Terry Evans i ny blogg

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Användarvisningsbild
Pär C

Re: Terry Evans i ny blogg

Inlägg av Pär C » ons 20 mar 2013, 18:42

Fruktansvärda 10 år Terry Evans. Han måste ha gråtit hela vägen till banken många gånger. Stackare.
There are several ways to argue with idiots. None of them works.

John Houdi

Inlägg av John Houdi » ons 20 mar 2013, 18:44

pwm skrev:Det var värst så bra han plötsligt behärskar svenska.
Ja, han har ju en hel stab med anställda (det går bra nu) och någon av dem översätter. Det skriver han också i bloggposten...
Senast redigerad av 1 John Houdi, redigerad totalt 0 gånger.
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/
* Lyssna på podcasten RADIO HOUDI

Användarvisningsbild
Anders G

Inlägg av Anders G » ons 20 mar 2013, 18:45

John Houdi skrev:
Ja, han har ju en hel stab med anställda (det går bra nu) och någon av de översätter. Det skriver han också i bloggposten...
Någon av DEM översätter.
They don't like it up'em, you know!

John Houdi

Inlägg av John Houdi » ons 20 mar 2013, 19:00

Anders G skrev:
John Houdi skrev:
Ja, han har ju en hel stab med anställda (det går bra nu) och någon av de översätter. Det skriver han också i bloggposten...
Någon av DEM översätter.
Sorry, Ett M föll bort när jag skrev på iPad. Korrekt iakttagelse och ändrat nu. Stjärna i boken till dig.
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/

Jörgen Bengtsson
Kontakt:

Inlägg av Jörgen Bengtsson » ons 20 mar 2013, 19:14

Them.... 8-)
Medlem i lokalavdelningen VoF-Trestad
(Vänersborg-Trollhättan-Uddevalla)

John Houdi

Inlägg av John Houdi » ons 20 mar 2013, 19:20

Måste säga att det är intressant att läsa i tråden om Terry Evans bloggpost på Spiritualism iFokus. Här nämner flera paranormalister att de är utsatta för "trakasserier, näthat, mobbing" etc från skeptiker. Flera undrar i tråden var de kan läsa om dessa "trakasserier" men, konstigt nog, verkar det tyvärr inte finnas så lätt tillgängligt TROTS att skeptiker "hela tiden trakasserar alla 'troende' över allt på nätet".

Konstigt...

http://spiritualism.ifokus.se/discussio ... -vs-nathat

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » ons 20 mar 2013, 19:27

"hela tiden trakasserar alla 'troende' över allt på nätet".
Dvs:
Marina Szöges: "Homeopati kan bota cancer"
Jag: "Har du bevis för det"
Marina Szöges: "Typiskt er skeptiker att bara trakassera, riva ned och förstöra!"
Senast redigerad av 1 kipphebel3, redigerad totalt 0 gånger.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
Ola

Inlägg av Ola » ons 20 mar 2013, 19:42

Tydligt är att både Terry och Jane utnyttjar näthatsdebatten för att få till ett klimat där man inte får granska eller kritisera deras affärsverksamhet. Tragiskt och cyniskt, men ganska naturligt.
You sit there and you thump your Bible, and you say your prayers,
and it didn't get you anywhere! Talk about your psalms, talk about John 3:16...
Austin 3:16 says I just whooped your ass!
- Stone Cold Steve Austin

Användarvisningsbild
tiso

Inlägg av tiso » ons 20 mar 2013, 20:37

Ola skrev:Tydligt är att både Terry och Jane utnyttjar näthatsdebatten för att få till ett klimat där man inte får granska eller kritisera deras affärsverksamhet.
Just det, det är precis det jag tror att hela den här s k näthatsdebatten handlar om från de troendes sida. Det är kanske ingen slump att det är just herr Evans som är den förste av de mer kända andepratarna som med hull och hår ger sig in näthatardebatten - han är väl förmodligen den som har mest att vinna på att strålkastarljuset riktas bort från frågeställningar om cold reading förklädd till andeprat. Och jag bara säger; gå inte in i den fällan, utan fortsätt istället att kritiskt granska och ifrågasätta deras cyniska affärverksamhet.
Troende på ett liv före döden

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » ons 20 mar 2013, 20:40

skeptiskelars skrev:Lider de av sömnrubbningar ?
Har de lärt sig klockan ?

Kollade "tidslinjen" för kommentarerna till TE:s sida.
TE:s snyftinlägg är upplagt 19 mars.
Det måste ha skett nästan direkt efter midnatt och det ser nästan ut som om hans anhängare har suttit och väntat på det. (Eller har möjligen någon "administratör" suttit och knåpat ihop inlägg hela natten)
Av 58 kommentarer har 21 avgivits mellan kl 01:00 och 06:00 (Se tabell nedan)
Finns det nån språkvetare som kan analysera innehållet i dem. Jag har bara skummat dem, men fick en känsla av att de flesta följer en färdigskriven mall med mycket små variationer mellan de enstaka kommentarern.
Om nån kan spara undan sidan (jag vet inte hur man gör, kan bara göra skurmdumpar i Word) så vore det kul. TE:s "Admin" brukar vara angelägen om att städa upp efter sina fadäser.

Redan 01:47 (när TE:s text är högst 1 tim och 47 min gammal) kommer den första kommentaren.
Därefter kommer de följande kommentarerna:
01:58
02:01
02:09
02:22
02:28
02:44
02:51
03:11
03:17
03:44 (med ett svar fr TE kl 04:14)
05:00
05:08
05:09
05:33
06:32
07:16
07:21
07:24
07:26
07:29
07:31
07:38
07:44
07:46
08:02
08:24
08:41
08:52
08:56
09:10
09:14
09:21
09:25
09:40
09:54
10:00
10:04
10:35 Går T.Sassersson in med en hyllningskommentar till TE, och det är väl signalen till anhängarna om att "Nu jävlar har vi allt fått stöd för vårt synsätt. Därefter kommer en kommentar kl:
12:22, DEN 20 MARS innan det blir helt tyst
Sedan är det tyst till 01:34 på natten DEN 20 MARS, klockan har nu gått baklänges c:a ett halvt dygn. Så kommer det flera kommentarer:
01:43
02:41
04:01
06:52
fram till det sista kl 12:24 idag 20 mars.
Vi underskattar nog deras klärvoajanta förmågor. När den där pajasen, som avslöjats med en drös av trollkonton, startade sin värvartråd till Newsvoice i Flashback var klockan 22. 52 den 21 januari. Samma dag som Sassersson reggade sitt konto, som han är öppen med att han ligger bakom. Det tog bara en dryg timme, 00.04 innan Sasser svarade och tackade för berömmet och bidrog med sin CV.

Detta trots att trådskaparen påstod att han inte känner Sassersson och rätt nyligt upptäckt hans storhet.

Sanslös slump, eller telepatiskt budskap att just ikväll ska en beundrare starta en tråd i Flashback?
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » ons 20 mar 2013, 20:53

Ola skrev:Tydligt är att både Terry och Jane utnyttjar näthatsdebatten för att få till ett klimat där man inte får granska eller kritisera deras affärsverksamhet. Tragiskt och cyniskt, men ganska naturligt.
Så verkar det absolut. Tragiskt och cyniskt, ja, men hur naturligt är det att utnyttja den stackars Kumlaflickans sorgliga öde för sina egna syften?

Användarvisningsbild
tiso

Inlägg av tiso » ons 20 mar 2013, 20:54

John Houdi skrev: Givetvis nämns jag och gärna med "trollerikonstnär John Houdi" som titel. Lustigt att han inte skriver ut titlarna på alla andra han nämner? Har det kanske med ett försök att förminska mig inför andra?
Det som är extra lustigt med detta är ju att Sassersson inte inser att du och Terry Evans egentligen är i samma bransch, nämligen underhållningsbranschen :smile2:
Troende på ett liv före döden

Användarvisningsbild
Ola

Inlägg av Ola » ons 20 mar 2013, 21:01

pwm skrev:
Ola skrev:Tydligt är att både Terry och Jane utnyttjar näthatsdebatten för att få till ett klimat där man inte får granska eller kritisera deras affärsverksamhet. Tragiskt och cyniskt, men ganska naturligt.
Så verkar det absolut. Tragiskt och cyniskt, ja, men hur naturligt är det att utnyttja den stackars Kumlaflickans sorgliga öde för sina egna syften?
Naturlig följd av deras övriga verksamhet och åsikter menar jag. Till viss del är det nog till och med uppriktigt, men ser sig själv som så jäkla god och hjälpsam och när man då blir granskad och kritiserad så stramar offerkoftan åt hårdare än tvångströjorna på Säter...
Att jämföra sig själv med värnlösa flickor som begått självmord efter trakasserier av en nätpedofil verkar dock vara over the top till och med för andra paranormalister om jag tolkas signaler rätt.
You sit there and you thump your Bible, and you say your prayers,
and it didn't get you anywhere! Talk about your psalms, talk about John 3:16...
Austin 3:16 says I just whooped your ass!
- Stone Cold Steve Austin

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » ons 20 mar 2013, 21:04

Jag förstod vad du menade, men tog tillfället i akt och skrev av mig lite frustration.

edt: jag ska väl be om ursäkt också. Det var dumt av mig att utnyttja ditt inlägg för att skriva av mig det där. Förlåt.
Senast redigerad av 1 pwm, redigerad totalt 0 gånger.

John Houdi

Inlägg av John Houdi » ons 20 mar 2013, 21:07

tiso skrev:
John Houdi skrev: Givetvis nämns jag och gärna med "trollerikonstnär John Houdi" som titel. Lustigt att han inte skriver ut titlarna på alla andra han nämner? Har det kanske med ett försök att förminska mig inför andra?
Det som är extra lustigt med detta är ju att Sassersson inte inser att du och Terry Evans egentligen är i samma bransch, nämligen underhållningsbranschen :smile2:
Möjligt. Annars så är ju detta - och Börje Peratts flera bloggar - bara ett sätt för Sassersson att förstöra mitt rykte på nätet. De korspostar mitt namn för att det ska komma högt upp på Googles sökranking i egenskap att smutskasta mig. Inget annat.

Då de inte får tag i varken Garvarn eller Gesus, och den enda skeptiker som utmanat dem som de fått tag i är hotad till tystnad, så fins väl bara jag kvar att attackera.
Sassersson har ju en sajt o rykteshantering så han vet mycket väl hur man gör för att smutskasta någon så att det syns på sökmotorer.

Låst