Torbjörn Sassersson & Newsvoice

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Re: Torbjörn Sassersson & Newsvoice

Inlägg av ulltand » sön 30 apr 2017, 11:19

Kanske ot, men ändå: Servicefirman som har reklamen för Mercedes-Benz är inte auktoriserad att serva Mercedes-Benz. Än mindre att sälja märket.

Konstigt.

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » sön 30 apr 2017, 11:54

ulltand skrev:Kanske ot, men ändå: Servicefirman som har reklamen för Mercedes-Benz är inte auktoriserad att serva Mercedes-Benz. Än mindre att sälja märket.

Konstigt.
I högsta grad on-topic, fake-företag skriver reklamartikel i fake-news-blog. :D :D :D

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » mån 15 maj 2017, 20:11

Han har passerat alla gränser.
I sin iver att avslöja sveriges och natos försök att tysta all kritik mot deras samarbete så slår han mynt av en kvinna som blivit tvångsomhändertagen för psykiatrisk vård. Kan man bli annat än illamående ?
http://newsvoice.se/2017/05/14/kritiser ... vangsvard/

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » tis 16 maj 2017, 06:16

Ja. Det är rent ut sagt för djävligt. Han tänker varken på kvinnan eller hennes barn.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » tis 16 maj 2017, 14:55

skeptiskelars skrev:Han har passerat alla gränser.
I sin iver att avslöja sveriges och natos försök att tysta all kritik mot deras samarbete så slår han mynt av en kvinna som blivit tvångsomhändertagen för psykiatrisk vård. Kan man bli annat än illamående ?
http://newsvoice.se/2017/05/14/kritiser ... vangsvard/
Trodde det var fake först, men kvinnan finns uppenbart. Sorgligt att någon skriver om det här utan att anonymisera henne :-(

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » tis 16 maj 2017, 16:54

ulltand skrev:Trodde det var fake först, men kvinnan finns uppenbart. Sorgligt att någon skriver om det här utan att anonymisera henne :-(
Hah.
Kan Torbjörn Sassersson slå klorna i något som passar hans konspirationsteorier så gör han det. Att dra någon drapa om "en kvinna som vill vara anonym" och som drabbats av tvångsvård orkestrerad av NATO och CIA blir bara en i raden av hans vansinnigheter.

Med namn och bild så blir det ett jättescoop i den samvetslöse Sasserssons värld. Jag tror att han kommer att få ångra det här "scoopet". Hon kommer nog ut tämligen snart och tämligen återställd och då blir det nog inte så kul för herr Sassersson.
(Jag har ägnat några timmar åt att gräva i kvinnans historia, bara av det som återfinns på helt öppna sociala medier så framgår det tydligt att Sassersson är ute i ogjort väder. Det kommer att bli svårt för honom att backa utan att klä sig i säck och aska)

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » ons 17 maj 2017, 11:27

Redaktör Sassersson har fått rätt hård kritik för publiceringen i kommentarsfältet och på sin fb-vägg och har därför börjat bygga sig en plattform för en kontrollerad reträtt :-) [Jag har ersatt kvinnans namn med NN i citatet]
Torbjörn Sassersson skrev:Det kan vara läge att ta ned denna artikel om situationen eskalerar och blir rörig för alla parter. Jag har tydligt innan publicering framfört till NN att jag själv inte tror NATO trakasserar henne.

Syftet med publiceringen handlar om den generella frågan om tvångsvård i Sverige och om den går över gränsen.

Användarvisningsbild
Bod

Inlägg av Bod » ons 17 maj 2017, 16:35

Ändring av rubrik, borttagning av artikeln från framsidan så den är svår att hitta, inget foto på NN längre och att det nu inte alls är säkert att det NN påstår är sant och insinuationerna att psykvården gör beställningsjobb åt NATO verkar ha försvunnit nästan helt nu, iaf så tillvida att NN kan mycket väl ha fel. Det ligger kanske ingen konspiration bakom längre. Han sätter nu fokus på tvångsvården och psykvården som sådan istället Och det är ju NN som pushat för denna artikel, 5S/NV har ju bara skrivit det de blivit ombedda. De har ju inget ansvar alls.
Vi anar nu konturerna av en pudel som växer fram. Man han gör ju inte ens en rakryggad och hederlig pudel. Hade han gjort det hade han kanske haft lite heder kvar trots allt. Men det enda som hänt är att ett hänsynslöst utnyttjande av en svag utsatt person för att bevisa grundlösa konspirationsteorier och få läsare; denna obehagliga soppa kryddas nu med en rejäl dos hyckleri. Jag gissar att artikelserien inte blir så lång. Eller så blir den det för flytta att flytta fokus. Denne 5S har skapat något som heter journalistskolan. Den vill jag inte gå i.
Until the lions have their historians, tales of hunting will always glorify the hunter.
Afrikanskt ordspråk

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » ons 17 maj 2017, 16:56

Det står fortfarande "Fortsättning följer" i slutet av artikeln.
När NN fungerar normalt igen så kan det i bästa fall bli en "fortsättning" som Redaktör Sassersson (läs: slaskbloggare sassersson) aldrig hade kunnat drömma om.
Bara en tidsfråga innan han -som vanligt när det börjar brännas- raderar hela skiten både från NV och fb och säger: "vaddå..vem.. jag ?.....träffa nån som prata om NATO..å stejbehajnd asså....vile skriva i min nätining..hon värka helt okej asså....ja fatta`nte att hon va skjuk asså...jorde ba jåbet såm medborjaskjornalist asså....uschäckta ra åm ja hadde fel va de e ju hons fel hon vile ju ja skule skriva va....åsså kåme hon å seje at hon facktist va skjuk på riktit....men de sa hon ju`nte nä hon ba mej å skriva va......ja ha blit lurad....de e sekert vof såm ligge bakom asså....

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » ons 17 maj 2017, 18:48

Redan 6 maj skriver kvinnan på Facebook (till Newsvoice):
Till alla Newsvoice läsare som hoppas på oberoende journalistik så vill vi informera om att redaktören Torbjörn Sassersson är åt Säpo. Inte så oberoende med andra ord.
Så han kanske borde fundera på hur vederhäftiga hennes påståenden är.

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » ons 17 maj 2017, 19:58

ulltand skrev:Redan 6 maj skriver kvinnan på Facebook (till Newsvoice):
Till alla Newsvoice läsare som hoppas på oberoende journalistik så vill vi informera om att redaktören Torbjörn Sassersson är åt Säpo. Inte så oberoende med andra ord.
Så han kanske borde fundera på hur vederhäftiga hennes påståenden är.
Citatet är från 6 maj och jag har bara sett det i form av en screenshot. Det finns inte kvar på NN:s fb-sida.
På Torbjörn Sasserssons fb-sida finns ett inlägg från någon som kallar sig "Camilla Subllimia Karlsson".
Hon skriver:
"Pratat med NN:s ex-make som öppet o trovärdigt berättade om en kvinna med mångårig psykisk ohälsa. 99 % säker att hon är sjuk. / Admin, Vaken."

Huruvida "Camilla Sublimia Karlsson" verkligen är admin på vaken.se vet jag inte säkert. Enligt sin fb-sida jobbar hon på vaken.se. Får väl acceptera det tills jag får annat besked.
Om hon skriver sant så har hon i alla fall gjort lite, lite bättre research än den världsberömde undersökande journalisten Torbjörn Sassersson, som för övrigt utlovar nya revolutionerande avslöjanden rörande "andra fall" i morgon.
Som den gode dramaturgiker han är så utlovar han tom ett klockslag: tadaaaaaaa:......06:00. Och han aktar inte för rov att skryta om antalet views heller.
"Artikeln som fick över 12,300 views om journalisten som fick tvångsvård följs upp med en ny artikel som publiceras imorgon bitti kl 06:00. Då tar vi upp några andra fall".

Att han skulle förklara hur NN har blivit "journalist" kan vi nog titta oss i månen efter. Några "andra fall" kan däremot kanske skänka en barmhärtighetens skugga över Torbjörn Sasserssons klavertramp rörande NN och ge honom en möjlighet att i tysthet radera artikeln och låta hela sitt misslyckande falla i glömska.

Vi lär heller aldrig få någon redogörelse för vad som hände eller sades vid hans besök hos NN.
Märkligt förresten att just NN blir tvångsintagen för att ha rotat i Stay-Behind, Sveriges NATO-samarbete etc. "Redaktör" Sassersson borde ju rent logiskt vara en bättre kandidat för ett tvångsomhändertagande på de grunderna :-)

Kan bara hoppas att NN så småningom reser sig och tar itu med "redaktörer" och fb-babblare som försökt göra "en grej" av hennes sjukdom.

Edit:
Rättade stavfel och lade till näst sista stycket.

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » ons 17 maj 2017, 20:16

skeptiskelars skrev:Citatet är från 6 maj och jag har bara sett det i form av en screenshot. Det finns inte kvar på NN:s fb-sida.
Såg det precis på Facebook via direktlänk. Däremot kan jag inte hitta det på NN:s eller Newsvoice sida.

Hur som, TS borde redan då förstått att han inte bör dra ihop en artikel med bild och namn för att publicera i sitt magasin.

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » ons 17 maj 2017, 20:49

ulltand skrev:
skeptiskelars skrev:Citatet är från 6 maj och jag har bara sett det i form av en screenshot. Det finns inte kvar på NN:s fb-sida.
Såg det precis på Facebook via direktlänk. Däremot kan jag inte hitta det på NN:s eller Newsvoice sida.

Hur som, TS borde redan då förstått att han inte bör dra ihop en artikel med bild och namn för att publicera i sitt magasin.
Med risk för att ge TS en undanflykt......Han publicerade själv bara förnamnet. Efternamnet publicerades i en av de första kommentarerna av en ytterst obskyr kommenterare. Hur som helst. TS har (i det här fallet förmodligen fullt medvetet) skitit i att kontrollera namnuppgifter i kommentarsfältet. Likaså har han fullständigt skitit i NN:s anonymitet på sin personliga fb-vägg.
Bilden på NN finns fö fortfarande kvar på de fb-sidor vars användare har delat artikeln med hans sällsynt grisiga utnyttjande av en sjuk människa.

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » tis 13 jun 2017, 16:15

Newsvoice just made my day.
Veckans asgarv.
Publicerar en betald reklamartikel från en bilverkstad som ger gör-det-självtips så att man skall slippa betala bilverkstan för att göra jobbet.
Fullkomligt surrealistiskt, dvs sasserssonskt.
Jag blir inte klok på artikeln. Har Sassersson stått och smilat och bockat och tagit emot reklampengar från en bilverkstad som gräver sin egen grav eller skall man tolka det som att bilverkstan bedriver nån form "alternativa plåtarbeten"

Klicka läs och skratta !!!

http://newsvoice.se/2017/06/13/reparera ... t-hartork/

Användarvisningsbild
harald

Inlägg av harald » ons 14 jun 2017, 01:10

skeptiskelars skrev:Newsvoice just made my day.
Veckans asgarv.
Publicerar en betald reklamartikel från en bilverkstad som ger gör-det-självtips så att man skall slippa betala bilverkstan för att göra jobbet.
Fullkomligt surrealistiskt, dvs sasserssonskt.
Jag blir inte klok på artikeln. Har Sassersson stått och smilat och bockat och tagit emot reklampengar från en bilverkstad som gräver sin egen grav eller skall man tolka det som att bilverkstan bedriver nån form "alternativa plåtarbeten"

Klicka läs och skratta !!!

http://newsvoice.se/2017/06/13/reparera ... t-hartork/
Tror du inte artikeln och videon är till för att kränga kylspray?
Och kanske också värmepistoler och omlackeringar.
Sommartidsomställningen är nog inte vårt största samhällsproblem, men troligtvis vårt onödigaste.

Skriv svar