Kommentarer till debatten om homeopati

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Tony,Meijjer

Re: Kommentarer till debatten om homeopati

Inlägg av Tony,Meijjer » tis 13 jan 2015, 15:24

Zartax skrev:Ja, alltså, folk har ju en uppfattning, speciellt inom altisområden, att VoF är lite av mobbare. Just sånt här, där Marina är ensam i sitt läger i en tråd där många raljerar direkt mot henne, är imo. en stor bidragande faktor. Inte saklig kritik, utan sångtexter, uppräkning av tid sen hon senast svarade osv. Sånt gör att medlemmar på forumet verkar osympatiska och i det fallet spelar det ingen roll hur rätt man har, folk lyssnar inte ändå. Det är kontraproduktivt.
Det är också lite syftet från Marinas sida gissar jag, hon verkar fiskar lite efter en kraftful negativ reaktion. Det är väl inte helt bra att vi då spelar hennes spel.

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » sön 01 feb 2015, 15:50

Och nu är första månaden på andra året med tystnad fulländad

Användarvisningsbild
Zartax

Inlägg av Zartax » tor 05 feb 2015, 16:09

skeptiskelars skrev:Och nu är första månaden på andra året med tystnad fulländad
Läst inläggen ovanför?
"Jag är hälften grekisk gud, hälften sabeltandad tiger." - Thunder

Användarvisningsbild
matsw

Inlägg av matsw » fre 06 feb 2015, 05:06

Zartax skrev:
skeptiskelars skrev:Och nu är första månaden på andra året med tystnad fulländad
Läst inläggen ovanför?
Lägg av. Det spelar ingen större roll vad som skrivs här. Allt som går dem emot är i deras ögon mobbing.

Vof har effektivt själva tagit udden av det här forumet genom att kasta ut de som engagerade sig.
det väsentliga är inte vad man vet utan hur man vet det.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » fre 06 feb 2015, 07:20

Det spelar ingen större roll vad som skrivs här. Allt som går dem emot är i deras ögon mobbing.
Det stämmer, men tänk även på staketsittarna. Hursomhelst så kan vi nog konstatera att Marina inte har någon avsikt att fortsätta den debatt hon själv startade och till stor del själv bestämde villkoren för. Vi kan notera detta faktum och dra våra slutsatser.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

ScepticalDad

Inlägg av ScepticalDad » fre 06 feb 2015, 08:25

matsw skrev:
Zartax skrev:
Läst inläggen ovanför?
Lägg av. Det spelar ingen större roll vad som skrivs här. Allt som går dem emot är i deras ögon mobbing.

Vof har effektivt själva tagit udden av det här forumet genom att kasta ut de som engagerade sig.
Nu har ju MS ett trackrecord av att deraila trådar genom att försöka få folk att bli upprörda. Det är faktiskt bättre att hon får gräva sin grop själv, för hon har inga riktiga argument.

För övrigt så är alla trådar som MS har skrivit i på VoF-forumet borttagna från google om man söker på "Marina Szöges". Det om något tycker jag är talande (och irriterande med EU lagstiftning).
Censur enligt dagenshomeopati.se Modellen:
Min postning kommer aldrig fram, men Hans inlägg kommer igenom censuren på samma ställe.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » fre 06 feb 2015, 11:51

För övrigt så är alla trådar som MS har skrivit i på VoF-forumet borttagna från google om man söker på "Marina Szöges".
Inte för mig :) Det roliga är även de bilder som visas... Bla på Sasser :)
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
nanowire

Inlägg av nanowire » fre 06 feb 2015, 12:53

kipphebel3 skrev:
För övrigt så är alla trådar som MS har skrivit i på VoF-forumet borttagna från google om man söker på "Marina Szöges".
Google skrev:"Vissa resultat kan ha tagits bort i enlighet med dataskyddslagstiftningen i Europa. Läs mer"
Tror det betyder just det som ScepticalDad skrev. Vissa träffar finns dock kvar.
"nanowire - Keeping beliefs consistent with the laws of nature since '74"

ScepticalDad

Inlägg av ScepticalDad » fre 06 feb 2015, 13:36

Okej då, inte alla. Men åtminstone denna, själva debatten, "senaste tosserierna..." och "En homeopat förklarar". Hon har för övrigt dessutom pratat i några av trådarna efter införandet, så det är inte särskilt svårt att lista ut hennes motiv. Det är ett idiotiskt direktiv.
Censur enligt dagenshomeopati.se Modellen:
Min postning kommer aldrig fram, men Hans inlägg kommer igenom censuren på samma ställe.

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » sön 08 feb 2015, 21:33

kipphebel3 skrev:
Björn Borg :-)

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » mån 09 feb 2015, 01:18

ScepticalDad skrev:För övrigt så är alla trådar som MS har skrivit i på VoF-forumet borttagna från google om man söker på "Marina Szöges".
Det kanske bara är Google som inte får länka.
https://www.facebook.com/groups/1340320 ... omments=52

Användarvisningsbild
Hexmaster
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » mån 09 feb 2015, 08:52

ScepticalDad skrev:För övrigt så är alla trådar som MS har skrivit i på VoF-forumet borttagna från google om man söker på "Marina Szöges".
"marina szöges vof" ger mer.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » mån 09 feb 2015, 09:04

Det är annars nästan skrämmande att se det rabiata hat hon visar mot VoF i sina inlägg på FB...

Användarvisningsbild
Zartax

Inlägg av Zartax » tis 10 feb 2015, 16:25

matsw skrev:
Zartax skrev:
Läst inläggen ovanför?
Så vadå, för att allt tolkas som mobbing är det ok att mobba? Please...
"Jag är hälften grekisk gud, hälften sabeltandad tiger." - Thunder

Herkie82

Inlägg av Herkie82 » tis 10 feb 2015, 16:59

Lägg av. Det spelar ingen större roll vad som skrivs här. Allt som går dem emot är i deras ögon mobbing.[/quote]

Så vadå, för att allt tolkas som mobbing är det ok att mobba? Please...[/quote]

Vad som är mobbning och inte anser jag är i mottagande parten att bedöma. Om någon av er väljer att kalla mig tjockis så är det jag som bestämmer om det är mobbning eller inte.

Med det sagt så skulle jag väll säga att det är svårt för någon av de "drabbade" att hävda att de är mobbade så länge det inte är angrepp på dem själva som person som inte har någon grund. Jag har inte följt diskussionen så värst mycket men av det lilla jag sett så skulle jag nog säga att båda sidor kanske har lite att vara ödmjuka inför. Vissa på VoF har i affekt skrivit saker de kanske inte står för medan i samma veva så räcker det med att säga "du har fel" för att exempelvis MS skall känna sig mobbad.

Tror MS missförstår vissa saker lite, du har rätt att säga och tycka som du vill men du har inte rätt till dina egna fakta som många kloka människor här påpekat innan. Kommer du med påhittade fakta och någon motbevisar dig långt ner i skorna då är du inte mobbad.

Kommer någon och säger att du är dum i huvudet utan nämnvärd motivering för detta då är du mobbad om du själv upplever det så.

Det är en rätt stor skillnad på de två fallen ovan och jag tror MS anser båda som mobbning.

Skriv svar