Terry Evans i ny blogg

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Låst
Användarvisningsbild
kipphebel3

Re: Terry Evans i ny blogg

Inlägg av kipphebel3 » tor 21 mar 2013, 16:16

Är det samma "Janne" som brukar förekomma på Dagens Homeopati och Robert Hahns blogg?
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
Petter

Inlägg av Petter » tor 21 mar 2013, 18:17

Slaskade lite ordvitsar (OT).

Användarvisningsbild
wmadoss

Inlägg av wmadoss » fre 22 mar 2013, 00:40

John Houdi skrev:Oj, fick en kommentar från Sassers blogg.
Jag ger mig. NU förstår jag varför man inte kan testa paranormalitet :banghead:
Janne says:
Andevärlden låter sig inte vetenskapligt analyseras, då vi försöker oss på det så drar den sig tillbaka. Det är bara med ett öppet sinne man kan närma sig den och då som den visar sig.
Ok men när det vankas pengar (för deras budbärare) och vaga gissningar till var man glömt nycklarna eller att dina släktingar älskar dig och att allt är bra då är andarna helt plötsligt "PÅ" igen.
Tycker det borde vara tvärtom iofs men det är jag det.
To Dawkins - Does that mean there may be a god?, Dawkins - There may be a leprechaun

“Reason is not automatic. Those who deny it cannot be conquered by it. Do not count on them. Leave them alone.”

Marina Szöges

Inlägg av Marina Szöges » fre 22 mar 2013, 15:12

kipphebel3 skrev:
Marina Szöges: "Homeopati kan bota cancer"
Jag: "Har du bevis för det"
Marina Szöges: "Typiskt er skeptiker att bara trakassera, riva ned och förstöra!"
@Kipphebel, du påstår att jag har sagt dettta, men jag undrar, var någonstans finns denna dialog, som du citerar här ovan? Jag känner inte igen den.

Och till övriga skeptiker vill jag tillägga; jag vill enbart ha ett svar av Kipphebel och inte en diskussion om homeopati.
Läs mer om homeopati här: http://dagenshomeopati.se/

John Houdi

Inlägg av John Houdi » fre 22 mar 2013, 18:50

Marina Szöges skrev:
Och till övriga skeptiker vill jag tillägga; jag vill enbart ha ett svar av Kipphebel och inte en diskussion om homeopati.
Det är lugnt. Finns ingenting att diskutera om homeopati. Jag är ju illusionist till yrket och känner igen illusioner.
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/
* Lyssna på podcasten RADIO HOUDI

Anders69

Inlägg av Anders69 » fre 22 mar 2013, 19:12

kipphebel3 skrev:Är det samma "Janne" som brukar förekomma på Dagens Homeopati och Robert Hahns blogg?
Den Janne som skriver i Marinas forum heter inte Lyzell i efternamn.

Anders69

Inlägg av Anders69 » fre 22 mar 2013, 19:15

Marina Szöges skrev:
kipphebel3 skrev:
Marina Szöges: "Homeopati kan bota cancer"
Jag: "Har du bevis för det"
Marina Szöges: "Typiskt er skeptiker att bara trakassera, riva ned och förstöra!"
@Kipphebel, du påstår att jag har sagt dettta, men jag undrar, var någonstans finns denna dialog, som du citerar här ovan? Jag känner inte igen den.

Marina! Brukar du komma ihåg vad du skriver?

Anders69

Inlägg av Anders69 » fre 22 mar 2013, 19:21

Anders69 skrev:
kipphebel3 skrev:Är det samma "Janne" som brukar förekomma på Dagens Homeopati och Robert Hahns blogg?
Den Janne som skriver i Marinas forum heter inte Lyzell i efternamn.

http://newsvoice.se/2013/01/23/janne-fo ... -och-sjal/

John Houdi

Inlägg av John Houdi » sön 24 mar 2013, 13:18

Jane Lyzell öppnade en ny tråd på Spiritualism iFokus med Terry Evans andra offerkoftapost. Jag svarade med att lägga in Gesus svar. Vi får se hur många sekunder det är kvar (de är ju så ÖPPNA de kära påfåglarna):

http://www.webcitation.org/6FMDnXmaL
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/

John Houdi

Inlägg av John Houdi » sön 24 mar 2013, 15:12

John Houdi skrev:Jane Lyzell öppnade en ny tråd på Spiritualism iFokus med Terry Evans andra offerkoftapost. Jag svarade med att lägga in Gesus svar. Vi får se hur många sekunder det är kvar (de är ju så ÖPPNA de kära påfåglarna):

http://www.webcitation.org/6FMDnXmaL
Som sagt... Att texten står kvar gick inte för sig. Skygglappar på och sopa allt man kan under mattan. KÄMPA för att skydda Terry. LOL!
Not. Inlägget redigerat 17 minuter senare
Medlemmar är säkert intresserade och kan då gå in på forumet: Skepticism iFokus för att läsa om den andra sidans version och samtidigt ställa frågor om de vill.
//Hellas, Medarbetare

Användarvisningsbild
Gesus
Kontakt:

Inlägg av Gesus » tis 26 mar 2013, 22:20

Ser att Terry Evans har lite problem med mailen han skickade till mig :-]

"Även jag har åsikter om saker och ting, men jag har aldrig lagt upp dem på internet på ett fientligt eller negativt sätt för att såra någon. Ett e-mail som jag, med goda intentioner skickade till en av skeptikerna lades däremot upp på nätet av honom själv för att främja hans egen propagandakampanj." _ Terry Evans

Så han menar att JAG lagt upp hans sjuka mail på ett fientligt och negativt sätt, mailet som han skickade med "med goda intentioner"..?

Tror minsann Bedragaren Terry Evans börjar få kalla fötter och måste ut och försvara sitt hittepå - hmmm... går det inte att bara hålla sig undan längre, börjar det bli för mycket bevis mot honom ;-]

Tja läs själv och bedöm här - http://wp.me/pZ3jN-35f

Men kom ihåg, Terry har gjort detta med "goda intentioner" och JAG har lagt ut det på ett fientligt och negativt sätt!
En flöjt utan hål, är ingen flöjt!

Användarvisningsbild
Gesus
Kontakt:

Inlägg av Gesus » tis 26 mar 2013, 22:22

Liten sammanfattning av Terry Evans mail som han skickade till mig "med goda intentioner"

du är socialt och känslomässigt inkompetent – du visar tydliga tecken på paranoia – rädsla för konspiration – En liten pojke som desperat ville bli hörd och sedd – Detta är enda sättet för dig att nära dina narcissitiska drag – Genom detta beteende förnekar du ilskan, bitterheten – hör … kacklet från din inre demon – Jag ger verkligen din existens mening – Den inre demonen som styr så stor del av ditt liv kommer en dag att förgöra dig – Den besatthet som du har av mig är osund och extrem. – Det är tydligt att denna besatthet har börjat ta dig över en gräns av normal och förnuftig rationalitet – Till slut kommer du att implodera och få ett slags nervöst sammanbrott eller till och med gå in i psykos – Detta kommer i slutändan ha en traumatisk effekt på din familj – Stegvis kommer människor börja lämna ditt liv – Jag behöver inte göra någonting för att skada dig – din strävan efter att bli ökänd – Vilka planer du och din flock av hyenor än har, när ni nu samlas – visar än en gång din arrogans och din brist på respekt. – anständiga människors reaktioner mot dig Människor från alla samhällsskikt. – Du är iakttagen – För mig behöver du inte vara rädd – mitt syfte är inte att förödmjuka dig eller att använda smutsiga metoder. – Du är ett internetspöke och jag har tänkt driva ut dig – Jag studerar även dig väldigt noga – du är moraliskt korrumperad och inte går att lita på.

Undrar om det får vara kvar om jag lägger det i kommentarerna på hans blogg, det är ju han själv som skrivit det ;-]
En flöjt utan hål, är ingen flöjt!

Användarvisningsbild
Jonas_R

Inlägg av Jonas_R » ons 27 mar 2013, 08:34

Det vore rätt lustigt om han såg sig tvungen att censuerera sig själv XD
There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance - Ali

John Houdi

Inlägg av John Houdi » ons 27 mar 2013, 08:46

Gesus skrev:

Undrar om det får vara kvar om jag lägger det i kommentarerna på hans blogg, det är ju han själv som skrivit det ;-]
Tycker att det skulle vara ett ypperligt sätt att markera allvaret i Terrys mail till dig. Som Jonas_R skriver så skulle han (eller Sassersson då) ju inte kunna censurera sin egna skrivna text?
Glöm bara inte ta en skärmdump. Den kommer nog försvinna på sekunder. Det är visst ok för woowoos att hata och mobba enligt många av dem själva...

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » ons 27 mar 2013, 10:00

Terry Evans skrev:Ett e-mail som jag, med goda intentioner skickade till en av skeptikerna lades däremot upp på nätet av honom själv för att främja hans egen propagandakampanj.

Låst