Torbjörn Sassersson & Newsvoice

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Användarvisningsbild
Ola

Re: Newsvoice

Inlägg av Ola » tis 29 okt 2013, 17:07

Blafsen skrev:
skeptiskelars skrev:Nu länkar han till BP:s "explorer" sida. Tom BP släpper fram kommentarer (ta chansen John H.). BP tänker tydligen starta upp en "Gesusfejd" igen. Har karln inget vettigare för sig ?
Vilka hemskingar som finns med som vänner till Gesus på Facebook. Har inte Arbetsförmedlingen nån svart lista för dessa typer?
Vem har tid att jobba när man nätmobbar hela dagarna och odlar mellanskarvar i hemliga laboratorium på nätterna?
You sit there and you thump your Bible, and you say your prayers,
and it didn't get you anywhere! Talk about your psalms, talk about John 3:16...
Austin 3:16 says I just whooped your ass!
- Stone Cold Steve Austin

Ergo Sum

Inlägg av Ergo Sum » tis 29 okt 2013, 17:27

Ola skrev:
Blafsen skrev:
skeptiskelars skrev:[...] BP tänker tydligen [...]. Har karln inget vettigare för sig ?
[...] Har inte Arbetsförmedlingen [...]?
Vem har tid att jobba när man nätmobbar hela dagarna och odlar mellanskarvar i hemliga laboratorium på nätterna?
Talar du om BP eller om Arbetsförmedlingen, Ola?
Ockhams rakkniv alltid till hands.

Användarvisningsbild
Hexmaster
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » tis 29 okt 2013, 20:46

Jag är kränkt! Eller inte med. En vänfråga till GP och så får BP uppdatera sin lista. Om han har tid och lust.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » ons 30 okt 2013, 10:32

Dagens lyckotips från Newsvoice:
Ät mera svamp, krydda med LSD.

http://newsvoice.se/2013/10/27/psilocyb ... ch-angest/

ScepticalDad

Inlägg av ScepticalDad » ons 30 okt 2013, 10:46

Ergo Sum skrev:
Ola skrev: Vem har tid att jobba när man nätmobbar hela dagarna och odlar mellanskarvar i hemliga laboratorium på nätterna?
Talar du om BP eller om Arbetsförmedlingen, Ola?
Eftersom mellanskarvarvar är ondska(TM) så lär det ju knappast vara BP som pysslar med det.
Censur enligt dagenshomeopati.se Modellen:
Min postning kommer aldrig fram, men Hans inlägg kommer igenom censuren på samma ställe.

Användarvisningsbild
KA67

Inlägg av KA67 » ons 30 okt 2013, 12:14

Torbjörn Sassersson (med följe) är arg på SVT och tycker att de vilseleder. (WebCite)
SVT Gomorron Sverige vilseleder tittarna om alternativmedicin, nocebo och placebo. SVT:s voice over påstår inledningsvis att hela fältet av alternativmedicin delvis kan vetenskapligt förklaras som placeboeffekten. Vem skrev för övrigt voice over-manuset?
Seriösa forskare på placeboeffekten menar att den egentligen avslöjar psykets kraftfulla självläkande förmåga, att psyket har kraften att skapa bot och välmående både kroppsligt och psykiskt. Det är naturligtvis ett enormt hot mot läkemedelsbranschen och utgör en nagel i ögat på det medicinska etablissemanget som stödjer sig på en ”kemteknisk medicinering”.
Är jag övertydlig förtas mycket av dramatiken med det jag vill säga och är jag alltför subtil så faller allt.
Det ultimata är att vara exakt så subtil så att alla jag vill ska fatta, fattar - plus att jag vet att just de har fattat.

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » ons 30 okt 2013, 12:52

Men egentligen var det väl lite taskigt att hoppa på Gomorron Sverige. De hade ju bare en "teaser" för Vetenskapens värld senare på kvällen. Det borde väl vara Vetenskapens värld som skulle ha fått en Tobbe-smocka

Användarvisningsbild
KA67

Inlägg av KA67 » ons 30 okt 2013, 13:15

skeptiskelars skrev:Men egentligen var det väl lite taskigt att hoppa på Gomorron Sverige. De hade ju bare en "teaser" för Vetenskapens värld senare på kvällen. Det borde väl vara Vetenskapens värld som skulle ha fått en Tobbe-smocka
Jag tror att han menar hela Public Service, VoF, Etablissemanget, Big Pharma, Illuminati och alla andra som jag inte kan komma på just nu.
8-)
Är jag övertydlig förtas mycket av dramatiken med det jag vill säga och är jag alltför subtil så faller allt.
Det ultimata är att vara exakt så subtil så att alla jag vill ska fatta, fattar - plus att jag vet att just de har fattat.

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » ons 30 okt 2013, 17:11

KA67 skrev: och alla andra som jag inte kan komma på just nu.
8-)
........forskare som sysslar med dumheter som dubbelblindade studier.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Användarvisningsbild
Catweazle

Inlägg av Catweazle » ons 30 okt 2013, 17:18

Seriösa forskare på placeboeffekten menar att den egentligen avslöjar psykets kraftfulla självläkande förmåga, att psyket har kraften att skapa bot och välmående både kroppsligt och psykiskt. Det är naturligtvis ett enormt hot mot läkemedelsbranschen och utgör en nagel i ögat på det medicinska etablissemanget som stödjer sig på en ”kemteknisk medicinering”.
Men om det nu skulle vara så att man kommer fram till att placeboeffekten även skulle bättra på kroppens självläkande förmåga blir ju alternativmedicin överflödigt. Då är det ju bara positiva tankar som behövs och då är ju allt som behövs en god psykolog. Hur ska man kunna motivera en massa alternativa mirakelkurer som kostar pengar om det bara handlar om en kropp som självläker?
Några anspråkslösa ord från en konsensuscomalobotomerad stackare.

Användarvisningsbild
KA67

Inlägg av KA67 » ons 30 okt 2013, 18:51

Catweazle skrev:
Men om det nu skulle vara så att man kommer fram till att placeboeffekten även skulle bättra på kroppens självläkande förmåga blir ju alternativmedicin överflödigt. Då är det ju bara positiva tankar som behövs och då är ju allt som behövs en god psykolog. Hur ska man kunna motivera en massa alternativa mirakelkurer som kostar pengar om det bara handlar om en kropp som självläker?
Bra fråga. Något att skriva i en kommentar till "artikeln", kanske?

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » ons 30 okt 2013, 21:50

Den som kan använda webcitation eller bara göra en skärmdump.....gör det NU. NV citerar Dagens svenskbladet. Skynda skynda. Detta måste förevigas. Själv har jag ingen möjlighet att göra skärmdump just nu o webcit vet jag inte hur d funkar.

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » ons 30 okt 2013, 22:02

Blafsen skrev:
KA67 skrev: och alla andra som jag inte kan komma på just nu.
8-)
........forskare som sysslar med dumheter som dubbelblindade studier.
och ödlorna.

Användarvisningsbild
KA67

Inlägg av KA67 » ons 30 okt 2013, 22:51

skeptiskelars skrev:Den som kan använda webcitation eller bara göra en skärmdump.....gör det NU. NV citerar Dagens svenskbladet. Skynda skynda. Detta måste förevigas. Själv har jag ingen möjlighet att göra skärmdump just nu o webcit vet jag inte hur d funkar.
Under rubriken Humor, ja.
Jag tog en dump i alla fall. http://www.webcitation.org/6KlTR2F4r

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » tor 31 okt 2013, 09:08

@KA67:
Ser det nu ja, under rubriken humor :oops:
Det enda jag kan säga till mitt försvar är att jag såg hans inlägg på mobilen. Där kommer artiklarna upp utan att man ser under vilken rubrik Tobbe har lagt dem.....och....handen på hjärtat, vem skulle inte tro att han menade allvar när inte humorrubriken är synlig :-)

Skriv svar