Torbjörn Sassersson & Newsvoice

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Re: Torbjörn Sassersson & Newsvoice

Inlägg av Tryggve » ons 22 mar 2017, 14:25

Att Sasser inte har full koll på något som han skriver om är väl inte direkt omöjligt.

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » ons 22 mar 2017, 16:28

devadatta skrev: I bästa fall vet inte Sassersson var "etnopluralism" betyder och är bara en nyttig idiot för rasisterna.
Instämmer helt och hållet i den analysen. Har mycket mycket svårt för att uppfatta 5s som något annat än en virrpanna.

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » ons 22 mar 2017, 16:30

Tryggve skrev:Att Sasser inte har full koll på något som han skriver om är väl inte direkt omöjligt.
Tror du just myntade årets understatement Tryggve. :D

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » mån 03 apr 2017, 20:25

Stackars lille tobbe.
Han har fått konkurrens.
http://newsvoice.se/2017/04/03/newsvoic ... voice-com/

..........och nu är det flera timmar sedan de förhatliga "mainstreammedia" rapporterade om bomber i S:t Petersburgs tunnelbana. Hitills inte ett pip i "alternativmedia". Framför allt inte något om "False flag action".

Nåja. Lille Tobbe måste väl vara lydig och följa instruktionerna han får från RT.com. Veckopengen är villkorad.

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » tor 20 apr 2017, 18:22

skeptiskelars skrev:Stackars lille tobbe.
Han har fått konkurrens.
http://newsvoice.se/2017/04/03/newsvoic ... voice-com/

..........och nu är det flera timmar sedan de förhatliga "mainstreammedia" rapporterade om bomber i S:t Petersburgs tunnelbana. Hitills inte ett pip i "alternativmedia". Framför allt inte något om "False flag action".

Nåja. Lille Tobbe måste väl vara lydig och följa instruktionerna han får från RT.com. Veckopengen är villkorad.
Fortfarande knäpptyst från Sveriges ledande sanningssägare. :-)

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » tor 20 apr 2017, 18:39

Allas vår älskade, vördade och HÖGT respekterde redaktör och sanningssägare Torbjörn Sassersson har skrivit en artikel om månlandningar.
I vanliga fall när redaktör Sassersson publicerar något om stollerier och knäppgökerier, t ex chemtrails, så brukar han låta någon annan skriva artikeln och publicera den för att han anser det viktigt "för debatten" eller för att "alla måste få komma till tals" utan att själv ta ställning.

Nu har han faktiskt själv tagit ställning i en vanlig stollefråga, den som kan rubriceras som "Månlandningarna har aldrig ägt rum".

Redaktör Sassersson hävdar (under eget namn) att månlandningarna HAR ägt rum och att de som hävdar motsatsen har fel.

Som vanligt erbjuder kommentarsfältet en skrattfest utan like.
http://newsvoice.se/2017/04/17/manlandn ... e-fejkade/

Hmmm......undrar förresten vad den världsberömda sjuksköterskan och månlandningsförnekaren Michael Zazzio tycker om redaktör Sasserssons tilltag ? Kanske vi kan få njuta av ytterligare en konflikt i kvackosfären ?

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » mån 24 apr 2017, 18:04

Sasserssons Newsvoice har enligt honom själv blivit "hackad".
Newsvoice skrev:Hackerrobot placerade 10,000+ reklamlänkar på NewsVoice
Och självklart handlar det inte om robotar som far runt och letar osäkra webb-platser att infektera, utan en viss förening bör såklart vara möjlig ansvarig för tilltaget.
Sassersson skrev:Var hacket en hälsning från VoF? De hackade min förra publikation år 2006. Jag hade då i den publikationen avslöjat identiteten på två anonyma skeptikertroll. Det ena trollet hette ”Tandtrollet”.
http://newsvoice.se/2017/04/22/hackerro ... lamlankar/

Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inlägg av Tryggve » mån 24 apr 2017, 18:06

Hm, han har väl tidigare varit notorisk dålig på att uppdatera mjukvaran för forum eller bloggar. Blev inte SoulTravel hackat en gång i forntiden beroende på att han körde med gammal mjukvara?

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » mån 24 apr 2017, 19:25

ulltand skrev:Sasserssons Newsvoice har enligt honom själv blivit "hackad".
Och självklart handlar det inte om robotar som far runt och letar osäkra webb-platser att infektera, utan en viss förening bör såklart vara möjlig ansvarig för tilltaget.
Sassersson skrev:Var hacket en hälsning från VoF? De hackade min förra publikation år 2006. Jag hade då i den publikationen avslöjat identiteten på två anonyma skeptikertroll. Det ena trollet hette ”Tandtrollet”.
Wow. Av mer än 10.000 inhackade länkar hittar han en (1) SvT-länk som med lite god (läs: ond) vilja kan relateras till VoF och saken är klar. VoF:s fel alltihop. Krimkriget var nog förresten också VoF:s fel.

Användarvisningsbild
KA67

Inlägg av KA67 » mån 24 apr 2017, 20:18

ulltand skrev:Sasserssons Newsvoice har enligt honom själv blivit "hackad".
Jag tycker att han i och med den frågeställningen blottar en liten gnutta hybris, eftersom han tror frågepåstår att föreningen VoF skulle bry sig så pass mycket.

Men vad var det för publikation som VoF hackade 2006?
Är jag övertydlig förtas mycket av dramatiken med det jag vill säga och är jag alltför subtil så faller allt.
Det ultimata är att vara exakt så subtil så att alla jag vill ska fatta, fattar - plus att jag vet att just de har fattat.

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » mån 24 apr 2017, 20:22

Eftersom redaktör Torbjörn Sasserssons lilla slaskblogg (enligt Sassersson) befinner sig i kronisk penningknipa så öppnar nu redaktör Sassersson för betalda artiklar på slaskbloggen.
Nåja...även redaktör Sassersson måste ju få smör och bröd på bordet.
"Advertorials" är tydligen namet på de där helsidorna med den minimala texten "annons" högt upp i marginalen vi ibland kan se i aftonslaskan och expesten och som nu även redaktör Sassersson tänker smutsa ned sin allaredan genomskitiga lilla slaskblogg med.

http://newsvoice.se/2017/04/18/advertor ... newsvoice/

Men något säger mig att redaktör Sassersson tänker dölja annonserna betydligt mera subtilt än vad aftonslaskan och expesten gör.

Följande är saxat från slaskbloggen "Newsvoice": [fetningen markerar citatet, rödfärgningen är min egen]
Advertorials måste ge läsnytta

Jag har har ställt följande krav på advertorials som publiceras i NewsVoice:

Texten/artikeln måste ha ett läsvärde informations-, kunskaps- eller underhållningsmässigt.
Det måste gå att lista ut att artikeln är en advertorial. Spana efter märkningarna: ”Företagande”, ”Underhållning” eller två avskiljande linjer med en text som innehåller en länk till annonsören. I vissa fall har en advertorial märkts upp med orden: ”I samarbete med…” (Kategorin ”Underhållning” är en ny kategori från och med idag.)

Läsaren måste alltså själv kunna "lista ut" att artikeln är en betald annons.
Tillåt mig småle,
Den läsekrets som Sassersson vänder sig till klarar förmodligen inte ens av att "lista ut" om det är rätsidan eller avigan på dasspappret man skall torka sig i rumpan med.
Läsarna uppmanas också att "spana efter" olika slags "märkningar". Tillåt mig -inte bara att småle- utan att hånskratta. Den sasserssonska slaskbloggens läsekrets har aldrig "spanat" efter något annat än chemtrails.
Ny kategori kallad "underhållning" skall tydligen också användas för att lura in läsarna på clickbaits. Det funkar nog, texterna på den sasserssonska slaskbloggen brukar vara lika roliga att läsa som det är att titta på målarfärg som torkar, vanligtvis bara kommentarsfälten som är kul.

Vi får väl önska Sassersson lycka till med hans nya clickbaitskojerier. Läsarna låter sig nog i vanlig ordning luras.

Edit: rättat stav- och skrivfel.

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » mån 24 apr 2017, 21:03

skeptiskelars skrev:Läsaren måste alltså själv kunna "lista ut" att artikeln är en betald annons.
Konsumentverket skrev:Marknadsföringslagen ställer krav på att marknadsföring ska utformas och presenteras så att det tydligt framgår att det är fråga om marknadsföring.
Antar det är svårt att kombinera dessa intressen.

Kan "hacket" berott på en dåligt konfigurerad tjänst för "advertorials"?

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » mån 24 apr 2017, 21:08

KA67 skrev:Men vad var det för publikation som VoF hackade 2006?
Soultravel?

Var det inte något annat, mer nyligen, där vissa påstod att VoF hackat?

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » ons 26 apr 2017, 09:43

Redaktör Sassersson skall (fniss) hålla föredrag om fake news.
http://newsvoice.se/2017/04/26/torbjorn ... fake-news/
Newsvoice skrev:Torbjörn Sassersson som driver NewsVoice, ska föreläsa om sina erfarenheter av medier, mediakritik, fake news och propaganda i traditionella medier samt hur etablissemanget arbetar för att sätta käppar i hjulet för de som driver oberoende medier.
Sassersson har hitills enligt min subjektiva uppfattning aktat sig för att bli "brun" om fingrarna, frånsett några fall av dålig renhållning i kommentarsfältet.
Att han väljer att framträda hos Cui Bono kanske innebär att han nu kommer ut som Redaktör Brun , eller åtminstone som Redaktör Ljusbrun.

En excellent artikel som penetrerar Cui Bono finns här:
http://faktoider.blogspot.se/2016/10/cu ... attar.html

Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inlägg av Tryggve » ons 26 apr 2017, 17:04

Cou Bono är ju några riktigt fula fiskar, de länkar ju till förintelseförnekare t ex. Sasser verkar onekligen gå åt det bruna hållet, och det är ju en trist utveckling.

Skriv svar