Terry Evans i ny blogg

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Låst
Användarvisningsbild
Vetinteallt

Re: Terry Evans i ny blogg

Inlägg av Vetinteallt » sön 13 okt 2013, 15:17

Jag bryr mig men är tvångsmässigt mörkrädd. Förnekar absolut inte att några kan få kontakt med något naturligt som inte ännu går att förklara och som kan vara svårt att bevisa, kanske på grund av att det som händer pågår slumpvis?!
Har själv haft några mysko upplevelser som uppträtt spontant. Och som helt normala vetenskapligt orienterade personer hållit med mig om att det var märkligt.
Tycker illa om att så många pseudovetare anklagar vänligt ställda frågande för att vara ointresserade. :P
Läste i tråden nyss och där skrevs det misstänksamt till 2 personer som nyfiket frågade om saker och att skeptiker är ovälkomna i det forumet. Helt sanslöst otrevligt att inte tåla ifrågasättande i en så pass obevisad fråga.
Ingen person finns på min ignorelista längre.
*folkbildning kan allvarligt skada dina fördomar*

Vilddjuret

Inlägg av Vilddjuret » sön 13 okt 2013, 18:23

Vilddjuret står på skeptikernas sida.
Vilddjuret letar och söker efter rätt skeptiker att berätta sin historia för.

John Houdi

Inlägg av John Houdi » sön 13 okt 2013, 18:32

Vilddjuret skrev:Vilddjuret står på skeptikernas sida.
Hur definierar du "rätt skeptiker"?
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/
* Lyssna på podcasten RADIO HOUDI

Vilddjuret

Inlägg av Vilddjuret » sön 13 okt 2013, 19:58

John Houdi skrev:
Om du från djupet av ditt hjärta ber Vilddjuret att dela med sig av sin kunskap om det övernaturliga
så har du definitivt placerat dig i kategorin "rätt skeptiker".

Vilddjuret sviker inte, till skillnad från Terry Evans.

Se till att jag får din E-mail skickad till min E-post så hör jag av mig om några dagar.

John Houdi

Inlägg av John Houdi » sön 13 okt 2013, 20:02

Vilddjuret skrev:
John Houdi skrev:
Om du från djupet av ditt hjärta ber Vilddjuret att dela med sig av sin kunskap om det övernaturliga
så har du definitivt placerat dig i kategorin "rätt skeptiker".

Vilddjuret sviker inte, till skillnad från Terry Evans.

Se till att jag får din E-mail skickad till min E-post så hör jag av mig om några dagar.
Well, du kan PM:a mig i stället om du anser att jag faller in i din definition...
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/
* Lyssna på podcasten RADIO HOUDI

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » sön 13 okt 2013, 20:03

Som telepat är jag inte i behov av någon e-postadress.

Användarvisningsbild
B Hellqvist

Inlägg av B Hellqvist » mån 14 okt 2013, 00:18

pwm skrev:Som telepat är jag inte i behov av någon e-postadress.
Telepatiskt PM skickat. Varför svarar du inte?
Reason is always a kind of brute force; those who appeal to the head rather than the heart, however pallid and polite, are necessarily men of violence. We speak of touching a man's heart, but we can do nothing to his head but hit it. Chesterton

Vilddjuret

Inlägg av Vilddjuret » mån 14 okt 2013, 04:31

Anledningen till att världen föredrar personer som Terry Evans är att man vill ha något som går att köpa för pengar.

Men Äkta Övernaturlig kraft är inte till salu-inte till något pris.

Det är någonting man ger bort till den som från djupet av sitt hjärta ber om det.

Det är därför skeptiker aldrig någonsin kommer att få se något annat billigt hokus pokus.

Ni har helt enkelt inte hjärta nog att ödmjukt be om något övernaturligt.

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » mån 14 okt 2013, 07:27

Vilddjuret skrev:Anledningen till att världen föredrar personer som Terry Evans är att man vill ha något som går att köpa för pengar.
Det är någonting man ger bort till den som från djupet av sitt hjärta ber om det.
Det är därför skeptiker aldrig någonsin kommer att få se något annat billigt hokus pokus.
Och jag har en helt äkta osynlig drake i mitt garage. Du får gärna komma och titta på den, men då måste du först visa att du är tillräckligt ödmjuk.
VETENSKAP: Ett sätt att komma underfund med saker och ting och sedan få dem att fungera. Vetenskapen förklarar det som händer runt omkring oss. Det gör även RELIGION, men vetenskapen är bättre eftersom den har begripligare ursäkter när den har fel. -Terry Pratchett, Vi flyger

Användarvisningsbild
B Hellqvist

Inlägg av B Hellqvist » mån 14 okt 2013, 07:54

Flabbergasted skrev:
Vilddjuret skrev:Anledningen till att världen föredrar personer som Terry Evans är att man vill ha något som går att köpa för pengar.
Och jag har en helt äkta osynlig drake i mitt garage. Du får gärna komma och titta på den, men då måste du först visa att du är tillräckligt ödmjuk.
Är det gratis att titta på den?
Reason is always a kind of brute force; those who appeal to the head rather than the heart, however pallid and polite, are necessarily men of violence. We speak of touching a man's heart, but we can do nothing to his head but hit it. Chesterton

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » mån 14 okt 2013, 14:56

Nu har du ju aldrig förklarat vilka övernaturliga förmågor du har. Det är nog inte så många som ber om hjälp från djupet av sitt hjärta om man inte alls vet vad du kan.

Men är kravet för att du ska bjuda på uppvisningen så att fönsterrutorna ryker, att man måste tro på dina förmågor från djupet av sitt hjärta?
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » mån 14 okt 2013, 16:16

B Hellqvist skrev:
Flabbergasted skrev:
Är det gratis att titta på den?
Japp, det är gratis att komma in och titta! Fast eftersom jag måste köpa mat till draken så tar jag en ynkligt liten utträdesavgift på 300 kr (drakmat är dyrt!).
VETENSKAP: Ett sätt att komma underfund med saker och ting och sedan få dem att fungera. Vetenskapen förklarar det som händer runt omkring oss. Det gör även RELIGION, men vetenskapen är bättre eftersom den har begripligare ursäkter när den har fel. -Terry Pratchett, Vi flyger

Användarvisningsbild
Tony

Inlägg av Tony » mån 14 okt 2013, 17:10

Vilddjuret skrev:Vilddjuret står på skeptikernas sida.
Du talar om dig själv i tredje person, vilket jag ser som ett klart tecken på att ha lösa skruvar. Så jag tror inte dina historier är så intressanta att höra.

Låst