Svenska Nationella Hälsofederationen?

Diskutera det som påstås vara vetenskapligt grundat men som inte är det, samt andra empiriska påståenden utan belägg. Här kan du även diskutera sekter.
Skriv svar
Användarvisningsbild
kipphebel3

Svenska Nationella Hälsofederationen?

Inlägg av kipphebel3 » sön 06 apr 2014, 07:57

National Health Federation

Ett axplock av de senaste artiklarna säger allt:

FDA:s nya livsmedels-ettiketter – en lömsk attack mot våra kosttillskott
Vaccin spetsat med abortmedel i WHO-program
Kan du säga till Europeiska politiker att rösta nej till hemliga domstolar?
Öppet brev till UNICEF: Har era vaccinationskampanjer minskat det totala antalet förlamningar?
Monsanto – ur ett historiskt perspektiv
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

skeptiskelars

Re: Svenska Nationella Hälsofederationen?

Inlägg av skeptiskelars » sön 06 apr 2014, 12:41

Hoppla, ytterligare en tossing-sajt.
Börjar det inte snart bli lite trångt i kvackosfären ?

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » sön 06 apr 2014, 12:51

Börjar det inte snart bli lite trångt i kvackosfären ?
Tydligen hjälper inte upplysningsarbetet. Flera borde läsa:
Alexanderson, K. (2012). Källkritik på Internet. [PDF]. (1 uppl.) Stockholm: .SE (Stiftelsen för Internetinfrastruktur).
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
blåbär

Inlägg av blåbär » tis 17 jun 2014, 16:20

kipphebel3 skrev:National Health Federation

Ett axplock av de senaste artiklarna säger allt:

FDA:s nya livsmedels-ettiketter – en lömsk attack mot våra kosttillskott
Vaccin spetsat med abortmedel i WHO-program
Kan du säga till Europeiska politiker att rösta nej till hemliga domstolar?
Öppet brev till UNICEF: Har era vaccinationskampanjer minskat det totala antalet förlamningar?
Monsanto – ur ett historiskt perspektiv
Klickar man på länken så kommer man till en tom sida som det står så här på : This Account Has Been Suspended

undrar så vart de tagit vägen :shock:
Nya blåbär🍒
nu med bägge fötterna på jorden 👣

Användarvisningsbild
Hexmaster
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » tis 17 jun 2014, 19:21

Intressant! Svenska NHF var en avknoppning av originalet på www.thenhf.com men det kontot har också upphört.

På Facebook är de still going strong. Ingen förklaring till hemsidorna får man heller.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » tis 17 jun 2014, 19:42

Vad jag kan minnas så var en av förgrundsgestalterna de n framstående sjuksköterskan
Mikael Zazzio.
Den senaste (eller kanske "sista"eller "enda") publicerade aktiviteten var en ilsken
anmälan t. granskningsnämnden av radioprogrammet "Kropp & Själ" rörande "förtal och lögner"
riktat mot "Dr" Erik Enby.
Anmälan refererades av både newsvoice och dagenshomeopati.
Om man vill veta vad som hänt så är det väl bara att maila Zazzio (eller nån av hans kompisar
Torbjörn o Marina) och fråga.
En snabb googling ger ingen träff på newsvoice men väl på dagenshomeopati så jag antar
att Zazzio & co har gjort bort sig i alternativ-världen. Sassersson brukar rensa sina egna sajter
först, så det kanske dröjer nåra timmar innan dagenshomeopatireferatet åxå försvinner.
Rekommenderar dig att lagra en kopia av Marinas hyllningsartikel om anmälan t granskningsnämnden.
Snart är nog åxå den borta.

Användarvisningsbild
Hexmaster
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » ons 18 jun 2014, 07:27

NHF Sweden bildades 2011. Vi har som mål att med kraft kämpa för hälsofrihet, det vill säga vår rättighet att själva bestämma över vår egen hälsa och val av behandlingsmetoder. NHF sprider också information om hälsa så att var och en kan göra välgrundade val i hälsofrågor. Vi vill synliggöra alla de trender och rörelser som vill inskränka medborgarnas valfrihet i hälsofrågor eller det system som allt snabbare håller på att för fullt byggas upp globalt och som tillåter monopolisering på läkekonstens, medicinens och livsmedelsförsörjningens område.

Sara Boo, ordförande och en av initiativtagarna till NHF:s uppstart i Sverige.
Sara har bred kompetens inom alternativa och komplementärmedicinska terapier. På min praktik använder jag metoder som levande blodanalys, zonterapi, homeopati, massage, akupunktur, örtmedicin och kosttillskott för att hjälpa människor med deras hälsa. Jag lever och verkar för att vi ska få ha fortsatt tillgång och rätt till naturlig mat och medicin samt naturlig hälsa. För mer info se Friska Tag
Kontakt: sara(at)thenhf.com

Marina Ahlm, sekreterare Kontakt: marina(at)thenhf.com
Marina arbetar sedan -98 som undersköterska. Utbildad Näringsterapeut på NNFS-skolan, Bowenterapeut på Akademin för Bowenterapi, Yh-utbildning i Medicinsk Fotvård och Öronakupunktur på Aku*tur. Brinner för miljö och hälsa. Det är därför viktigt för mig med metoder som inte skadar eller belastar varken den enskilda individen eller vår omgivning och natur. Medarbetare på Vaccin.me. För mer info se Helande & Harmoni.

Michael Zazzio, kassör Kontakt: mica.zazzio(at)gmail.com
Micael Zazzio är legitimerad sjuksköterska, medicinsk forskare och privatpraktiserande kliniker på hörsel och balans-kliniken Audiolaser-kliniken. Michael är ordförande i föreningen SARA som ger ut 2000-talets Vetenskap.
Michael Zazzio är NHF Swedens sakkunnige inom områdena;
Hälso- och sjukvårdsjuridik, Medicin, Vetenskapsteori och Forskningsmetodik
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » ons 18 jun 2014, 07:36

Bowenterapeut på Akademin för Bowenterapi
Är det ett annat namn för Bos Bovinum? :)

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » ons 18 jun 2014, 10:05

Michael Zazzio, kassör Kontakt: mica.zazzio(at)gmail.com
Micael Zazzio är legitimerad sjuksköterska, medicinsk forskare och privatpraktiserande kliniker på hörsel och balans-kliniken Audiolaser-kliniken.
Michael är ordförande i föreningen SARA som ger ut 2000-talets Vetenskap.
Michael Zazzio är NHF Swedens sakkunnige inom områdena;Hälso- och sjukvårdsjuridik, Medicin, Vetenskapsteori och Forskningsmetodik
Var forskar han nånstans? Nåt universitet? Forskare är ju ingen skyddad titel, så det kan ju vem som helst kalla sig. Vid sidan av mitt arbete forskar jag minst heltid i mänskliga ögonlock.

Sen kan man ju fråga sig om inte en sakkunnig inom hälso och sjukvårdsjuridik borde vara jurist? Tror t o m att det skulle funka bättre än en läkare. Men sakkunnig är ju inte heller en skyddad titel.

Sen är det ju fint att man kämpar för vår rättighet att själv välja behandlingsmetoder. Men oftast menar man ju med det rätten att charlataner ska få lura godtrogna med falsk marknadsföring. Jag menar, att jag vill ha rätt att bestämma själv över vad jag gör med mina pengar, betyder inte att det ska vara rätt att lura mig att tro att jag köper en bil och när jag har betalat får jag en cykel.

Att alla vill bestämma själv över sina pengar innebär inte att företag som granskas i Plus och hamnar på ARN: svarta lista, ska få fortsätta helt ostört med sina bluffar.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » ons 18 jun 2014, 11:11

Att alla vill bestämma själv över sina pengar innebär inte att företag som granskas i Plus och hamnar på ARN: svarta lista, ska få fortsätta helt ostört med sina bluffar.
Precis min åsikt.

Användarvisningsbild
blåbär

Inlägg av blåbär » tor 19 jun 2014, 07:15

Länken funkar nu de är tillbaka :wink:
Nya blåbär🍒
nu med bägge fötterna på jorden 👣

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » tor 07 jan 2016, 13:50

Bump !!!
De lyckades få in en tossig antivax artikel på DN Åsikt idag.
Artikeln försvann efter några timmar och redaktionschefen twittrade ut en pudel och sa att det var fel att publicera artikeln.

Lite lustigt att det sker bara två dagar efter att Sassersson på Newsvoice utsett DN till sin alldeles egen "Årets förvillare". I mina ögon så var ju DN faktiskt en ärkeförvillare under några timmar när antivax artikeln låg ute, men nu är ordningen återställd.

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » mån 20 jun 2016, 09:29

Prof. Larhammars seminarium i RIFO:s regi ang antroposofiska läkemedel, som hölls i riksdagen för drygt en vecka sedan har ju rört upp en hel del känslor i kvackosfären. Upprördheten verkar gå ut på att "riksdagen" bara låter Big Pharma bedriva propaganda utan att "andra sidan" får vara med , dvs de spom är "sakkunniga" inom homeopati, antroposfisk medicin etc.

NHF verkar hitills vara de enda som fattat att det inte är "riksdagen" som står bakom utan föreningen RIFO -Riksdagsledamöter och forskare.

Förgrundsfiguren Sara Boo har skrivit en -för en gångs skull- insiktsfull drapa och jag håller till 100 % med i slutkämmen:
Sara Boo skrev:"RIFO slängde sig vant med begreppet “vetenskap och beprövad erfarenhet” och tog ingen notis om att Ingemar Ljungqvist berättade att begreppet lagmässigt inte betyder något. När Ingemar Ljungkvist sedan sa att han ville höra homeopaternas talan svarar honom Riksdagsmannen:
"Riksdagen har den här föreningen som heter Riksdagsledamöter och forskare och vi bjuder då in forskare som vi har haft samarbete med över decennier. Är det så att man vill komma in i Riksdagen och presentera annat, där man inte har ett formaliserat samarbete med oss då finns det 349 ledamöter som man kan uppvakta och istället låta dem sätta ett sådant seminarium till stånd som kan problematisera på det sätt som vi har gjort idag kring vårt samarbete med KVA (Kungliga Vetenskapsakademin).
Då är det hög tid för den alternativa hälsobranschen att också ha ett formaliserat samarbete och skapa en ideell förening med våra Riksdagsledamöter."
http://www.thenhf.se/det-ar-sa-man-baxn ... riksdagen/
Hon refererar i inlägget till den här filmen:
http://2000tv.se/artiklar/?id=53

Skriv svar