycket att förstå vem som ligger bakom bloggen (och förmodligen texterna).
Nä, att det är Sassersson som står bakom bloggen var jag direkt helt övertygad om och gjorde därför inte ens ett försök att göra ett inlägg på herr Evans blogg när jag först läste den.

Sedan är jag heller inte det minsta intresserad av att debattera näthat med TE eller någon annan andepratare som bedriver kommersiella verksamheter där de tar betalt för påstådda förmågor som inte finns. Jag vill nämligen inte medverka till att spela på deras villkor; det är ju helt uppenbart att TE nu tar chansen, förmodligen ivrigt påhejad av Sassersson och Peratt, att flytta fokus från sitt bondfångeri, och de moraliska, etiska och juridiska frågor som hänger samman med detta, till helt andra frågeställningar där han hoppas slippa ifrågasättanden kring sina påstådda förmågor och sin affärsverksamhet.

Är det förresten bara jag som får lite obehagliga "sektvibbar" när man läser alla okritiska hyllningar till TE?

Användarvisningsbild
tiso

Inlägg av tiso » ons 20 mar 2013, 11:27

Gesus skrev:Jag gillar Terrys - "Sanning är ett individuellt val."

Bara att välja sin egen sanning och sen är det bra med det, och ingen får säga emot :-]
Jag tycker det är en kanonbra inställning, det betyder ju att också jag kan välja min sanning och den är att Terry Evans är en charlatan när han tar betalt för att utföra sina cold readingtrick under täckmanteln att han pratar med döda människor.
Gesus skrev:Vår tro är att dessa bortgångna själar kan kommunicera genom ett mediums sinne. Detta kallas mentalt mediumskap och det är mitt sätt att tro på Gud."[/i]

När jag läste den meningen började jag tänka att TE kanske öppnar för att skapa en liten religiös sekt? Det vore ju en kanonidé, då kan han börja argumentera utifrån religionsfriheten när han tar betalt för sitt bondfångeri :)

John Houdi

Inlägg av John Houdi » ons 20 mar 2013, 11:52

tiso skrev: Är det förresten bara jag som får lite obehagliga "sektvibbar" när man läser alla okritiska hyllningar till TE?
Nope.
tiso skrev:När jag läste den meningen började jag tänka att TE kanske öppnar för att skapa en liten religiös sekt? Det vore ju en kanonidé, då kan han börja argumentera utifrån religionsfriheten när han tar betalt för sitt bondfångeri
Ja, det är ju dit de försöker få det. Att det ska bli en religion så att de kan gömma sin verksamhet sig bakom religionsfrihet.
Det är ju därför Sassersson och Peratt startar en pseudo-humanistisk förening för att kunna försvara påstådda mediums verksamheter.

Låst