Terry Evans i ny blogg

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Användarvisningsbild
Gesus
Kontakt:

Re: Terry Evans i ny blogg

Inlägg av Gesus » ons 20 mar 2013, 21:22

skeptiskelars skrev:Lider de av sömnrubbningar ?
Har de lärt sig klockan ?

Kollade "tidslinjen" för kommentarerna till TE:s sida.
TE:s snyftinlägg är upplagt 19 mars.
Det måste ha skett nästan direkt efter midnatt och det ser nästan ut som om hans anhängare har suttit och väntat på det. (Eller har möjligen någon "administratör" suttit och knåpat ihop inlägg hela natten)
Av 58 kommentarer har 21 avgivits mellan kl 01:00 och 06:00 (Se tabell nedan)
Finns det nån språkvetare som kan analysera innehållet i dem. Jag har bara skummat dem, men fick en känsla av att de flesta följer en färdigskriven mall med mycket små variationer mellan de enstaka kommentarern.
Om nån kan spara undan sidan (jag vet inte hur man gör, kan bara göra skurmdumpar i Word) så vore det kul. TE:s "Admin" brukar vara angelägen om att städa upp efter sina fadäser.

Redan 01:47 (när TE:s text är högst 1 tim och 47 min gammal) kommer den första kommentaren.
Därefter kommer de följande kommentarerna:
01:58
02:01
02:09
02:22
02:28
02:44
02:51
03:11
03:17
03:44 (med ett svar fr TE kl 04:14)
05:00
05:08
05:09
05:33
06:32
07:16
07:21
07:24
07:26
07:29
07:31
07:38
07:44
07:46
08:02
08:24
08:41
08:52
08:56
09:10
09:14
09:21
09:25
09:40
09:54
10:00
10:04
10:35 Går T.Sassersson in med en hyllningskommentar till TE, och det är väl signalen till anhängarna om att "Nu jävlar har vi allt fått stöd för vårt synsätt. Därefter kommer en kommentar kl:
12:22, DEN 20 MARS innan det blir helt tyst
Sedan är det tyst till 01:34 på natten DEN 20 MARS, klockan har nu gått baklänges c:a ett halvt dygn. Så kommer det flera kommentarer:
01:43
02:41
04:01
06:52
fram till det sista kl 12:24 idag 20 mars.
Jag har lagt märke till att, oftast dom första, kommentaerna och dom som kommenterar är - bara ett förnamn + skriver förnamnet i kommentaren också - vilket väl är ganska ovanligt (?) Dessa inlägg är alltid likadana och av typen "bra skrivet" osv...

Dom har ju också "Ruben" och ett helt gäng sådana en-namnskommenterare - med typ lika retorik som Peratt/Sassersson själv.

Tycker mig lagt märke till just det fenomen på "deras" bloggar, siter och på tex Rejta och andra siter som man kan ge omdöme på

Är jag kanske lite konspiratorisk :-]
En flöjt utan hål, är ingen flöjt!

Användarvisningsbild
Ola

Inlägg av Ola » ons 20 mar 2013, 21:41

pwm skrev:Förlåt.
Tog inte illa upp, att bli fly förbannad är i sammanhanget obligatorisk.
You sit there and you thump your Bible, and you say your prayers,
and it didn't get you anywhere! Talk about your psalms, talk about John 3:16...
Austin 3:16 says I just whooped your ass!
- Stone Cold Steve Austin

John Houdi

Inlägg av John Houdi » ons 20 mar 2013, 21:55

Gesus skrev: Dom har ju också "Ruben" och ett helt gäng sådana en-namnskommenterare - med typ lika retorik som Peratt/Sassersson själv.
Ruben är förvisso en "riktig" person. Han är superwoo och håller med alla som inte håller med skeptiker.
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/
* Lyssna på podcasten RADIO HOUDI

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » tor 21 mar 2013, 01:34

skeptiskelars skrev:Kollade "tidslinjen" för kommentarerna till TE:s sida...
Antagligen är det resultatet av ett massmail efter att bloggen publicerades, inget konstigt.

Användarvisningsbild
Gambit

Inlägg av Gambit » tor 21 mar 2013, 09:25

Hur många är vi uppe i som har utnyttjat näthats-debatten för sina egna syften, utan att ens ha något exempel på hur man blivit näthatad?
- Börje Peratt
- Jane Lyzell
- Lena Krantz
- Terry Evans

Är det nån mer? Fantastiskt smaklöst, men väldigt väntat...

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » tor 21 mar 2013, 09:29

Antagligen är det resultatet av ett massmail efter att bloggen publicerades, inget konstigt
Kan man inter "prenumerera" på bloggen via epost eller RSS?
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

John Houdi

Inlägg av John Houdi » tor 21 mar 2013, 09:37

Och DÄR låstes tråden på Övernaturligt iFokus. Här gäller det att sopa undan kritik mot sin ledare så fort det bara går...

Lustigt att tråden låstes direkt efter att Joppo skrev:
"Vågar man fråga vad ni andligt troende i denna tråd har för åsikt om Terry? Har han kontakt med andevärlden eller använder han sig av cold reading och barnumuttalanden?
Det skulle vara intressant att veta. "

EDIT: Tråden öppnades plötsligt igen.
Senast redigerad av 1 John Houdi, redigerad totalt 0 gånger.
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/

John Houdi

Inlägg av John Houdi » tor 21 mar 2013, 10:02

Får att vara en sådan "viktig och stor" blogg så förvånas man över så få kommentarer som kommer in.

Nåväl, Sassersson svarar själv på en bra fråga från Tom Ore:

Bild

Jag förstår inte varför Sassersson och hans svänggäng FORTFARANDE har den felaktiga uppfattningen att skeptikers största uppgift är att "hindra folk att tro på vad de vill".

Mig veterligen så känner jag inte en skeptiker som inte anser att folk får tro på precis vad de vill så länge de inte skadar eller bedrar någon eller kostar skattepengar.

Vad Sassersson och Peratt m fl vill göra är att ta bort rätten att ifrågasätta påståenden som paranormalister gör (vilket är lysande om man håller på med t ex ljusskygg verksamhet).
Undrar vad detta kallas för i länder där man t ex inte får ifrågasätta politikerna och deras politiska beslut?
Är det dit "humanismen" Sassersson & Peratt siktar på med sitt Humaniskm och Kunskap?

Användarvisningsbild
calle555

Inlägg av calle555 » tor 21 mar 2013, 10:23

Gränsen är kanske inte alltid knivskarp, men som flera i tråden redan antytt:
Jörgen Gustafsson skrev:Det är därför mycket viktigare att diskutera sak i stället för person.
( Detta är inte riktat till någon speciell, men jag tänkte tanken flera gånger när jag tittade igenom vad som skrivits här och på andra ställen. :| )

Användarvisningsbild
tiso

Inlägg av tiso » tor 21 mar 2013, 12:18

John Houdi skrev:Jag förstår inte varför Sassersson och hans svänggäng FORTFARANDE har den felaktiga uppfattningen att skeptikers största uppgift är att "hindra folk att tro på vad de vill".
Enkelt: när argumenten tryter, tar man till halmgubben.
Troende på ett liv före döden

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » tor 21 mar 2013, 12:25

Mig veterligen så känner jag inte en skeptiker som inte anser att folk får tro på precis vad de vill så länge de inte skadar eller bedrar någon eller kostar skattepengar.
Precis. En domstol i USA har klart fastslagit att man inte får "tro" hur man vill:
Three 'psychics' admit fraud; alleged ringleader still going to trial
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
Gesus
Kontakt:

Inlägg av Gesus » tor 21 mar 2013, 12:50

ulltand skrev:
skeptiskelars skrev:Kollade "tidslinjen" för kommentarerna till TE:s sida...
Antagligen är det resultatet av ett massmail efter att bloggen publicerades, inget konstigt.
Kan det vara att alla kommentarer måste godkännas och Sassersson satt sig och gjort det och sen skrivit sitt eget..?
En flöjt utan hål, är ingen flöjt!

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » tor 21 mar 2013, 13:17

Ulltands och Gesus`s antaganden stämmer nog. Stackars Tobbe har fått sitta och censurera kommentarer hela natten.
Det har varit så mycket Gesus på sistone att jag börjat se spöken mitt på ljusa dan.

John Houdi

Inlägg av John Houdi » tor 21 mar 2013, 15:13

NU, däremot, stängde Jane Lyzell tråden på Spiritualism iFokus.
Först, givetvis, radades poster där flera frågade efter belägg för allt "näthat, mobbing, trakasserier" som hon påstår att skeptiker utsatt henne för i 10 år.

Avslutande texten går till historien (mina understrykningar):
Jane Lyzell skrev:Ok jag stänger tråden nu - då den invaderats av skeptiker - vi diskuterar utifrån vår spiritualistiska tro och tråden var ämnad för våra medlemmar- Det verkar inte funka då skeptikerna fullständigt spammar tråden och våra egna medlemmar inte vågar skriva - rekomenderar er skeptiker att fortsätta er skeptiska kampanj på erat eget forum.Där ni kan säga vad ni vill o

//Jane
"Invasionen" var alltså jag och två andra skeptiker som diskuterade trådens ämne...

Vad säger man? Jo: Ljus och kärlek!

John Houdi

Inlägg av John Houdi » tor 21 mar 2013, 15:56

Oj, fick en kommentar från Sassers blogg.
Jag ger mig. NU förstår jag varför man inte kan testa paranormalitet :banghead:
Janne says:
Andevärlden låter sig inte vetenskapligt analyseras, då vi försöker oss på det så drar den sig tillbaka. Det är bara med ett öppet sinne man kan närma sig den och då som den visar sig.

Låst