Torbjörn Sassersson & Newsvoice

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Användarvisningsbild
ttias

Re: Newsvoice

Inlägg av ttias » fre 18 okt 2013, 23:32

Jonas K skrev: 1) Kan man känna hur nanopartiklar tränger igenom slemhinnorna?
Kanske inte direkt i varje enskilt fall, men i någon generell betydelse borde man ju göra det. Det är ju typ så kroppen fungerar. Nanopartiklar tränger sig in genom slemhinnor och membran och orsakar en massa kul reaktioner. En del frätande gaser känns väl direkt när de irriterar vävnaden i slemhinnor.
Med ett leende på läpparna och foliehatten på sned.

Användarvisningsbild
Hexmaster
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » lör 19 okt 2013, 18:28

devadatta skrev:Redaktörens dikt om kanelbullen passar väl in i sammanhanget subjektiva symptom:
:shock: Det där hade räknats som ärekränkning om han inte faktiskt hade skrivit det. Söte Lesus.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » tor 24 okt 2013, 16:02

Här är en skojig artikel om Osher center.

http://newsvoice.se/2013/10/24/osher-ce ... sjukdomar/
Stackars Tobbe får inte överklaga beslutet att hindra honom från att rota i KI:s bokföring.
Det kan bara Barbro Osher göra.
Så läget just nu i denna oerhört viktiga fråga är; enligt NV:s artikel:
Mottagaren av en gåva -KI- är nöjd och glad.
Givaren av gåvan -Barbro Osher- är nöjd och glad.
Bara Tobbe är sur.

Jag noterar åxå att Marcus Birro (pånyttfödd kristen, väldigt kristen tom) har fått skriva på NV.

http://newsvoice.se/2013/10/08/marcus-b ... lanostern/
Herr Birro är hårt engagerad i Livets Ordblaskan Världen Idag, som krönikör och bloggare, han driver även en podd tillsammans m Världen Idag:s chefredaktör. Undrar vad Ulf Ekman tycker om att hans medarbetare skriver i tomtar-och-troll-nättidningar. Kanske bara en tidsfråga innan Birro på sin blogg ber om ursäkt för sitt dåliga omdöme att skriva på NV. Tihi.

De senaste månaderna har jag fått en känsla av att Tobbe har börjat släppa fram kritik i kommentarfältet. Visserligen väldigt väl filtrerad och eventuellt skriven av fejk-personer. Nån mer som har den känslan.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » tor 24 okt 2013, 16:31

Mottagaren av en gåva -KI- är nöjd och glad.
Givaren av gåvan -Barbro Osher- är nöjd och glad.
Bara Tobbe är sur.
Allt är således i sin ordning :)
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Ergo Sum

Inlägg av Ergo Sum » tor 24 okt 2013, 17:38

skeptiskelars skrev:Jag noterar åxå att Marcus Birro (pånyttfödd kristen, väldigt kristen tom) har fått skriva på NV.

http://newsvoice.se/2013/10/08/marcus-b ... lanostern/
Jag blev aldrig riktigt på det klara med vad som är värst. Är det att kristna förföljs, eller är det att det är muslimer som gör det?
Ockhams rakkniv alltid till hands.

Användarvisningsbild
Jonas K
Kontakt:

Inlägg av Jonas K » fre 25 okt 2013, 11:49

Anders69 skrev:Jag läste någon stans att Lennart Ekdal gillade Newsvoice.

http://www.s-bloggar.se/p/vzd3x/newsvoi ... d-i-bruset

Men jag har inte lyckats få det bekräftat.
Jag tror du missförstått länken. Det är Nina Drakfors som gillar Newsvoice. Inläggets första etikett är "Lennart Ekdal" och därför kan det se ut som om det är han som skrivit under på inlägget.
Läs min diverseblogg om konspirationsteorier, obskyra ideologier, nyandlighet, religiös extremism mm

Användarvisningsbild
Jonas K
Kontakt:

Inlägg av Jonas K » fre 25 okt 2013, 11:52

skeptiskelars skrev:De senaste månaderna har jag fått en känsla av att Tobbe har börjat släppa fram kritik i kommentarfältet. Visserligen väldigt väl filtrerad och eventuellt skriven av fejk-personer. Nån mer som har den känslan.
Min känsla är att han ganska länge släppt fram kritiska kommentarer. Han har väl helt enkelt insett att han vinner på det. En erfarenhet han kanske skulle ta med sig till Humanism & Kunskaps forum.
Läs min diverseblogg om konspirationsteorier, obskyra ideologier, nyandlighet, religiös extremism mm

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » fre 25 okt 2013, 12:22

Han har väl helt enkelt insett att han vinner på det
Suck, tänk om Dagens Hopeopati och Vaccin.me skulle inse det. Å andra sidan är det ganska bra att de är så uppenbart enögda - då tar ingen dem på allvar.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » sön 27 okt 2013, 14:49

Peratt har uppdaterat sin artikel om vandalism på Wikipedia. Vet inte vad som är nytt i den, men jag tyckte höjdpunkten var diskussionen om huruvida VoF & Humanisterna uppnår relevans, speciellt fiskandet efter medlemsregistren.

Faktum är att jag kan tacka Peratt för att han tog upp det eftersom jag nu fick se att Wikipedia har en absurd tumregel om att föreningar bör ha haft löpande aktivitet i 65 år för att vara med.
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!

Användarvisningsbild
Hexmaster
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » sön 27 okt 2013, 14:59

devadatta skrev:jag nu fick se att Wikipedia har en absurd tumregel om att föreningar bör ha haft löpande aktivitet i 65 år för att vara med
Jag håller med om att tumregeln är absurd men det är ett kriterium av flera, där det räcker att ett är uppfyllt.
Ideella organisationer och föreningar
En organisation eller en förening är relevant eller har encyklopediskt värde om den uppfyller något av följande kriterier:
  • den har någon form av verksamhet av tillräckligt betydande nivå utanför de enskilda medlemmarnas intressesfär i egenskap av föreningsmedlemmar Invändning: Fluff
  • den har haft dokumenterad och kontinuerlig verksamhet under många år. Tumregel: Ungefär 65 års kontinuerlig verksamhet.
  • den har haft avgörande betydelse i någon encyklopediskt relevant persons karriär
  • den är remissinstans på riksnivå, eller har annat politiskt inflytande
  • den är en permanent sammanslutning av organisationer, där åtminstone två av dem uppfyller något av ovanstående kriterier
http://sv.wikipedia.org/wiki/Wikipedia: ... skriterier

Ideella föreningar med mindre än 65 års kontinuerlig verksamhet kvalar in om de haft betydelse utanför de egna leden.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg

Användarvisningsbild
Jonas K
Kontakt:

Inlägg av Jonas K » sön 27 okt 2013, 15:02

devadatta skrev:Faktum är att jag kan tacka Peratt för att han tog upp det eftersom jag nu fick se att Wikipedia har en absurd tumregel om att föreningar bör ha haft löpande aktivitet i 65 år för att vara med.
Nej, är det inte så att 65 års aktivitet är en av de saker som kan göra en förening encyklopediskt relevant? Att inte haft 65 års aktivitet diskvalificerar inte för Wikipedia.

EDIT: Pucktvåa.

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » sön 27 okt 2013, 15:25

Ah, jag misstolkade. Det var ingen checklista.

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » mån 28 okt 2013, 18:48

Nu skriver Newsvoice att Belgien kommer förbjuda mobiltelefoner för barn, bla pga hälsorisker. Det är ju ganska anmärkningsvärt om det är sant. Har letat efter någon trovärdig källa men har bara hittat den här på franska (översättning här).

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » mån 28 okt 2013, 21:43

Nu länkar han till BP:s "explorer" sida. Tom BP släpper fram kommentarer (ta chansen John H.). BP tänker tydligen starta upp en "Gesusfejd" igen. Har karln inget vettigare för sig ?

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » tis 29 okt 2013, 15:14

skeptiskelars skrev:Nu länkar han till BP:s "explorer" sida. Tom BP släpper fram kommentarer (ta chansen John H.). BP tänker tydligen starta upp en "Gesusfejd" igen. Har karln inget vettigare för sig ?
Vilka hemskingar som finns med som vänner till Gesus på Facebook. Har inte Arbetsförmedlingen nån svart lista för dessa typer?
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Skriv svar